کد خبر : 56418 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸

اگر صدای‌تان گرفته بخوانید!

دکتر محمدباقر مینایی معاون پژوهشی دانشکده طبسنتی گفت: دانه کنجد دارای طبیعتی گرم و ‌تر است و حاوی ویتامینی به نام E است که از نظر خواص درمانی از دیدگاهطب سنتی ایرانی مغذی و مدر (ادرار آور) است. وی با بیان اینکه دانه کنجد به عنوان یک عاملنرم کننده برای …

دکتر محمدباقر مینایی معاون پژوهشی دانشکده طبسنتی گفت: دانه کنجد دارای طبیعتی گرم و ‌تر است و حاوی ویتامینی به نام E است که از نظر خواص درمانی از دیدگاهطب سنتی ایرانی مغذی و مدر (ادرار آور) است.

اگر صدای‌تان گرفته بخوانید!

وی با بیان اینکه دانه کنجد به عنوان یک عاملنرم کننده برای بافت ریه در انسان است افزود: مصرف این دانهروی صدا تأثیر گذاراست به همین دلیل می‌تواند بسیاری از گرفتگی‌ها و انسداد‌ها را باز کند.

وی در ادامه گفت: افرادی که مبتلا به بیماری‌هایرماتیسمی هستند و یا در دست و اندام تهتانی (پا) احساس بی‌حسی و کرختی می‌کنند مصرف دانه کنجد برای آن‌ها می‌تواند مفید واقع شود.

اگر صدای‌تان گرفته بخوانید!

این متخصص طب سنتی بیان کرد: اشخاصی که مبتلا بهکاهش فشار خون هستند به دلیل مغذی بودن،دانه کنجد می‌تواند کاهش فشار را در اینافراد به حالت اول برگرداند.

دکتر مینایی در پایان اظهار داشت: افرادی کهمبتلا به یبوست هستند مصرف دانه کنجد می‌تواند یبوست آن‌ها را برطرف کرده و مفیدواقع شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 358 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php