کد خبر : 152071 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

با دمنوش های ضد سرطان آشنا شوید

نوشیدن چای برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و همچنین کاهش سرعت پیشرفت آن در افراد مبتلا به سرطان مفید است. چای ها انواع بسیار مختلفی دارند و هر چای علاوه بر ضدسرطان بودن، خواص دیگری نیز دارد. چای ها چگونه به ما کمک می کنند؟ چای ها اغلب برای …

با دمنوش های ضد سرطان آشنا شوید

نوشیدن چای برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و همچنین کاهش سرعت پیشرفت آن در افراد مبتلا به سرطان مفید است. چای ها انواع بسیار مختلفی دارند و هر چای علاوه بر ضدسرطان بودن، خواص دیگری نیز دارد.

چای ها چگونه به ما کمک می کنند؟
چای ها اغلب برای درمان سرطان ها بسیار مفید هستند؛ چای به عنوان یک نوشیدنی طبیعی، می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر شرایط بیمار بگذارد.

خواص هر چای با چای های دیگر متفاوت است. با این حال، مهم ترین فواید مصرف چای عبارت اند از: تحریک دستگاه ایمنی، تخریب تومورها و سلول های سرطانی، تحریک جریان خون و بهبود فرآیند سم زدایی بدن.

انواع چای های ضدسرطان
فهرست چای هایی که به بهبود بیماری سرطان کمک می کنند، تقریباً طولانی است. این چای ها قطعاً شامل چای هایی می شوند که حاوی کافئین هستند و از گیاه کاملیا سینسیس گرفته شده اند. چای سیاه، چای سفید، چای سبز و چای اولونگ از این دسته چای ها هستند.

چای سبز با جلوگیری از تشکیل تومورهای سرطانی، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. چای سیاه دارای ترکیبی است که بدون آسیب رساندن به سلول های عادی بدن، باعث تخریب سلول های سرطانی می شود. چای سفید و چای اولونگ نیز با سرطان مقابله می کنند و  به رادیکال های آزادی حمله می کنند که سلول های بدن را تخریب می کنند.

  چای رویبوس  از آسیب آکسیداتیوی به سلول ها جلوگیری می کند

چای رویبوس و چای جینسینگ نیز نقش مهمی را در مبارزه با سرطان ایفا می کنند. چای رویبوس حاوی مواد آنتی اکسیدانی است که از آسیب آکسیداتیوی به سلول ها جلوگیری می کند.

چای جینسینگ نیز احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و سرعت پیشرفت سرطان را پایین می آورد.

چای های گیاهی بسیاری وجود دارند که در درمان سرطان کاربرد دارند. برخی از آنها عبارت اند از چای شاه توت، چای بابا آدم، چای اسیاک، چای رازیانه، چای علف لیمو، چای ریشه انگور اورگان، چای گل تلفونی و چای گلرنگ.

این چای ها دستگاه ایمنی را نیز تقویت می کنند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

چای جینسینگ سرعت پیشرفت سرطان را پایین می آورد

فواید دیگر این چای ها
هر چای خواص خاص خود را دارد.

چای هایی که از گیاه کاملیا سینسیس گرفته شده اند و حاوی کافئین هستند، هوشیاری ذهنی را افزایش می دهند و زمانی که احساس خستگی می کنید، برای شما مفید خواهند بود.

چای های گیاهی دارای خواص مخصوص به خود هستند. به عنوان نمونه، چای بابا آدم برای کلیه ها، کبد و بیماری روماتیسم مفید است. چای رازیانه به برطرف شدن مشکلات گوارشی (نفخ، یبوست، سوءهاضمه، گاز معده) کمک می کند. چای علف لیمو سطح کلسترول را پایین می آورد و به کاهش علائم اضطراب و عصبانیت کمک می کند. چای گل تلفونی به کاهش قند و فشار خون کمک می کند و جریان خون را نیز بهبود می بخشد.

برخی از این چای ها را می توان به صورت موضعی نیز مصرف کرد. می توان از آن ها برای توقف خونریزی، تمیز کردن و درمان جراحت ها استفاده کرد.

عوارض جانبی این چای ها
این چای ها برای سرطان مفید هستند و به برطرف کردن مشکلات دیگر نیز کمک می کنند اما هر کدام از آن ها عوارض جانبی مخصوص به خود را دارند.

عوارض چای های تولید شده از گیاه کاملیا سینسیس (چای سبز، چای سیاه، چای سفید و چای اولونگ)، ناشی از کافئین موجود در آن ها است. اگر بدن شما به کافئین حساسیت داشته باشد، چنین علائمی خواهید داشت: سردرد، عصبانیت، مشکلات خواب، استفراغ، کج خلقی، ضربان قلب نامنظم، لرز، سرگیجه یا پیچیدن صدای زنگ در گوش.

چای های گیاهی نیز عوارض خود را دارند. بهترین راه برای اطمینان از بی خطر بودن آن ها این است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

هم برای جلوگیری از سرطان و هم برای درمان آن می توانید یکی از این چای ها را امتحان کنید. آن ها نه تنها با سرطان مقابله می کنند بلکه به سلامت کلی شما نیز کمک خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص دارویی بازدید 381 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php