کد خبر : 152301 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۵۸

افرادی که برای گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست دادن!

امروزه محبوبیت عکس‌های سلفی یا به قول فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خویش‌انداز بر کسی پوشیده نیست. ثبت لحظه‌ها و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه‌های اجتماعی به نوعی مقاومت درمقابل گذر زمان تبدیل شده است. افراد مشهور، هنرپیشه‌ها و حتی برخی مقامات سیاسی کشورها با به اشتراک گذاشتن سلفی‌های …

افرادی که برای گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست دادن!

امروزه محبوبیت عکس‌های سلفی یا به قول فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خویش‌انداز بر کسی پوشیده نیست. ثبت لحظه‌ها و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه‌های اجتماعی به نوعی مقاومت درمقابل گذر زمان تبدیل شده است.

افراد مشهور، هنرپیشه‌ها و حتی برخی مقامات سیاسی کشورها با به اشتراک گذاشتن سلفی‌های خود، به محبوبیت این نوع عکاسی دامن زده‌اند.

البته کم نیستند کاربران ایرانی که برای جا نماندن از پیشرفت! و همنوایی با آخرین مدها، روی به سلفی آورده‌اند که فروش بالای مونوپاد در کشور نیز گویای همین علاقه زیاد است.

محبوبیت سلفی به قدری است که حتی توانسته بر رویکرد کمپانی‌های گوشی ساز تاثیر بگذارد.

به این ترتیب آنها با ارتقا دوربین‌های جلو در گوشی‌های خود در جلب رضایت کاربران کوشیده‌اند.

استفاده از سنسورهای بزرگتر، لنزهای با زاویه باز، افزایش رزولوشن دوربین، افزایش توانایی دوربین جلو در عکسبرداری در نور کم تنها بخشی ار تلاش کمپانی‌ها در این راستا به شمار می‌آید.

دوربین‌های جلو همپای دوربین‌های اصلی پیشرفت کرده‌اند و حتی گاهی از نظر کیفیت با آنها برابری می‌کنند.

محبوبیت سلفی تا اندازه‌ای است که برخی کاربران آن را به عنوان یک امتیاز در انتخاب گوشی جدید خود در نظر می‌گیرند.

گوشی سازان نیز از این فرصت استفاده کرده و برای فروش بیشتر، علاوه بر محصولات پیشتاز، دوربین جلوی میان رده‌ها را نیز ارتقا داده‌اند، تا جایی که امروزه ثبت عکس‌های سلفی به نوعی هنر تبدیل شده است و در برخی از نقاط دنیا کلاس‌هایی برای آموزش این هنر نیز برپا می‌شود.

اما نکاتی دراین رابطه وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و آن اجتناب از خطر در هنگام ثبت سلفی است.

از این رو ذکر نکاتی برای زنده ماندن در هنگام سلفی گرفتن می‌تواند مفید باشد! چرا که گاهی افراد برای ثبت سلفی‌های عجیب نادانسته جان خود را به خطر می‌اندازند و صدمات جبران ناپذیری به خود وارد می‌کنند.

اخبار ناگواری که در این زمینه منتشر شده خود گواهی بر این ادعاست. بنابراین یکی از راهکارهای اجتناب از خطر، به کارنگرفتن کامل نکات آموزشی برای ثبت سلفی‌های هنری است!

با اشیا متفاوت ژست بگیرید!
ماهیت سلفی به گونه‌ای است که بیشتر مورد توجه جوانان در سرتاسر دنیا قرار گرفته و آنها دوست دارند با ثبت سلفی‌های عجیب و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه‌های اجتماعی قدرت و استعداد خود را به دوستان خود نشان دهند. ازجمله این اشیا متفاوت و پر طرفدار اسلحه! است.

گرفتن سلفی با اسلحه از جمله عکس‌های پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است.

اما اخیرا ژست گرفتن و قرار دادن آن در شقیقه برای عکاسی، حوادث مرگباری را رقم زده است. در سال گذشته یک جوان مکزیکی ۲۱ ساله برای گرفتن عکس سلفی با اسلحه، در حالی که با یک دست مشغول آماده کردن دوربین موبایل خود بود، با دست دیگر به طور تصادفی ماشه را فشرد و با اصابت گلوله‌ای که از تفنگ خود شلیک شده بود، جان سپرد.

اما این اتفاق پایان ماجرای عکس‌های عجیب با اسلحه نبود. حادثه بعدی به تازگی و زمانی رخ داد که یک دختر ۲۱ ساله روسی اسلحه‌ای را در دفتر کار خود پیدا می‌کند، این اسلحه متعلق به نگهبان شرکت بوده که وی قبل از رفتن به تعطیلات در این اتاق جاگذاشته بود.

با دیدن اسلحه، ایده سلفی گرفتن با سلاح واقعی در ذهن دختر جوان شکل می‌گیرد.

او اسلحه را روی شقیقه خود قرار داده و با دست دیگر دوربین را در فاصله مناسبی از صورت تنظیم می‌کند.

او نیز در حالی که به طور کامل روی چهره خود در دوربین موبایل تمرکزکرده بود به جای دکمه شاتر، ماشه اسلحه را می‌فشارد، گلوله شلیک شده به سر اواصابت می‌کند.

این دختر در حالی که در وضعیت وخیمی ‌به سر می‌برد به بیمارستان منتقل می‌شود.

به هر حال استفاده از اشیا خطرناک نه تنها به جذابتر شدن سلفی کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث بروز صدمات جبران ناپذیری گردد.

در هنگام گرفتن سلفی بیش از هر چیز بر چهره خود تمرکز کنید و فکر استفاده از ابزارهای متفاوت را از سر خود بیرون کنید.
بنابراین بهتر است عبارت با اشیای متفاوت ژست بگیرید، به این شکل اصلاح شود که لطفاً “با اشیای مناسب ژست بگیرید .”

کار جذابی انجام دهید
این اتفاقات ناگوار فقط به استفاده از اشیا بی جان و خطرناک محدود نمی‌شود. گاهی گرفتن سلفی با حیوانات درنده می‌تواند برای انسان و حتی خود حیوانات بی گناه ایجاد خطرکند.

در نیویورک تمایل افراد به سلفی گرفتن با ببر درنده، ماموران باغ وحش را بر آن داشت تا برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، به حیوانات درنده داروی آرام بخش تزریق کنند تا آنها آرام و بی‌حرکت به بازدیدکنندگان در ثبت یک سلفی متفاوت کمک کنند.

همانطورکه می‌دانید برخی افراد برای تحقق جذابیت در سلفی‌های خود به حیوانات آسیب می‌رسانند و باعث مرگ آنها می‌شوند.

برای مثال مشاهده شده توریست‌هایی که به نوبت با گرفتن بچه کوسه در دستان خود عکس می‌گیرند و این کار را آنقدر ادامه داده‌اند تا کوسه کوچک در دستان آنها جان داده است.

یا در نمونه دیگر دلفینی که به دلیل جراحت خود را به ساحل رسانده بود، به جای دریافت کمک، سوژه عکس‌های سلفی شد.

دلفین بیچاره در کمال ناباوری با مردانی مواجه می‌شود که بدون توجه به مصدومیت او، وی را بر دستان خود بلند کرده و سلفی می‌گیرند! ولی آیا گرفتن یک سلفی متفاوت به قیمت از دست رفتن جان این حیوانات می‌ارزد؟

شاید بهتر است که به به جای انجام کارهای جذاب در سلفی‌های خود، در مفهموم جذابیت تجدبد نظرکنیم.

در مکان‌های متفاوت سلفی بگیرید!
دو زوج لهستانی در حال گذراندن تعطیلات در کوهستانی در پرتغال و در سواحل اقیانوس اطلس مکانی خاصی را برای ثبت سلفی منحصر به فرد خود انتخاب کردند.

آنها بر لبه پرتگاهی ایستادند و برای نشان دادن مکان متفاوت خود در عکس اقدام به تنظیم دوربین گوشی خود کردند.

تلاش برای ثبت هرچه بیشتر نمای پشت سر، حواس آنها را از محیط و جایگاه خطرناکی که در آن قرار داشتند منحرف کرد و باعث سقوط و کشته شدن آنها شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که متاسفانه دو کودک خردسال آنها نیز شاهد این صحنه بودند.

دو دختر نوجوان روسی هم خود را برای گرفتن سلفی به سقف قطار رساندند، یکی از آنها در هنگام گرفتن عکس برای ژست آماده شد و یک پای خود را بالا آورد که ناگهان با سیم برق فشار قوی که درست در بالای سر آنها قرار داشت برخورد کرد. این اتفاق به برق گرفتگی شدید و فوت او و مجروح شدن دوستش انجامید.

دختر ۱۶ ساله ایتالیایی در حال گرفتن سلفی در شهر ساحلی پیکچرسک، ازارتفاع ۱۶ متری به داخل آب سقوط کردو جان خود را از دست داد.

متاسفانه آمار سوانحی که بر اثر انتخاب نادرست مکان عکسبرداری رخ می‌دهد از سایرموارد بیشتر است. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب مکان‌های متفاوت و خاص، ابتدا امنیت خود را در نظر داشته باشیم.

هر جا که هستید، لحظات مهم زندگی خود را ثبت کنید
بازرسان فدرال تصادفات در آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کردند که حادثه سقوط یک هواپیما در ایالت کلرادو در سال گذشته به دلیل عکاسی سلفی خلبان بوده است.

این هواپیما چهار دقیقه پس از برخاستن دچار سانحه شد و هر دو سرنشین آن کشته شدند.

در ماه جون سال میلادی گذشته، خانم کورتنی سنفورد ۳۲ ساله، در حال رانندگی در یکی از بزرگراه‌های آمریکا، از خود عکس سلفی گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و به محض ارسال عکس، با ماشین مقابل برخورد کرده و با انفجار ماشین جان خود را از دست می‌دهد.

اما دست کم توانست آخرین لحظه زندگی خود را با دوستانش به اشتراک بگذارد!
سلفی‌ها عکس‌های شاد و مفرحی هستند که یک نفر در آنها نقش سوژه و عکاس را به طور همزمان بازی می‌کند.

دوربین سلفی که روزگاری از لحظات شاد و مفرح افراد حکایت داشت، در این روزها شاهد اتفاقات غم‌انگیزی بوده است.

حال آنکه اصرار بیهوده در ثبت اغلب لحظات زندگی فرصت لذت بردن از لحظه‌ها را از انسان می‌گیرد.

در برخی از افراد این رفتار به نوعی عادت تبدیل شده و اثری از شور و نشاط گذشته در سلفی‌های آنها دیده نمی‌شود.

در این میان گروهی دیگر برای فرار از این یکنواختی اقدام به ثبت سلفی‌های متفاوت می‌کنند که البته همیشه هم نتیجه مطلوب با خود به همراه نمی‌آورد.

در نظرگرفتن نکات ایمنی و پرهیز از به مخاطره انداختن زندگی خود و دیگران برای ثبت سلفی‌های متفاوت راهکاری مناسبی برای اجتناب از خطر است.
از طرفی درک لحظه‌ها و لذت بردن از آنها ، به مراتب تاثیر پایدارتری از ثبت آنها در قاب دوربین دارد.

به هر حال اگر سری به اینترنت زده با انواع سلفی‌هایی که از نوک آنتن آسمان‌خراش‌ها گرفته تا درآغوش کشیدن تمساح‌ها! مواجه می‌شوید و البته بد نیست جست‌وجوی کوتاهی نیز در خصوص سلفی‌هایی که به مرگ انجامید، داشته باشید تا متوجه شوید انداختن سلفی در حال خروج از سرگرمی و تبدیل به یک خطر جدی شده است.

بدنیست بدانید در بسیاری از مکان‌های دنیا از جمله برخی ورزشگاه‌ها انداختن سلفی ممنوع و غیرقانونی اعلام شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 332 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php