کد خبر : 170994 تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

افزایش خطر سکته مغزی با مصرف قرص های ضد بارداری

محققان به تازگی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف قرص های ضدبارداری با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی در ارتباط است. به گزارش میهن فال به نقل از مهر ، طبق یافته محققان در برخی موارد این خطر تا حدی افزایش می یابد که می …

افزایش خطر سکته مغزی با مصرف قرص های ضد بارداری

محققان به تازگی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف قرص های ضدبارداری با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی در ارتباط است.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر ، طبق یافته محققان در برخی موارد این خطر تا حدی افزایش می یابد که می توان به زنان پیشنهاد کرد تا حد ممکن از خوردن قرص ضدبارداری خودداری کنند.

محققان این تحقیق در گزارشی بیان کرده اند که حدود ۱۰۰ میلیون زن در سراسر جهان از قرص های بارداری استفاده می کنند یا حداقل در گذشته مصرف می کرده اند و اکنون مصرف آنها را کنار گذاشته اند.

این تیم تحقیقاتی توضیح می دهد که قرص های ضدبارداری خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک را در زنان کاملا سالم افزایش می دهد به طوری که خطر ابتلا به سکته مغزی در هر ۱۰۰ هزار زن از ۴.۴ به ۸.۵ افزایش می یابد. لازم به ذکر است که سکته مغزی ایسکمیک در نتیجه تشکیل لخته خون در مغز به وجود می آید.

مصرف این قرص ها در زنانی که سابقه میگرن، مصرف دخانیات، یا فشار خون بالا دارند خطر تشکیل لخته خون در مغز و به دنبال آن سکته مغزی را بیشتر کرده است.

«ماریسا مک جینلی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی در اثر مصرف قرص های ضدبارداری هرچند ناچیز است اما با این وجود قابل توجه و ملاحظه است.»

بر اساس این شواهد پیشنهاد ترک قرص های بارداری برای زنان عاقلانه به نظر می رسد. و بنا بر نظر کارشناسان، این خطر بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد و در بیشتر موارد باید زنان را نسبت به استفاده از قرص های ضدبارداری دلسرد کرد و استفاده از سایر روش های پیشگیری را به آنها پیشنهاد داد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 633 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php