کد خبر : 153846 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۱۳

آموزش درست کردن ماسک صورت با هندوانه تابستانی

نه تنها با خوردن هندوانه میتوانید انرژی و ویتامین‌های گوناگون را به بدنتان در این هوای گرم برسانید بلکه میتوایند با درست کردن انواع ماسک هندوانه به پوست خود جان تازه ببخشید. در این مطلب چندین روش ساخت ماسک هندوانه با مواد دیگر را معرفی میکنیم. چند ماسک صورت عالی …

آموزش درست کردن ماسک صورت با هندوانه تابستانی

نه تنها با خوردن هندوانه میتوانید انرژی و ویتامین‌های گوناگون را به بدنتان در این هوای گرم برسانید بلکه میتوایند با درست کردن انواع ماسک هندوانه به پوست خود جان تازه ببخشید. در این مطلب چندین روش ساخت ماسک هندوانه با مواد دیگر را معرفی میکنیم.

آموزش درست کردن ماسک صورت با هندوانه تابستانی

چند ماسک صورت عالی با هندوانه خوشمزه

اگر می‌خواهید پوست‌تان صاف و شفاف شود

این ماسک را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که اولا پوستی معمولی یا حساس دارند و دوم اینکه احساس می‌کنند پوست‌شان طراوت و تازگی خود را از دست داده و به دنبال راه‌حلی برای شفاف کردن پوست‌شان هستند.

 مواد لازم:

  • بادام: مقداری
  • شیر: نصف فنجان
  • آب هندوانه: نصف فنجان

تعدادی بادام را در شیر خیس کرده یک شب در یخچال بگذارید. سپس آن را رنده کنید و به شکل خمیر درآورید. یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را در آن ریخته تا جایی که مخلوط شما حالت چسبی شکل پیدا کند، این مخلوط را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس با آب سرد آب بکشید. بادام هم پوست شما را تغذیه می‌کند و با لایه‌برداری مختصری سلول‌های مرده را برمی‌دارد و باعث نوسازی پوست می‌شود، شیر هم به‌عنوان یک پاک‌کننده حسابی پوست‌تان را تمیز می‌کند و در نهایت هندوانه پوست را آبرسانی کرده و لیکوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن کرده و باعث درخشندگی و طراوت آن می‌شود.

اگر پوست‌تان با آفتاب سوخته ‌است

آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کند.

 مواد لازم:

  • خیار: چند تکه خرد شده
  • هندوانه: یک چهارم فنجان

 این ماسک با مخلوط کردن مقداری مساوی خیار و هندوانه تهیه می‌شود. باید هر کدام را پوست بکنید، سپس آنها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک آفتاب‌سوختگی‌های پوست‌تان را التیام می‌دهد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌کند.

چرا هندوانه شما را جوان می‌کند

در هندوانه آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن وجود دارد، بنابراین  می‌تواند همچون یک سلاح قدرتمند با تمام نشانه‌های پیری مبارزه کند. میوه‌های محدودی به اندازه  هندوانه حاوی لیکوپن هستند. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد‌اکسیدانی قوی‌ای دارد. این آنتی‌اکسیدان به تمامی‌نقاط بدن می‌رود و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند و بر اثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می‌کنند. خطوط ظریف روی پوست، چروک‌ها، لک‌های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال‌های آزاد هستند.

ماسک‌هایی که می‌توانید هر روز استفاده کنید

پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن به‌طور کامل پاک کنید و بشویید و چند تکه کنید. تکه‌ها را در یخچال بگذارید و در میان روز  یا وقتی از این هوای گرم به خانه برمی‌گردید پوست را از داخل یخچال بردارید و روی صورت بگذارید تا حسابی پوست‌تان خنک شود. برای آرامش و شادابی پوست می‌توانید همین کار را بعد از هرکدام از ماسک‌های دیگر نیز انجام دهید.

ماسک بعد از اصلاح

خانم‌های زیادی هستند که بعد از اصلاح پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست را خنک کنید هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. همچنین این ماسک برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مناسب است.

 مواد لازم:

  • هندوانه: یک چهارم فنجان (سفیده داخلی پوست)
  • خیار: یک تکه
  • سیب‌زمینی خام (با پوست):‌ یک تکه
  • جوانه ماش: یک قاشق غذاخوری
  • ماست شیرین و تازه: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه: همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آب‌کشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند به جای ماست، از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک (برای مرطوب کردن پوست) حتما روغن بادام شیرین به صورت بمالند. همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است که از قسمت سفیده هندوانه استفاده کنید. البته استفاده  از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد.

ماسک انرژی بخش

پیشنهاد می‌کنیم این ماسک انرژی‌بخش را حتما امتحان کنید، این ماسک پوست شما را خنک و تمیز می‌کند و ظاهر آن را جوان نگه می‌دارد. یک فنجان هندوانه را له کنید و سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. بعد از ۱۵دقیقه صورت‌تان را بشویید، خیلی زود پوست شما طراوت و تازگی خود را پیدا می‌کند.

آب هندوانه را گرفته و روی پوست برای ۱۵ تا ۲۰دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک باعث می‌شود لکه‌های پوستی از بین رفته و کم‌رنگ‌تر شود.

کرم ضدچروک بسازید

 مواد لازم:

  • هندوانه: چند تکه
  • آووکادو: یک عدد
  • وازلین: ۲ قاشق غذاخوری

پوست هندوانه را بگیرید و آن را به قطعات کوچک ببرید تا بتوانید به راحتی هسته‌ها و دانه‌های آن را جدا کنید. پوست آووکادو را هم بکنید، هسته را بگیرید و آن را خرد کنید در نهایت آووکادو و هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا با هم آمیخته شوند. ۲ قاشق غذاخوری وازلین به آن اضافه کنید و مخلوط کردن را ادامه دهید. مخلوط به‌دست آمده را در کاسه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید، بعد از ۳۰ دقیقه ماسک شما برای استفاده آماده است. هندوانه پوست را نرم می‌کند و چربی‌های موجود در آووکادو چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

سالادی برای پوست شما

 اگر بعد از یک روز سخت کاری می‌خواهید کمی‌به پوست‌تان آرامش دهید بد نیست این ماسک را امتحان کنید تا به پوست‌تان آرامش و نشاط دهید. بعد از ورزش کردن هم این ماسک به پوست نشاط و شادابی می‌دهد.

 مواد لازم:

  • خیار (با پوست):‌ یک تکه
  • سیب (با پوست): یک تکه
  • سیب‌زمینی خام(با پوست): یک تکه
  • هندوانه: یک تکه کوچک
  • آب هویج: یک قاشق غذاخوری
  • برگ کاهو: یک عدد کوچک
  • برگ کلم سفید: یک عدد یا یک تکه کوچک

همه مواد را در مخلوط کن بریزید. صورت خود را تمیز کنید و مواد مخلوط شده را  در حالت استراحت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را با آب بشویید. این ماسک برای پوست‌های چرب و معمولی مناسب است. اگر پوست‌تان خشک است، یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین به ماسک اضافه کنید، افرادی هم که جوش زیاد یا پوست حساس دارند فقط از خیار و سیب‌زمینی و تکه کوچکی برگ کلم استفاده کنند. ماسک را بلافاصله بعد از تهیه به‌صورت بزنید و اضافی آن را به دست‌ها و گردن بمالید. مقدار اضافی آن را در یخچال نگه ندارید، بهتر است هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

خواص هندوانه برای پوست صورت

منافذ پوستی را محو می‌کند

ویتامین آ به چند دلیل یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست، از یک طرف در سلامت استخوان‌ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق‌العاده‌ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد. هندوانه که منبع ویتامین‌آ است، می‌تواند چربی‌های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد.

درمان آفتاب سوختگی

 آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کند. کافی است چند تکه خیار را با یک چهارم فنجان هندوانه مخلوط کنید، البته بهتر است این ماسک با مخلوط کردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه ‌شود. باید هر کدام را پوست بکنید سپس آن‌ها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک آفتاب سوختگی‌های پوستتان را التیام می‌بخشد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 815 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php