کد خبر : 266043 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی به گفته میهن فال.دانشمندان تلاش کرده اند برای مقابله با مشکل قحطی و گرسنگی از طبیعت استفاده کنند، آن‌ها پس از پژوهش‌های گسترده دریافتند که میوه نان Breadfruit (بِرد فروت) می‌تواند پاسخگوی نیاز انسان در چنین شرایطی باشد، این میوه برای دانشمندان …

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

به گفته میهن فال.دانشمندان تلاش کرده اند برای مقابله با مشکل قحطی و گرسنگی از طبیعت استفاده کنند، آن‌ها پس از پژوهش‌های گسترده دریافتند که میوه نان Breadfruit (بِرد فروت) می‌تواند پاسخگوی نیاز انسان در چنین شرایطی باشد، این میوه برای دانشمندان بارقه‌هایی از امید را شعله ور کرده است.

در جهان شاهد قحطی‌ها و گرسنگی‌های بسیاری هستیم که برخی نقاط جهان را درگیر خود می‌کند و البته باید گفت، کودکان قربانیان نخست این ماجرا هستند و بر اثر آن شمار زیادی کودک در سراسر جهان می‌میرند.

دانشمندان تلاش کرده اند برای مقابله با مشکل قحطی و گرسنگی از طبیعت استفاده کنند، آن‌ها پس از پژوهش‌های گسترده دریافتند که میوه نان Breadfruit (بِرد فروت) می‌تواند پاسخگوی نیاز انسان در چنین شرایطی باشد، این میوه برای دانشمندان بارقه‌هایی از امید را شعله ور کرده است.

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

این میوه از یک نوع درخت متنوّع استوایی است و بیش از ۱۲۰ نوع درخت برای این میوه وجود دارد. ارتفاع این درخت از ۹ تا ۱۸ متر است، برگ‌های سبز آن بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر طول دارند.

گفتنی است، این درخت شش سال پس از کاشت میوه می‌دهد و میوه آن بین ۹ تا ۴۵ سانتیمتر طول و ۵ تا ۳۵ سانتیمتر قطر دارد.

این میوه در ابتدا سبز رنگ است، سپس هر چه بیشتر می‌گذرد و همزمان با رسیده شدن رنگ آن به زردی می‌گراید و وزن آن به ۶ کیلوگرم هم می‌رسد.

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

 

موطن اصلی این میوه قاره اقیانوسیه است، اما امروزه در مناطق مختلف اقیانوس آرام و بسیاری از مناطق استوایی به ویژه آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی کاشته می‌شود.

شرایط لازم برای زراعت این درختان با مناطق استوایی مطابقت می‌کند، این مناطق همواره با قحطی‌های بسیاری روبه رو می‌شوند.کاشت مطالعه شده این میوه در چنین مناطقی می‌تواند قحطی و گرسنگی را کامل از بین ببرد. شایان ذکر است که میوه نان می‌تواند خام با پخته خورده شود.

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

این میوه بنا به تنوّع درخت‌هایی که از آن می‌روید، طعم‌های مختلفی دارد، برخلاف آنچه درباره طعم و مزه نامطبوع آن گفته می‌شود،انواع مختلفی از این میوه موجود است که طعم شیرین و قوامی خامه مانند دارند و خالی از دانه می‌باشند.

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

درختان این میوه مایعی صمغی را از خود آزاد می‌کنند. از هر یک هکتار آن، شش تن میوه نان می‌توان چید. از چوب آن نیز برای ساخت ابزار و اثاث استفاده می‌شود.

مواد مغذی موجود در این میوه عبارت است از؛
آب ۷۰.۶۵ گرم
۱۰۳ کالری
پروتئین ۱.۰۷ گرم
کربوهیدرات ۲۷.۱۲ گرم
کلسیم ۱۷ میلی گرم
آهن ۰.۵۴ میلی گرم
منیزیم ۲۵ میلی گرم
فسفر ۳۰ میلی گرم
پتاسیم ۴۹۰ میلی گرم
سدیم ۲ میلی گرم
روی ۰.۱۲ میلی گرم
مس ۰.۰۸۴ میلی گرم
منگنز ۰.۰۶ میلی گرم
سیلینیوم ۰.۶ میکروگرم
ویتامین سی ۲۹ میلی گرم
ویتامین ب. ۶: ۰.۱ میلی گرم
ویتامین کا: ۰.۵ میکروگرم

امید دانشمندان به میوه نان برای روز‌های قحطی

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار گوناگون ، مجله خبری بازدید 348 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php