کد خبر : 5798 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۷:۵۸

۷ راه برای تناسب اندام خوب

به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، به گفته پزشکان مهم ترین عامل برای رسیدن به وزن مطلوب داشتن یک هدف صادقانه و عملی است. چرا که متخصصان معتقدند کاهش سریع وزن که به دلیل نخوردن غذای کافی حاصل می شود، اولا باعث خستگی و ضعف در افراد می شود و …

به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، به گفته پزشکان مهم ترین عامل برای رسیدن به وزن مطلوب داشتن یک هدف صادقانه و عملی است. چرا که متخصصان معتقدند کاهش سریع وزن که به دلیل نخوردن غذای کافی حاصل می شود، اولا باعث خستگی و ضعف در افراد می شود و ثانیا، این کاهش وزن سریعا جبران می‌شود.
۷ راه برای تناسب اندام خوب
بنابر این گزارش، پزشکان قطع ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی روزانه افراد را که باعث کاهش وزن ۵۰۰ گرم در هفته می شود، روشی متعادل و مفید برای افراد چاق در اضافه وزن می دانند.
این گزارش حاکی است؛ مشخص کردن روزها و زمان‌های ثابتی در هفته برای انجام پیاده روی و پایبند بودن به رعایت آن، دومین راه برای کاهش وزن در افراد است.سومین راه رسیدن به تناسب اندام در افراد، استفاده از کتاب ها و مجلات تغذیه و اطلاع یافتن از میزان کالری ها و چربی ها و هیدرات های کربن موجود در غذاهاست که هنگام تعیین رژیم غذایی به افراد کمک می کند.

برخلاف تصور عمومی استفاده صرف از مواد غذایی حاوی پروتئین و استفاده نکردن از مواد غذایی حاوی هیدرات کربن، راه مناسبی برای کاهش وزن نیست  و استفاده نکردن از این روش به عنوان رژیم غذایی به عنوان چهارمین راه داشتن تناسب اندام مطرح می شود.
پزشکان پنجمین راه کاهش وزن و مقابله با چاقی را آهسته غذا خوردن می دانند، به طوری که ایجاد فاصله ۳۰ ثانیه‌ای بین هر لقمه و زمان صرف غذا حداقل ۲۰ دقیقه را مناسب می‌دانند. همچنین آمارها نشان می دهد افراد چاق سریع تر از افراد دیگر غذا می خورند.
ششمین راه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، استفاده نکردن از غذاهای آماده (البته به طور مکرر و روزانه)، مصرف میوه و سبزی به همراه مصرف غذا و جویدن کامل میوه‌ها و سبزی‌ها است.
محققان، اجرای مرتب، به موقع و پیوسته تمام راه ها و توصیه های پزشکی متخصصان در زمینه روش‌های کاهش وزن و تناسب اندام را به عنوان هفتمین و آخرین راه مقابله با چاقی مطرح می‌کنند.
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 513 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php