کد خبر : 40267 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

آنچه که باید درباره لاک ناخن بدانید

اگر به چند نکته ساده هنگام استفاده از لاک و لاک پاک کن ها توجه داشته باشید، سلامت ناخن هایتان را به خطر نمی اندازید. می پرسید چه نکته هایی؟ با ما همراه شوید. 1- حواستان به لاک پاک کن ها باشد لاک زدن ناخن ها می تواند تا حدی …

اگر به چند نکته ساده هنگام استفاده از لاک و لاک پاک کن ها توجه داشته باشید، سلامت ناخن هایتان را به خطر نمی اندازید. می پرسید چه نکته هایی؟ با ما همراه شوید.

آنچه که باید درباره لاک ناخن بدانید

1- حواستان به لاک پاک کن ها باشد

لاک زدن ناخن ها می تواند تا حدی باعث افزایش استحکام آنها بشود، اما متاسفانه استفاده از لاک پاک کن های حاوی استون، استحکام ناخن ها را کاهش می دهد، چون این محلول قادر است علاوه بر پاک کردن لاک، به سطح ناخن ها هم نفوذ کند، باعث نازک تر شدن آنها شود، استحکامشان را کم و در نهایت هم ناخن را شکننده کند.

به همین دلیل به تمام افرادی که عادت به استفاده مستمر از لاک دارند، توصیه می شود حتما به جای استون از پاک کننده های فاقد استون که این روزها به وفور هم در بازار پیدا می شوند، استفاده کنند.

2- ناخن هایتان رنگی نشوند

خیلی از افراد از رنگ گرفتن ناخن ها در اثر لاک زدن شکایت می کنند و می گویند استفاده از لاک ها به مرور زمان، باعث تیره شدن رنگ ناخن هایشان می شود.

بد نیست بدانید که در گذشته بحث در مورد رنگ گرفتن و تیره شدن ناخن ها در اثر استفاده از لاک ها، داغ بود و خیلی ها هم معتقد بودند که این تیرگی، به مرور زمان حالت پایداری به خود خواهد گرفت و شاید دیگر نتوان آن را از بین برد.

در حالی که در تولید لاک های امروزی از موادی استفاده می شود که باعث باقی ماندن رنگ پایدار پس از پاک کردن لاک نمی شود. به عبارت ساده تر، اگر شما لاک های مرغوب، استاندارد و معتبر را خریداری کنید، دیگر نباید نگران رنگ گرفتن ناخن هایتان باشید.

لاک های ناخن معمولا رنگی تیره تر از ناخن های ما دارند و استفاده مکرر از آنها می تواند باعث زردی و لک شدن سطح ناخن ها بشود

ضمن اینکه برق ناخن ها هم به دلیل بدون رنگ بودن، مشکلی برای ناخن ها ایجاد نمی کنند. فقط به شرطی که با پاک کننده های حاوی استون از روی ناخن ها پاک نشوند.

3- بیشتر از یک روز لاک را روی ناخن هایتان باقی نگذارید

اینکه در قسمت قبلی گفتیم لاک های باکیفیت امروزی نمی توانند باعث رنگ گرفتن ناخن ها بشوند، منظورمان این بود که رنگ لاک های مرغوب به سطح ناخن ها منتقل نمی شود، اما اگر هر نوع لاکی با هر رنگی بیشتر از یک روز روی ناخن باقی بماند، اجازه رسیدن هوا به سطح آن را نمی دهد. در نتیجه، سطح ناخن هایتان به مرور زمان از حالت بی رنگ یا سفید به رنگ زرد تغییر می کند و ظاهر بدی پیدا می کنند.

هر چه رنگ لاک تیره تر باشد و مدت زمان بیشتری هم روی ناخن ها بماند، احتمال اینکه ناخن ها زردتر و تیره تر بشوند هم بیشتر خواهد بود.

به طور کلی، لاک های ناخن معمولا رنگی تیره تر از ناخن های ما دارند و استفاده مکرر از آنها می تواند باعث زردی و لک شدن سطح ناخن ها بشود.

ساده ترین راه درمان ناخن های زرد شده در اثر استفاده مکرر از لاک هم، استراحت دادن چند ماهه به ناخن ها و لاک نزدن است.

4- برای بچه ها لاک نزنید

تا حد امکان برای بچه ها از لاک ناخن استفاده نکنید. از آنجا که پوست و ناخن بچه ها نسبت به ما بزرگ ترها حساس تر است، ممکن است نسبت به این ماده آرایشی آلرژی نشان دهند و از طرف دیگر، گاهی برخی بچه های کوچک تر با مکیدن انگشت و ناخن خود، مقداری از لاک را هم می جوند و ورود مواد شیمیایی لاک به بدن می تواند برای آنها مشکل ساز شود.

5- لاک را زمان طولانی روی ناخن بچه ها نگذارید

اگر دوست دارید برای فرزند خود لاک بزنید، بهتر است این کار را محدود به ساعت های کوتاهی که قرار است به مهمانی بروید، بکنید و بلافاصله پس از برگشتن به منزل هم لاک را با پاک کننده های غیراستونی و بدون الکل پاک کنید.

اگر متوجه شدید پوست اطراف ناخن بچه ها به لاک حساسیت نشان داده، از خیر لاک زدن برای او بگذرید و سلامت پوست او را بی دلیل به خطر نیندازید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی بازدید 451 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نیلو در تاریخ 24 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

جالب بود مرسی……..

css.php