کد خبر : 161285 تاریخ انتشار : جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

از کالری چه میدانید؟

کالری، واحد اندازه گیری غذاست . همه غذاها را می‌توان با کالری اندازه گیری کرد.  یک کالری  عبارت است انرژی لازم برای بالا بردن حرارت یک گرم آب (به میزان یک درجه سانتیگراد ) مثلا یک برش ضخیم نان، حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد برای صرف  این ۱۰۰ کالری، یک …

از کالری چه میدانید؟

کالری، واحد اندازه گیری غذاست . همه غذاها را می‌توان با کالری اندازه گیری کرد.

 یک کالری  عبارت است انرژی لازم برای بالا بردن حرارت یک گرم آب (به میزان یک درجه سانتیگراد ) مثلا یک برش ضخیم نان، حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد برای صرف  این ۱۰۰ کالری، یک انسان باید ۵/۶ کیلومتر راه را با سرعت ۵/۶ کیلومتر در ساعت راهپیمایی کند.

به عبارت دیگر  کالری مواد غذایی که شما مصرف می‌کنید  دارای نیرویی است که هنگام سوختن در بدن آزاد می‌شود  این نیرو  از طریق تعیین حرارت حاصل  از سوختن  غذایی در بدن به دقت اندازه  گیری و بر حسب کالری  بیان می‌شود.

هر گاه حرارت بدنی شما افزایش یابد به همان اندازه غذای بیشتر در بدن شما می‌سوزد و شما  نیاز به کالری بیشتر خواهید داشت. مواد غدایی بر اساس میزان پرو تئین ، چربی و کربو هیدرات آنها دارای انرژی‌های گو ناگون است.

بنا بر این  کسانی که بخواهند از چاقی جلو گیری کنند باید از مصرف غذا‌های پر کالری مانند سیب زمینی،برنج، نان سفید،انواع چربی‌ها و ماکارونی کم کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، رژیم درمانی بازدید 549 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php