کد خبر : 180505 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲:۵۳

آداب خرید هدیه

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد.[/box] بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. در تعطیلات، رسم هدیه دادن، ما را در وضعیت و شرایط بدی قرار می‌دهد. خریدن هدیه باید با …

آداب خرید هدیه

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد.[/box]

بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. در تعطیلات، رسم هدیه دادن، ما را در وضعیت و شرایط بدی قرار می‌دهد. خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد. هر چقدر آداب و رسوم را ساده‌تر برگزار کنیم، اضطراب و استرس در این دوران کمتر می‌شود.

هدایای خود را ساده کنید

حتی می‌توانید خودتان آنها را تهیه کنید. در نگاه اول این کار ممکن است بیش از خرید هدیه، استرس‌زا باشد، اما فقط کافی است همه‌چیز را آسان بگیرید. می‌توانید به همراه کودکان خود با سیب‌زمینی مُهر درست کنید و با صدها رنگ زیبا، مجموعه‌ای از کارت‌های هدیه را تهیه نمایید. این کار را می‌توان به سادگی و با یک چاپگر خانگی نیز انجام داد. از هرگونه مهارت مشابه دیگری نیز می‌توان برای تهیه هدیه استفاده کرد. اگر کودک دارید، این یکی از بهترین شیوه‌ها برای دور هم جمع شدن است.

می‌توانید هدایا را خودتان بپزید

نیاز نیست که حتماً انواع مختلفی از شیرینی‌های رنگارنگ و متنوع بپزید، فقط می‌توانید یک نوع کیک و یا شیرینی را که در پخت آن مهارت بیشتری دارید، انتخاب کنید.

برای خرید، برنامه‌ریزی کنید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید

این احتمال وجود دارد که در نهایت مجبور باشید، بعضی کادوها را از بیرون تهیه کنید؛ به خصوص اگر کودکان شما مشتاق خرید آن‌ها باشند. روش مطمئن برای پیشگیری از کمبود بودجه و یا صرف هزینه‌های گزاف، برنامه‌ریزی است. مقداری هزینه را به این کار اختصاص داده و خرید خود را براساس بودجه در نظر گرفته شده انجام دهید. اگر پایان سال فصل مناسبی برای خرید نیست، می‌توانید خرید خود را در طول سال انجام دهید. شما می‌توانید در خانه خود یک کشو را به هدایا اختصاص داده‌ و در طول ۱۲ ماه سال، هر وقت پول اضافی در اختیارتان قرار می‌گیرد، با آن هدیه‌ای بخرید و در آن کشو بگذارید. با این کار فشار و استرس خرید را از بین می‌برید.

از خانه خودتان خرید کنید

همیشه در خانه ما وسایل نویی وجود دارند که از سال گذشته هنوز حتی یک‌بار هم آنها را استفاده نکرده‌ایم و فقط فضای کمدهای خانه را اشغال کرده‌اند. می‌توانید با هدیه دادن آنها به افرادی که گمان می‌کنید این هدایا برای آنها کارآمد باشد، علاوه بر صرفه‌جویی در پول و وقت، خانه خود را از وسایل اضافی و درهم و برهم پاک کنید.

آداب خرید هدیه

می‌توانید تجربیات خود را هدیه بدهید

مثلاً اگر به مرکزی رفته‌اید و یک ماساژ خوب ‌شده‌اید، بلیط آنجا را تهیه کنید و به همسرتان هدیه بدهید و یا به کودک‌تان، قبض ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی را هدیه بدهید. می‌توانید از احساسات خود به عنوان یک منبع الهام‌بخش استفاده کنید. اگر به فیلم‌برداری و یا عکاسی علاقه‌مندید، می‌توانید فیلم یا عکس‌هایی از تصاویر مورد علاقه خود تهیه کنید و آنها را به دوستان و آشنایان هدیه بدهید. می‌توانید به جای صرف هزینه و پول، تخصص خود را به دیگران هدیه بدهید.

خرید هدایا به صورت فله و کلی نیز اقتصادی خواهد بود

مثلاً می‌توانید تعدادی زیادی شمع بخرید. در خرید کلی قیمت‌ها مناسبند. حتی می‌توانید مواد غذایی فاسد نشدنی را به طور مستقیم از تولیدکنندگان و کشاورزان خریداری و آنها را در جعبه‌های هدیه زیبا بسته‌بندی کنید.
انفاق کنید:
تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای آموزش به کودکان است. به آنها بیاموزید که سخاوتمندانه رفتارکنند و چیزی از وسایل خود را به خیریه‌ها ببخشند.
اگر هنوز هم یک لیست خرید دارید و مجبورید برای تهیه آن به فروشگاه بروید، آن را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کنید:
با همسر خود به خرید بروید و یا دوستان خود را خبر کنید و برای تفریح با آنان به خرید بروید. سعی کنید از فروشندگان محلی خود خرید کنید که خرید شما به لحاظ اقتصادی هدیه‌ای به آنان خواهد بود. در حین خرید برای خوردن غذا با دوستان‌تان به رستوران یا یک ماساژ بروید و یا بستنی بخورید. با کمی برنامه‌ریزی، تعطیلات می‌تواند هم برای هدیه گیرنده و هم هدیه دهنده به یک اندازه رضایت‌بخش باشد. همانطور که گفتیم، خرید فله برخی از اقلام موجب صرفه‌جویی در هزینه و وقت می‌شود و شما می‌توانید با سابقه شخصی خود، آنها را بسته‌بندی کنید.

چند پیشنهاد

چای گیاهی: می‌توانید مقدار زیادی برگ نعنا، بابونه و یا گیاهان دیگر را تهیه و آنها را به صورت مخلوط در کوزه‌های شیشه‌ای تزئینی بسته‌بندی کنید و اگر دوست دارید، روی شیشه برچسب‌های مورد علاقه خود را بچسبانید. شمع: برخلاف شمع‌های شیمیایی، موم شمع‌های طبیعی عطر ملایم و طبیعی دارند. خرید موم و قالب شمع علاوه بر ایجاد سرگرمی می‌تواند بسیار جالب نیز باشد. شمع‌ها را با سلیقه خودتان بسازید و تزئین کنید.

روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون را می‌توانید به صورت فله خریداری و آن را در بطری‌های کوچک و زیبا بسته‌بندی کنید. عطر آن بسیار طبیعی و سالم است. ارائه یک کمک مالی خیریه به نام کسی می‌تواند هدیه‌ای به مراتب جالب‌تر از یک هدیه مادی باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روانشناسی ، سبک زندگی بازدید 141 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php