کد خبر : 26878 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۶:۳۶

۵ درمان ساده اما مفید برای جلوگیری از ریزش مو

۱. شیر نارگیل مالیدن شیر نارگیل به پوست سر، یک درمان سنتی محبوب برای رشد مو است، به‌خصوص در کشور هایی که مردمانش مقدار زیادی شیر نارگیل را در پخت و پز خود استفاده می‌کنند، مانند تایلند یا فیلیپین. برای استفاده این راه درمانی جهت ریزش مو تقریبا یک و …

۵ درمان ساده اما مفید برای جلوگیری از ریزش مو

۱. شیر نارگیل

مالیدن شیر نارگیل به پوست سر، یک درمان سنتی محبوب برای رشد مو است، به‌خصوص در کشور هایی که مردمانش مقدار زیادی شیر نارگیل را در پخت و پز خود استفاده می‌کنند، مانند تایلند یا فیلیپین. برای استفاده این راه درمانی جهت ریزش مو تقریبا یک و نیم فنجان شیر نارگیل را به پوست سرتان مالیده و حوله ای را به دور سرتان بپیچید. اجازه دهید تا شیر نارگیل حدود ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند، سپس با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید تا شیر نارگیل از سرتان پاک شود.

۲. اسانس رزماری

اسانس رزماری جزو درمان های سنتی آیورودا (یک علم باستانی و کهن که هم‌اکنون در هند مرکز توجه است) می‌باشد، که بر اساس کتاب «مراقبت های زیبایی آیورودا» برای درمان ریزش مو به پوست سر مالیده می‌شود. برای استفاده، ۳ قاشق چای خوری اسانس رزماری را با ۶ قاشق چای خوری روغن حامل، مانند روغن زیتون، روغن ویتامین E یا روغن آواکادو مخلوط نمایید. این مخلوط را به پوست سرتان مالیده و موهایتان را با یک حوله بپوشانید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه مهلت دهید، سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

۳. فلفل سیاه و آبلیمو

فلفل سیاه و آبلیمو نیز یک درمان سنتی متداول برای کمک به رشد موهاست. خود آبلیمو نیز بصورت متداولی در طب آیورودا استفاده می‌شود. برای اعمال فلفل سیاه و آبلیمو به موهایتان، ۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه کامل را با یک چهارم فنجان لیموی فشرده تازه یا آبلیموی طبیعی توسط یک مخلوط کن مخلوط نمایید تا خمیر صافی بدست بیاید. خمیر را به پوست سرتان بمالید و پیش از اینکه سرتان را با یک شامپوی ملایم و آب خنک آبکشی کنید، حوله ای را به مدت ۴۵ دقیقه به دور موهایتان بپیچید.

۴. عسل

  • با مخلوط کردن روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چای خوری دارچین خمیری بسازید. خمیر را به پوست سرتان مالیده و ماساژ دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان رها کنید. سپس سرتان را بشویید. این روند را باید برای ۳ تا ۴ بار در هر هفته تکرار نمایید.
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل را با یک گیلاس کوچک کنیاک یا ودکا و آب پیاز مخلوط نمایید و این مخلوط را هر شب به پوست سرتان بمالید و آنرا توسط یک کلاه یا حوله بپوشانید. سپس صبح سرتان را بشویید.
  • یک چهارم فنجان آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و هر شب به پوست سرتان بمالید.
  • عسل را بهمراه زرده ی تخم مرغ به پوست سر و موهایتان بمالید و ماساژ دهید. آنرا نیم ساعت بر روی سرتان رها کرده و سپس بشویید. این یک درمان طبیعی برای موهای خشک و خارج از کنترل است.

۵. آب سبزه ی گندم

آب سبزه ی گندم یکی از موثر ترین راه‌های درمانی برای ریزش موها است. آب سبزه ی گندم بعنوان کاهش دهنده ی ریزش مو پس از چند هفته استفاده معروف است. آلوئه ورا نیز تاثیر مشابهی دارد. با این تفاوت که ژل آلوئه ورا می‌تواند به پوست سر نیز مالیده شود. استفاده از آلوئه ورا زمانی که پوست سرتان حساس، خشک و یا عفونی است پیشنهاد می شود. پس از اینکه سرتان را با ژل آلوئه ورا ماساژ دادید، آنرا با آب ولرم بشویید. این کار را ۲ بار در هفته تکرار نمایید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 524 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نفس مرادی در تاریخ 10 تیر 1392 گفته : پاسخ دهید

ببخشید روش پی آر پی خوبه ؟ من موهای پرپشت رو خیلی دوست دارم امام متاسفانه موهای نازکم باعث شده که کم پشت به نظر برسن و هم اینکه کم هستند

ali در تاریخ 10 تیر 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام
خیر، درمان های طبیعی در این زمینه بیشتر و بهتر خودشان را نشان داده اند، فریب تبلیغات رنگارنگ را نخورید.

css.php