کد خبر : 259432 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد

آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۰ نوع برند آدامس فاقد پروانه بهداشتی شناسایی شده است. کبری ناصری افزود: آدامس‌های با نشان تجاری FIVE …

آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد

آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد

آدامس های خطرناکی که سازمان غذا و دارو معرفی کرد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۰ نوع برند آدامس فاقد پروانه بهداشتی شناسایی شده است.

کبری ناصری افزود: آدامس‌های با نشان تجاری FIVE ، PK ، TRIDENT ، LOTTE ( آدامس Spout ،ViViDENT ، pectil ، ORION ، DR.XYLITOL ، FUSEN و RELAX فاقد پروانه بهداشتی هستند.

وی بیان کرد: آدامس‌های دارای نوشته تحت عنوان «NOT FOR SALE IN THE USA» نیز فاقد پروانه بهداشتی هستند لذا شهروندان باید هنگام خرید آدامس به این مطلب توجه داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد:

مردم به منظور حفظ سلامت خود از خرید و مصرف آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی خودداری کنند زیرا در صورت استفاده و ایجاد عوارض کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی یادآور شد: نظارت در سطح عرضه بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است که شیوه‌نامه مربوط در این زمینه برای این معانت ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

ناصری گفت: در سطح هایپرمارکت ها و فروشگاه‌ها نیز معاونت غذا و دارو نظارت‌های لازم را انجام داده و نسبت به جمع آوری آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر موردی از فروش و عرضه آدامس‌های قاچاق فاقد پروانه بهداشتی در استان مشاهده شود برای فرد عرضه کننده بعد از اخطارهای لازم پرونده تخلف صادر و موضوع رسیدگی خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فهرست آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی و قاچاق از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار ما قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: الصاق برچسب اصالت و سلامت کالا بر روی تمامی فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی و خارجی ضروری است در غیر این صورت محصولات فاقد برچسب یا دارای برچسب تقلبی مصداق قاچاق هستند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار پزشکی ، مجله خبری بازدید 593 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php