کد خبر : 189281 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

آیا دلیل ایجاد سوراخ کوچک روی خودکار بیک را می‌دانید؟

 در سال ۱۹۹۱ شرکت بیک ، یک راه حل جدید طراحی برای درخودکارهایش ارائه داد که تا امروز تقریبا اکثر مردم راجع به آن فکر نکرده اند: یک سوراخ کوچک در بالای کلاهک خودکارهای بسیار شناخته شده ی بیک که به (کریستال پن) معروف می باشند. آیا دلیل ایجاد سوراخ …

آیا دلیل ایجاد سوراخ کوچک روی خودکار بیک را می‌دانید؟

 در سال ۱۹۹۱ شرکت بیک ، یک راه حل جدید طراحی برای درخودکارهایش ارائه داد که تا امروز تقریبا اکثر مردم راجع به آن فکر نکرده اند: یک سوراخ کوچک در بالای کلاهک خودکارهای بسیار شناخته شده ی بیک که به (کریستال پن) معروف می باشند.

آیا دلیل ایجاد سوراخ کوچک روی خودکار بیک را می‌دانید؟

بیشتر مردم توجهی به این نو آوری نکردند. در عین حال تصمیم به استفاده از این طرح ، جان تعداد زیادی از کودکان را نجات داده است. طبق آمار : هرسال بیشتر از صد کودک. این امر برای بزرگسالان هم با تفاوت اندکی صادق بوده است.

بچه های کوچک دوست دارند هر چیزی که بدستشان می رسد رامزه کنند. مخصوصا اشیای کوچکی که می توانند آنها را کامل در دهان خود بگذارند. از طرف دیگر بزرگترها هم عادت دارند سر خودکار را در هنگامی که روی مساله ای بشدت تمرکز می کنند یا عصبی هستند بجوند. سر خودکار براحتی می تواند به داخل نای شخص وارد شده و باعث خفگی شخص شود. در چنین حالتی ، آن سوراخ کوچک کمک می کند تا شخص تنفس کند تا آمبولانس برسد.

تصمیمی که شرکت «بیک » اتخاذ کرد ، توسط انبوهی از دیگر تولید کنندگان خودکار ادامه پیدا کرد. چنانکه موسسه استاندارد انگلستان ، اصلاحیه هایی به موراد موجود در تولید این نوع از نوشت افزار ، اضافه کرد.

بنظر می رسد چنین ادعایی که « شما می توانید اثرات یک طرح خوب را بی واسطه دریافت کنید» در این مورد خاص ، بسیار صدق می کند.

ترجمه: نیکی

در همین زمینه بخوانید :
سرنوشت خودکار بیک چه شد؟

خودکار از جمله نوشت افزارهایی است که شاید هیچ یک از افراد جامعه از نیاز به آن مبرا نباشند. با این وجود علیرغم مهیا بودن بازاری وسیع برای این کالا، تولید داخلی در این زمینه تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، خودکار بیک شاید تنها نمونه خودکارهای ایرانی باشد که به واسطه فعالیت چندین و چند ساله در میان جمعیت کشور جای خود را باز کرده بود. در حال حاضر تولیدات این برند در بازارها نایاب شده و گفته می‌شود که از دو سال پیش تاکنون این کارخانه تعطیل است.

امیرالله صفری که از فعالان عرصه لوازم التحریر بوده و سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد، درباره وضعیت این روزهای بازار لوازم التحریر و به ویژه خودکار می‌گوید: در حال حاضر حدود ۹۰درصد از خودکارهای بازار هندی یا چینی هستند. حتی نمونه‌های معدودی هم که ممکن است به اسم ایرانی عرضه شوند، تنها در ایران بسته بندی می‌شوند و مهمترین بخش تولید آن‌ها در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که عمده‌‌ترین واردکنندگاه خودکار به ایران کشورهای هند، چین، آلمان، ژاپن و مالزی هستند.

صفری درباره قیمت این نمونه‌ها گفت: معمولا ارزان قیمت‌ترین خودکارها که بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، متعلق به کشورهای چین و هند هستند و نمونه‌های ژاپنی و آلمانی معمولا قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.

وی ادامه داد: البته در چند ماه گذشته تمام نمونه‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در شرایطی که سالانه ۲۰ درصد به قیمت این اجناس اضافه می‌شد، اکنون خودکاری که سال قبل ۸۰۰ تومان قیمت داشت به حدود ۱۵۰۰ تومان رسیده است. مشاهدات قیمت انواع خودکارهای موجود در بازار رقمی بین ۱۰۰ تا حتی سه هزار تومان است.

هنوز هم سراغ بیک را می‌گیرند

اما این فعال بازار لوازم التحریر در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر بخواهیم از نظر کیفی بررسی کنیم، شاید خودکار بیک هنوز هم از بسیاری نمونه‌های هندی با کیفیت‌تر باشد، چرا که نمونه‌های هندی و چینی اغلب جوهر پس می‌دهند.

وی ادامه داد: جالب است که پس از دو سال هنوز هم در موارد متعدد برخی مشتریان سراغ خودکار بیک را می‌گیرند و بسیاری از مواقع از کیفیت نمونه‌های چینی و هندی گلایه دارند و گاه از روان نبودن آن ‌ها، خشک شدن آن ها یا پس دادن جوهرشان می‌گویند.

به گفته او شاید چند سال پیش چند نمونه خودکار بیشتر در بازار وجود نداشت، اما اکنون هر کارخانه حدود ده‌ها مدل تولیدات دارد و آن قدر انواع خودکارها متنوع شده که حتی ارائه توضیح درباره آن‌ها برای خود ما هم مشکل است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانستنی ها ، سرگرمی بازدید 427 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php