کد خبر : 52416 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

با خالق سوپرماریو آشنا شوید +عکس

شیگریو میاموتو، پدر بازی های ویدیویی مدرن، خالق ماریو و زلدا، روز گذشته شصت و یکمین سالروز زندگی خود را جشن گرفت. این نابغه ژاپنی ۱۶ نوامبر سال ۱۹۵۲ در کیوتو ژاپن متولد شد و از ۲۵ سالگی کار خود را در نینتندو آغاز کرد. اولین بازی وی با نام …

شیگریو میاموتو، پدر بازی های ویدیویی مدرن، خالق ماریو و زلدا، روز گذشته شصت و یکمین سالروز زندگی خود را جشن گرفت. این نابغه ژاپنی ۱۶ نوامبر سال ۱۹۵۲ در کیوتو ژاپن متولد شد و از ۲۵ سالگی کار خود را در نینتندو آغاز کرد. اولین بازی وی با نام Donkey Kong سال ۱۹۸۱ منتشر شد، که شخصیت ماریو بعدها از درون این بازی متولد شد.
.
با خالق سوپرماریو آشنا شوید +عکس
ساخته های میاموتو طی سالیان سال با پیشرفت مواجه شد و حتی آخرین پروژه ای که خود مستقیما روی آن کار می کرد یعنی Pikmin 3 هم با موفقیت بزرگی همراه بود. جالب است بدانید The Legend of Zelda: Ocarina of Time با میانگین امتیازات ۹۹، با افتخارترین بازی تاریخ محسوب می شود و در رده های بعدی آن GTA IV و Super Mario Galaxyها قرار می گیرند.
.
وی بارها به عنوان برترین بازی ساز تاریخ معرفی شده و در این امر کوچک ترین تردیدی نیست. وی پس از سال ها هنوز هم قادر به ساخت بهترین بازی ها است. جایی که به بازی سازان دیگر آموزش دهد که باید این گونه بازی ساخت. سال ۲۰۱۱ وی جایزه Hall of Fame را از مراسم Video Game Award دریافت کرد و اندکی قبل تر IGN وی را در صدر لیست برترین بازی سازان تاریخ قرار داد. در همان زمان نویسنده وبسایت IGN در صحبت هایش گفت: «زمانی که می خواستیم لیستی از ۱۰۰ بازی ساز برتر تاریخ تهیه کنیم از نفر دوم شروع کردیم، هیچ کداممان ذره ای تردید نداشتیم که میاموتو با اختلاف بسیار بهترین است.»
.
ماریو، پرفروش ترین فرنچایز تاریخ بازی های ویدیویی محسوب می شود و جای سوال است که اگر میاموتو در نینتندو نبود آیا نینتندو به اندازه امروز خود بزرگ بود؟ در سال های گذشته نینتندو در میان شرکت های بزرگ خودروسازی و تکنولوژیک ژاپنی رده بندی شده و ارزش مالی این کمپانی از هر کمپانی بازی ساز دیگری با بیشتر است. و البته هیچ یک از این ها بدون میاموتو شدنی نبود.
.
همیشه در کنارمان باش مرد بزرگ؛ دنیای ما بدون تو هیچ رنگی ندارد.
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سرگرمی بازدید 177 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php