کد خبر : 267177 تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

آمریکا چین را به تحریم گسترده اقتصادی بر سر هنگ کنگ تهدید کرد

آمریکا چین را به تحریم گسترده اقتصادی بر سر هنگ کنگ تهدید کرد مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی با مداخله در امور داخلی چین، این کشور را باردیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرد. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، ««رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی …

آمریکا چین را به تحریم گسترده اقتصادی بر سر هنگ کنگ تهدید کرد

آمریکا چین را به تحریم گسترده اقتصادی بر سر هنگ کنگ تهدید کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی با مداخله در امور داخلی چین، این کشور را باردیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرد.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، ««رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی چین را بار دیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرد.

مشاور ترامپ تهدید علیه چین برای اعمال تحریم را به دلیل آنچه «مسائل حقوق بشری در هنگ کنگ» خوانده، عنوان کرده است.

در این ارتباط مشاور ترامپ گفته است که اگر چین «قانون امنیت ملی» مورد نظر خود را که به کنترل بیشتر در منطقه خودمختار هنگ کنگ منجر می‌شود، اجرایی کند، تحریم‌های گسترده‌ای بر پکن اعمال خواهد شد.

برایان با دخالت در امور داخلی چین مدعی شده که قانون مورد نظر به اشغال کامل هنگ کنگ منجر خواهد شد.

به گفته مشاور ترامپ، در صورت اجرای قانون مورد چین، هنگ کنگ دیگر مرکز مالی آسیا نخواهد بود و بسیار دشوار است که بعد از آن شرکت‌ها به فعالیت خود در این منطقه ادامه دهند.

پیشتر چین در جریان اجلاس سالانه حزب کمونیسم از تصویب قانون «امنیت ملی» هنگ کنگ خبر داده بود، هرچند اجرای آن در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده است.

به نظر می‌رسد کشورهای غربی و بویژه آمریکا طی چند هفته گذشته موضوعات مختلفی را در راستای افزایش فشار سیاسی و اقتصادی علیه چین دنبال کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار بین المللی ، اخبار روز بازدید 550 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php