کد خبر : 65671 تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

آخرین اخبار از ژنو 2

مخالفان مورد حمایت خارج سوریه در حالی بر تشکیل دولت انتقالی به عنوان تنها راه برای حل بحران این کشور عربی تأکید می کنند که ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در سخنان خود در کنفرانس ژنو ۲ درباره بحران سوریه تصریح کرد، تنها مردم سوریه حق دارند رئیس جمهور …

مخالفان مورد حمایت خارج سوریه در حالی بر تشکیل دولت انتقالی به عنوان تنها راه برای حل بحران این کشور عربی تأکید می کنند که ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در سخنان خود در کنفرانس ژنو ۲ درباره بحران سوریه تصریح کرد، تنها مردم سوریه حق دارند رئیس جمهور خود را برگزینند.

آخرین اخبار از ژنو 2

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد الجبرا، رئیس گروه به اصطلاح «شورای ملی سوریه» (SNC) روز پنج‌شنبه (۲۳ ژانویه، ۳ بهمن) در سخنان خود در کنفرانس خبری در شهر مونترو سوئیس همچنین تاکید کرد، این دولت انتقالی باید از اختیار کامل برخوردار باشد.

وی با بیان این که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در «سوریه جدید» جایی ندارد، گفت: «ما دیگر به آینده‌‌‌ای بدون وی، نگاه می‌کنیم.»

این درحالی است که ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه روز چهارشنبه در سخنان خود در کنفرانس ژنو ۲ درباره بحران سوریه تصریح کرد، تنها مردم سوریه حق دارند رئیس جمهور خود را برگزینند.

معلم تصریح کرد: «به جز خود سوری‌ها، هیچ کس در جهان حق ندارد، مشروعیت یک رئیس جمهور، قانون اساسی و یا یک قانون را تفویض کند یا بازستاند.»

وزیر امور خارجه سوریه از اینکه برخی از کشورهای حاضر در این کنفرانس بین‌المللی «دستشان به خون مردم سوریه» آلوده است، ابراز تأسف کرد.

در همین حال، “دیمیتری میدویدیف” نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا تأکید کرد که بشار اسد را نباید یک جنایتکار خطاب کرده و او را نادیده گرفت، او رئیس‌جمهور واقعی سوریه است.

میدویدیف افزود: اوضاع در سوریه بسیار پیچیده است، چنین شرایطی باید با دقت مورد تحقیق و ارزیابی قرار بگیرد تا حقایق روشن شود.

نخست وزیر روسیه تأکید کرد که نباید همه قربانیان مناقشه داخلی در سوریه را به رژیم حاکم بر این کشور نسبت داد، ما و شما می دانیم که متأسفانه کنترل اوضاع در برخی مناطق سوریه به دست گروه‌های مسلحی افتاده است که در حال مبارزه با دولت سوریه هستند و بسیاری از جنایات آنها اکنون دیگر ثابت شده است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده و براساس سخنانی که اخصر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه مطرح کرد، قرار است امروز جمعه، آخرین روز کنفرانس ژنو2 باشد و به صورت گفتگوهای سوری-سوری برگزار شود.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است.

بحران در این کشور عربی در حالی ادامه دارد که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سیاسی ، مجله خبری بازدید 264 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php