کد خبر : 80416 تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

این سم سفید را از غذایتان دور کنید!

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که وجود برخی از ادویه‌ها و چاشنی‌ها در غذا‌ها می‌تواند منجر به ایجاد خطرات زیادی برای بدن شود و سلامت افراد را در هر گروه سنی که باشند، تهدید کند. ‌ سدیم جز عناصر طبیعت است که تقریبا با تمام مواد به سختی واکنش از …

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که وجود برخی از ادویه‌ها و چاشنی‌ها در غذا‌ها می‌تواند منجر به ایجاد خطرات زیادی برای بدن شود و سلامت افراد را در هر گروه سنی که باشند، تهدید کند. ‌

این سم سفید را از غذایتان دور کنید!

سدیم جز عناصر طبیعت است که تقریبا با تمام مواد به سختی واکنش از خود نشان می‌دهند و مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهند همین ماده با اندام‌های داخلی بدن نیز ناسازگار است و اختلالات زیادی را در بدن به وجود می‌آورد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند نمک اگرچه نقش مفیدی در بهبود عملکرد‌های مغزی و آرامش اعصاب دارد، اما همین ماده اگر مصرف آن بیش از حد مجاز باشد، می‌تواند “سلول‌های عصبی” و “نورون‌های مغز” را از بین ببرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند نمک زیاد دشمن استخوان‌ها و “بافت‌های عضلانی “است و دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی بدن زنان و مردان دریافتند که سدیم موجود در نمک اثرات مخرب بیشتری روی بدن و استخوان‌های زنان و مردان دارد.

نتایج مطالعات نشان می‌‍دهند سالمندان و افرادی که سابقه‌ی “پوکی استخوان” در میانسالی در خانواده آن‌ها وجود دارد، باید مصرف نمک را از میان غذاهای خود حذف کنند و مصرف هر نوع غذا و فست فودها و خوراکی‌های پر کالری را از رژیم غذایی شان حذف کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 418 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php