کد خبر : 66912 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

“افرینه” سرچشمه رودی است که از روستای قلعه نصیر سرچشمه گرفته و به رودخانه کشکان می‌ریزد. آبشار افرینه در منطقه‎ای کوه- دامنه‎ای در منطقه‎ای متمایل به جنوب غربی استان و در نزدیکی شهرهای پلدختر و خرم آباد قرار گرفته است. قرارگیری در نزدیکی مرز استان‎های لرستان و خوزستان و بر …

“افرینه” سرچشمه رودی است که از روستای قلعه نصیر سرچشمه گرفته و به رودخانه کشکان می‌ریزد.

آبشار افرینه در منطقه‎ای کوه- دامنه‎ای در منطقه‎ای متمایل به جنوب غربی استان و در نزدیکی شهرهای پلدختر و خرم آباد قرار گرفته است. قرارگیری در نزدیکی مرز استان‎های لرستان و خوزستان و بر سر راه جاده ترانزیتی تهران-جنوب، ارتباط استان با استان های همجوار و به ویژه مناطق جنوبی کشور، نزدیکی نسبی به کشورهای جنوب غربی و خلیج فارس، ارتباط و دسترسی به استان‎های منطقه جنوبی و غربی کشور و تهران از جمله ویژگی‎های عمومی مؤثر بر طرح در آبشار افرینه تلقی می‎شود.

آبشار افرینه و امکانات بالقوه روستا می‌تواند علاوه بر جذب گردشگران عبوری به عنوان دروازه اقتصادی گردشگری طبیعت لرستان برای جنوبی‌ها محسوب شود.

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

این آبشار مانند برخی دیگر از گونه‌های آبشار، در امتداد محور رودخانه قرار گرفته‌؛ حاشیه شمالی رودخانه در نزدیکی آبشار زمین‎های کشاورزی روستاییان و در حاشیه جنوبی کوه تپه‌های مشرف و دیوار خانه‌های روستاییان قرار گرفته است ضمن اینکه در محدوده بلافصل آبشار نیز، بررسی روستای افرینه، جاده سراسری تهران- جنوب، دسترسی سواره مناسب در منطقه و خرم‎آباد، اقلیم مناسب و زیبایی‎های طبیعی استان و منطقه نیز شناخت قابل ملاحظه‎ای از ویژگی‎های عمومی به دست خواهد داد.

روستای افرینه با امکانات محدود و پتانسیل‎های بسیار مناسب از جمله برخی از خدمات بین راهی که هم اکنون فعال هستند، از دیگر بخش‎های قابل بررسی در محدوده آبشار بوده و یکی از منحصر به فردترین ویژگی‎های آبشار افرینه استقرار در کنار جاده است، جاده‌ای که فاصله زمانی آبشار را تا اندیمشک، نزدیک‌ترین شهر خوزستان، دو ساعت و نیم و تا خرم‌آباد حدود یک ساعت کرده است.

آب و هوای روستا و آبشار افرینه در زمستان نسبتا سرد و در تابستان گرم بوده و عبور رودخانه کشکان از شمال منطقه در تعدیل آب و هوا و حاصلخیزی منطقه حائز اهمیت است. با بررسی آبشار افرینه و منطقه و محدوده مؤثر بر آن و با شناخت نسبی از ویژگی‎های محیطی، زیست محیطی، کالبدی و اجتماعی، به نظر می‎رسد صنعت گردشگری بر اساس توسعه و تقویت گردشگری طبیعی و مردم شناسی و همین طور توقف گاه ویژه بین راهی می‎تواند دارای جایگاه ویژه‎ای بدین منظور باشد.

وجود شبکه دسترسی جاده‌ای مطلوب، زیرساخت‎های اجتماعی مناسب و طبیعت خاص از جمله دیگر پتانسیل‎های منطقه تلقی می‎شود.

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

آبشار زیبای افرینه +تصاویر

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : تصاویر ، گردشگری بازدید 311 بار
دیدگاهتان را بنویسید

2 mohamad در تاریخ 10 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنون از سایت خوبتون خیلی استفاده بردیم!B-)

عاطفه در تاریخ 10 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

خوب است……………. خوب است…………… خوشمان امد……………….. خوشمان امد…………………………………..!

میلاد در تاریخ 11 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

به نظر من خوبه ولی میتونین با خبرهای روز قشنگترش کنین .

css.php