کد خبر : 80996 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

استفاده از این مواد غذایی در سفر ممنوع!

سفر خواه ناخواه تغییراتی را در الگوی غذایی ما به وجود می ‌آورد از آنجایی که آب و غذا همیشه می‌توانند منبع آلودگی باشند انتخاب درست مواد غذایی در سفر و رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف غذا به ما کمک می‌کند تا از ابتلا به مسمومیت‌های غذایی پیش …

سفر خواه ناخواه تغییراتی را در الگوی غذایی ما به وجود می ‌آورد از آنجایی که آب و غذا همیشه می‌توانند منبع آلودگی باشند انتخاب درست مواد غذایی در سفر و رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف غذا به ما کمک می‌کند تا از ابتلا به مسمومیت‌های غذایی پیش گیری کنیم.

استفاده از این مواد غذایی در سفر ممنوع!

گیتی بهدادی‌پور، کارشناس تغذیه، گفت: در سفر برای خوردن آب، همیشه باید از بطری‌های استاندارد آب معدنی استفاده کرد در غیر این صورت آب را همیشه قبل از مصرف بجوشانید جوشاندن، بهترین راه برای از بین بردن باکتری‌ها است افزودن مقدار جزئی نمک به هر لیتر آب یا چندین بار ریختن آن از ظرف تمیزی به ظرف دیگر باعث می‌شود مزه آن بهتر شود.

وی افزود: در صورت رفتن به رستوران، همیشه رستوران‌های تمیز و شلوغ انتخاب شود فقط غذاهای کاملا پخته و داغ مصرف شود مصرف سبزی و سالاد در رستوران توصیه نمی‌شود.

بهدادی پور تصریح کرد: مواد غذایی مانند تخم مرغ، مرغ،‌ گوشت قرمز، ماهی و شیر جزء مواد غذایی پر خطر که احتمال ابتلا به “مسمومیت‌های غذایی” با آنها بیش تر است محسوب می‌شوند همیشه باید از سلامت این مواد و خوب پخته بودن آنها مطمئن بود.

وی خاطر نشان کرد: عدم استفاده از سبزی، سالاد، حبوبات و میوه جات در طول سفر باعث بروز مشکلاتی از جمله یبوست‌ می‌شود ضمن اینکه عدم مصرف میوه و سبزی، دریافت ویتامین‌های ضروری همچون ویتامین A.B.C را کاهش می دهد.

بهدادی‌پور، اذعان داشت: در هنگام مسافرت، ممکن است مصرف لبنیات به خصوص شیر کاهش یابد که اینها به سلامت افراد به خصوص مادران باردار و شیر ده و سالمندان لطمه خواهد زد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : عید نوروز ، مناسبت ها بازدید 424 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php