کد خبر : 12469 تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۷

امسال تیر‌ه ترین آسمان را آلمان داشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله آلمان، مسئولین هواشناسی آلمان گفتند: آفتاب در برخی از مناطق این کشور به ندرت می‌تابد و درجه هوا تک رقمی بوده و در هنگام شب هوا بیشتر یخبندان است. مسئولین هواشناسی افزودند: با اینکه در اواسط هفته هوای آلمان بهتر …

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله آلمان، مسئولین هواشناسی آلمان گفتند: آفتاب در برخی از مناطق این کشور به ندرت می‌تابد و درجه هوا تک رقمی بوده و در هنگام شب هوا بیشتر یخبندان است.

مسئولین هواشناسی افزودند: با اینکه در اواسط هفته هوای آلمان بهتر و ملایم‌تر می‌شود، اما هنوز آسمان این کشور از ابر و مه پوشیده است.

امسال تیر‌ه ترین آسمان را آلمان داشت

زمستان امسال آلمان همچنان کدر مانده و نور ضعیف آفتاب در پس ابرها پنهان است.

بنا به ارزیابی سازمان هواشناسی آلمان، این زمستان تاریک‌ترین زمستان آلمان در ۴۳ سال اخیر بوده است.

از ماه دسامبر تاکنون در آلمان تابش آفتاب به ۱۰۰ ساعت هم نمی‌رسد.

سخنگوی سازمان هواشناسی آلمان گفت: میزان استاندارد تابش آفتاب در سه ماه زمستان ۱۶۰ ساعت است. بنابر این داده‌ها، این زمستان تاریک‌ترین زمستان آلمان در ۴۳ سال اخیر بوده است.

کمترین ساعات آفتابی را آلمان آخرین بار در سال ۱۹۷۰ با ۱۰۴ ساعت داشته است.

اگر زمستان امسال این رکورد را بشکند، می‌توان گفت که زمستان ۲۰۱۲و ۲۰۱۳ کدرترین زمستان از زمان ثبت داده‌ها در سال ۱۹۵۱ بوده است.

به گفته‌ی سخنگوی سازمان هواشناسی آلمان، بسیاری از استا‌ن‌های این کشور رکورد درجات منفی را امسال هنوز در پیش دارد. روز ۲۸ فوریه این داده‌ها به صورت نهایی محاسبه می‌شوند.

از نظر یک کارشناس امور تاثیرات هوا بر سلامتی، کمبود نور بر کارایی هورمون‌های داخل بدن تأثیر می‌گذارد.

نور خورشید از طریق چشم، تولید هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. اگر چشم نور کمتری دریافت کند، هورمون «سروتونین» کمتری در بدن تولید می‌شود. این هورمون باعث بیداری و هشیاری می‌شود.

از طرف دیگر هورمون خواب «ملاتونین» تنها با نور خورشید کاهش می‌یابد. به همین دلیل به گفته‌ی کارشناسان، اکثر ساکنان کشورهای اسکاندیناوی از «بی حالی » رنج می‌برند.

اما با این وجود گفته می‌شود، که حرکت در هوای آزاد، حتی زمانی که آفتاب نمی‌تابد و هوا گرفته است، بهتر از در خانه ماندن است.

زیرا به گفته‌ی کارشناسان، حتی زمانی که هوا گرفته است، نور بیرون باعث تولید هورمون «سروتونین » می‌شود، نور مصنوعی در داخل خانه، این عملکرد را نمی‌تواند داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 523 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php