کد خبر : 269570 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۱۵

گیت فروشگاهی، چه برندی بخریم؟

شاید حفظ امنیت یک مغازه یا دکان کوچک کار سختی نباشد و افراد بتوانند به راحتی یک دکان را کنترل کنند. اما هر چه مغازه ها و فروشگاه ها بزرگ تر می شوند نیاز به افراد بیشتری خواهد بود تا بتوانند کنترل کامل بر روی اجناس داشته باشند و از …

شاید حفظ امنیت یک مغازه یا دکان کوچک کار سختی نباشد و افراد بتوانند به راحتی یک دکان را کنترل کنند. اما هر چه مغازه ها و فروشگاه ها بزرگ تر می شوند نیاز به افراد بیشتری خواهد بود تا بتوانند کنترل کامل بر روی اجناس داشته باشند و از سرقت های احتمالی جلوگیری کنند. با همه این ها کارشناسان حوزه امنیت پیشنهاد می کنند برای جلوگیری از سرقت از گیت های دزدگیر در اماکن استفاده شود و از دوربین های مدار بسته نیز در کنار گیت ها به عنوان مکمل استفاده گردد. در ادامه به معرفی و بررسی انواع گیت های فروشگاهی و بهترین برندهای گیت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

 

گیت فروشگاهی، چه برندی بخریم؟

گیت فروشگاهی چیست؟

گیت ها یا EAS همان دستگاه دزدگیر فروشگاهی هستند. این دستگاه ها با فرکانس های مختلفی تولید و عرضه می شوند و از همین طریق نیز مجرم و سارق را معرفی می کنند. گیت ها دارای تعدادی آنتن هستند که در مکان های مختلفی اعم از خروجی فروشگاه ها نصب می شوند. همچنین گیت ها دارای تگ هایی هستند که آن ها را به محصولات فروشگاه مانند کیف و کفش و یا محصولاتی دیگر متصل می کنند. در صورتی که فردی بدون خنثی کردن تگ های گیت ها، محصولی را از جلوی آنتن های گیت یا دزدگیر رد کند، گیت ها کار خود را انجام می دهند و با ایجاد صدای آلارم فروشنده را مطلع می کنند.

 

یکی از مزیت های گیت های فروشگاهی نسبت به دیگر ابزار های امنیت این است که گیت های فروشگاهی فروشنده را هنگام وقوع سرقت خبر دار می کنند، اما دیگر ابزار ها معمولا بعد از اینکه سرقت اتفاق افتاد این کار را انجام می دهند.

 

انواع مختلف دزدگیر فروشگاهی

به طور کلی گیت های فروشگاهی در سه مدل تولید و عرضه می شوند.

 

گیت فروشگاهی RF

این نوع از گیت های فروشگاهی نسبت به محدوده فرکانس های رادیویی کار می کنند و در رنج 8.2 مگاهرتز رایج تر هستند. گیت هایی که از فناوری RF استفاده می کنند دارای یک عیب بزرگ می باشند و آن هم امکان تداخل پیدا کردن با محصولات رادیویی دیگر است. این به آن معنا است که اگر در محدوده نزدیکی از این گیت ها دستگاه الکترونیکی دیگری تولید فرکانس های رادیویی کند، این گیت ها ممکن است بوق ممتدی را به صدا آورند.

معمولا بهتر است این گیت ها با دیگر گیت ها یا لوازم الکتریکی بین 6 تا 10 متر فاصله داشته باشند. همچنین این گیت ها قیمت مناسب تری نسبت به دیگر مدل های گیت های فروشگاهی دارند و از شعاع خوبی نیز پشتیبانی می کنند.

 

گیت فروشگاهی AM

این نوع گیت فروشگاهی در فرکانس مشخص 58 کیلوهرتزی کار می کند. این گیت دارای دو آنتن فرستنده و گیرنده است و در صورتی که تگ از میان این دو آنتن بگذرد و اختلالی در فرکانس ها به وجود آید، شروع به آژیر کشیدن می کند.

گیت های فروشگاهی AM نسبت به نوع RF دارای دقت بیشتری هستند و از شعاع بیشتری نیز پشتیبانی می کنند. از این نوع دزدگیر می توان بر روی محصولاتی فلزی و یا حتی الکترونیکی بسته به آلیاژ آن ها استفاده کرد.

این گیت ها به دلیل داشتن دقت بیشتر در انجام وظیفه خود و شکل ظاهری شکیل تر دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع RF هستند و بیشتر کاربرد این نوع از گیت ها در فروشگاه های لوازم آرایشی است.

 

گیت فروشگاهی EM

این نوع گیت فروشگاهی در فرکانس هایی بین 1 هرتز تا 1000 هرتز کار می کند. این گیت ها از محبوبیت کمتری نسبت به دیگر گیت ها برخوردارند و دلیل آن هم کمتر بودن شعاع پوششی و قیمت بیشتر است. اما این گیت ها یک ویژگی خاص دارند و آن هم قابلیت فعال و غیر فعال کردن تگ های روی محصولات است. از این نوع تگ ها معمولا در کتابخانه ها و یا فروشگاه هایی که محصولات به عنوان امانت در اختیار افراد قرار می گیرند استفاده می شود. همچنین گفتنی است که این مدل از گیت ها دارای ابعاد بزرگ تری نسبت به دیگر مدل های گیت های دزدگیر دارد.

 

گیت فروشگاهی، چه برندی بخریم؟

معرفی برندهای گیت فروشگاهی

 

برند ویستا

این برند در حوزه تولید انواع گیت ها و تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی فعالیت می کند. گیت های این برند دارای تنوع و طول عمر مناسبی هستند. شرکت ویستا از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت انواع گیت فروشگاهی، تگ های صدفی، تگ عدسی، تگ سنسورماتیک AM، تگ عنکبوتی جعبه یا Spider Tag، تگ عینک یا Optic Tag، بند لنیارد Lanyard، لیبل امنیتی (EAS Label)، لیبل آر اف (RF Label)، لیبل ای ام (AM Label) و انواع جدا کننده ها، انواع خنثی کننده های لیبل ها، رت (Rat) مخصوص و پایه یا استند های شارژ کننده رایانه، موبایل، تبلت و دوربین ها، جعبه های امنیتی استفاده کرده است. خرید تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی ویستا

برند پروسک

این شرکت نیز با بیش از یک دهه سابقه به تولید گیت های فروشگاهی و انواع تجهیزات ضد سرقت می پردازد. این محصولات با قیمت های رقابتی و مناسب تر نسبت به سایر برندها ارائه می شود که شما می توانید نسبت به انتخاب و خرید محصول مناسب اقدام نمایید. شرکت پارسونیک انواع گیت های مختلف فروشگاهی را در ایران تولید می کند و یکی از مزیت های بزرگ گیت های فروشگاهی پروسک کیفیت مطلوب این محصولات و طول عمر بالای آن ها است.

برندهای خارجی گیت فروشگاهی

اگر قصد خرید از برند های خارجی سازنده انواع گیت فروشگاهی را دارید، بهتر است به دنبال بهترین های این حوزه بروید، برند هایی همچون برند گیت وی سوئد، برند پوینت و نداپ هلند، ارسک چک و اسلواکی، سنتک و TWG امریکا از جمله بهترین برند های تولید کننده انواع گیت های فروشگاهی در جهان هستند.

 

کلام نهایی

گیت های فروشگاهی ابزار های حافظ امنیت فروشگاه هستند که از فناوری ها مختلفی استفاده می کنند. این گیت ها از فرکانس ها و امواج برای تشخیص سرقت استفاده می کنند و در سه مدل تولید می شوند که هر یک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. با تمام این تفاسیر استفاده از ابزار های امنیتی لازمه یک فروشگاه است، چرا که با این کار هم جلوی سرقت و دزدی گرفته می شود و هم فروشندگان می توانند با اطمینان خاطر کامل به تقاضای مشتریان بپردازند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 761 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php