کد خبر : 29630 تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

ایرانسل توسط اهل سنت تحریم شد

کمپین تحریم ایرانسل-MTN در اعتراض به اهانت این شرکت مخابراتی به خلیفه دوم از اهل سنت، از مسلمانان خواسته است تا سیمکارت های این اپراتور را روانه سطل‌های زباله کنند و از خرید شارژ ایرانسل-MTN هم خودداری نمایند. شرکت چندملیتی ایرانسل-MTN در یک مسابقه پیامکی خلیفه دوم اهل سنت را …

ایرانسل توسط اهل سنت تحریم شد

کمپین تحریم ایرانسل-MTN در اعتراض به اهانت این شرکت مخابراتی به خلیفه دوم از اهل سنت، از مسلمانان خواسته است تا سیمکارت های این اپراتور را روانه سطل‌های زباله کنند و از خرید شارژ ایرانسل-MTN هم خودداری نمایند.

شرکت چندملیتی ایرانسل-MTN در یک مسابقه پیامکی خلیفه دوم اهل سنت را “فریب‌خورده شیطان” نامیده است.

در بیانیه این کمپین آمده است: “برای یکبار هم که شده یک‌صدا و متحد و با روش‌های مسالمت‌آمیز و مدنی به فرهنگ زشت و ناپسند فحاشی و اهانت یاوه گویان اعتراض کنیم.”

کمپین می‌افزاید: “اهانت شرکت اپراتور دوم موبایل ایران به خلیفه دوم اهل سنت فقط اهانت به یک شخصیت مورد احترام اهل سنت نیست، بلکه اهانت به شعور و فرهنگ و تمدن ایرانی است که از این اخلاق زشت به دور بوده و با توجه به اینکه قرن‌ها ادیان و مذاهب مختلف ایرانی با صلح و دوستی در کنار یکدیگر می‌زیسته‌اند. اجازه ندهیم بیشتر از این ما را ملعبه بازی‌های پست سیاسی و مذهبی خود کنند. و از نردبان اعتقادات مردم بالا بروند و به ثروت‌های میلیاردی برسند و به حماقت ملتمان بخندند.”

کمپین بابیان اینکه “تحریم شرکت چندملیتی ایرانسل-MTN می‌تواند یک روش خوب برای اعتراض به این شرکت و در واقع اعتراض به این رویه ناپسند باشد.” خواستار آن شده است که این اعتراض باید تا عذرخواهی رسمی مدیریت این شرکت از طریق همه رسانه‌ها و از جمله رادیو و تلویزیون ادامه پیدا کند.

این کمپین همچنین از مسئولین نظام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته است تا این عمل ناپسند این شرکت چندملیتی را محکوم کرده و از تکرار این اهانت‌ها در کشور جلوگیری کنند.

کمپین از نمایندگان اهل سنت مجلس نیز درخواست کرده است که در نطق‌های پیش از دستور و تذکرات خود به این مسئله اشاره‌کرده و اقدام زشت مسئولان این شرکت چندملیتی را که باعث جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها شهروند اهل سنت شده است، محکوم کنند.

این کمپین اعتراضی از ائمه جمعه اهل سنت در سراسر کشور نیز خواسته تا در اعتراض به اهانت بی‌شرمانه شرکت ایرانسل-MTN به خلیفه دوم اهل سنت، در نماز جمعه این هفته این عمل را محکوم کرده و مردم را به تحریم ایرانسل-MTN فرابخوانند.

در ادامه گزارش العربیه فارسی آمده است: همان‌گونه که علمای اهل سنت تخریب مقبره حجر ابن عدی در سوریه را محکوم کردند از اندیشمندان شیعه نیز انتظار داریم اهانت ایرانسل-MTN به خلیفه دوم اهل سنت را محکوم کرده و باهم میهنان سنی مذهب خود اعلام همبستگی کنند. تا بیش از این شاهد بی‌احترامی به اعتقادات و شخصیت‌های مورد احترام یکدیگر نباشیم.

در بیانیه کمپین تحریم شرکت ایرانسل-MTN و اعتراض مدنی به اقدام توهین‌آمیز این شرکت چندملیتی پیگیری این موضوع از کانال‌های قانونی مانند وزارت ارتباطات، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه و … تاکید شده و این اقدام تمرین خوبی برای شیوه‌های مدنی و قانونمند در پیگیری مسایل و حق‌وحقوق افراد جامعه عنوان شده است.

این کمپین گفته است : “قطعاً اگر این حرکت به صورت سراسری و هماهنگ و تا حصول نتیجه ادامه یابد این شرکت وادار به عذرخواهی از هم‌وطنان اهل سنت خواهد شد و از این پس هزینه اهانت کردن به اعتقادات سایر هم میهنان برای دیگران نیز بسیار سنگین خواهد بود.”

کمپین دلیل اصلی تکرار اهانت‌ها به شخصیت‌های اهل سنت، را بی‌تفاوت بودن در مقابل این مساله و عدم پیگیری آن عنوان کرده و با دعوت به پرهیز از روش‌های خشونت‌آمیز گفته است : “ایرانسل-MTN یک شرکت اقتصادی چندملیتی است و تحریم آن می‌تواند پیام تاوان سنگین اشتباهش را به بهترین نحو به مدیران این شرکت برساند.”

********

امام جمعه مسجد مکی زاهدان: مدیران شرکت ایرانسل باید رسماً عذرخواهی کنند

بدسلیقگی و بی دقتی شرکت ایرانسل در طراحی یکی از سوالات مسابقه پیامکی خود موجب واکنش هایی از سوی هموطنان اهل سنت در سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش روزنامه خراسان، امام جمعه مسجد مکی زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن این اقدام گفت: نباید با انتشار این گونه پیام ها موجب تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: مسئولان نظام و دستگاه قضایی کشور باید با عاملان این حرکت برخورد کرده و مدیران شرکت ایرانسل نیز باید رسماً عذرخواهی کنند.

گزارش ها حاکی است ایرانسل در پاسخ برخی معترضان اعلام کرد که مسابقه ای به نام اسوه عدالت برگزار نکرده است. بخش مسابقات ایرانسل نیز از بعدازظهر دیروز غیرفعال شد.

********

به گزارش موبنا، شرکت چندملیتی ایرانسل-MTN تاکنون بارها با اقدامات مشابهی در کشور احساسات ایرانیان را تحریک کرده است.

این اپراتور که به مدت شش سال جزایر ایرانی خلیج‌فارس را به بهانه عدم پوشش رادیویی از طریق اپراتور دیگری به عنوان ورود به خاک امارات خوش‌آمد گویی می‌کرد، دو سال پیش نام جام لیگ برتر فوتبال ایران را از خلیج‌فارس به ایرانسل-MTN تغییر داد و در آهنگ پیشوازی، اگر پشت خط بودید، می‌شنیدید که نواری می‌گوید: سلام الاغ عزیز حالت چه طوره.

شرکت چندملیتی ایرانسل-MTN که 49 درصد سهام پروژه اپراتور دوم موبایل ایران را دارد، در کشوری به ثبت رسیده است که از حدود 470 سال پیش جزو مستعمرات انگلستان محسوب می‌شود و شعار تفرقه بینداز و حکومت کن هم جمله معروف دیپلمات‌های انگلیسی است. اما هیچ کس از ملیت و مذهب سهامداران اصلی این شرکت چندملیتی ثبت‌شده در آفریقای جنوبی خبر ندارد. جالب آنکه هیچ‌کسی هم درباره ترکیب سهامداران 51 درصدی این اپراتور هم اطلاعی ندارد و حاضر نیست، یا شاید هم جرات آن را ندارد که بگوید مالک 21 درصد سهام این پروژه که از ترکسل گرفته شد در اختیار چه فرد، سازمان یا نهادی است؟

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 439 بار
دیدگاهتان را بنویسید

چنور در تاریخ 31 تیر 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام
میشه در مورد سهام داران سرکت ایرانسل توضیحات بیشتری بدین ممنون میشم اینکه دست چه کشورایی هست و اصلا از کجا شروع شد؟

vqh در تاریخ 30 تیر 1392 گفته : پاسخ دهید

بالا خره این مسابقه های مسخرش کار دسش داد.

css.php