کد خبر : 108771 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

پرخوری عامل اصلی سنگ کلیه

پرخوری عامل اصلی سنگ کلیه یک کارشناس طب سنتی گفت: مقصر اصلی در ایجاد سنگ‌های کلیوی روش غلط تغذیه و عملکرد سوء معده است که نهایتاً کبد را وادار به ساختن کلیوس‌های خلطی غلیظ و رسوب گذار می‌کند. به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره …

پرخوری عامل اصلی سنگ کلیه

پرخوری عامل اصلی سنگ کلیه

یک کارشناس طب سنتی گفت: مقصر اصلی در ایجاد سنگ‌های کلیوی روش غلط تغذیه و عملکرد سوء معده است که نهایتاً کبد را وادار به ساختن کلیوس‌های خلطی غلیظ و رسوب گذار می‌کند.

به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره تدابیر رفع سنگ کلیه اظهار داشت: افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، باید از پر خوری پرهیز کنند و در تقویت معده بکوشند تا هضم خوبی داشته باشند.

به گفته وی اجابت مزاجشان باید خوب باشد و لینت داشته باشد و این بیماران روزی 2 بار صبح و عصر در ساعتی معین نسبت به تخلیه اقدام کنندو یبوست نباید داشته باشند.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که در این زمینه مؤثر است، استفاده از جوشانده انجیر، سپستان، فلوس و ترنجبین است. چون مصرف مسهل های قوی در بیماران دچار سنگ کلیه جایز نیست، این ترکیب که یک ملین ملایم است توصیه می شود.

علوی بیان داشت: انجیر ملین طبع است و برای سختی جریان ادرار و قطره قطره آمدن آن مفید است. سپستان مزلق (لغزاننده فضولات و اخلاط) در روده‌هاست. فلوس ملین طبع و به واسطه لزوجتی است که دارد. ترنجبین نیز ملین طبع محرک و رفع کننده اخلاط است.

وی گفت: باید توجه داشت که مقصر اصلی در ایجاد سنگ‌های کلیوی روش غلط تغذیه و عملکرد سوء معده است که نهایتاً کبد را وادار به ساختن کلیوس‌های خلطی غلیظ و رسوب گذار می‌کند.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: اخلاط کبدی از طریق خون وارد کلیه شده و در فیلترهای کلیه رسوب گذاری می‌کنند. علاج آن علاوه بر داروهای سنگ شکن، پاکسازی کبد و معده است بنابراین مصرف مسهل برای دفع سنگ کلیه واجب است چراکه مقصر اصلی در تولید سنگ، کلیه ها نیستند!

علوی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که میزان اثر مسهل نباید خیلی شدید باشد بلکه در درمان و پیشگیری از سنگ کلیه، مسهل باید به میزانی باشد که اکثریت مایعات متوجه روده‌ها نشود بلکه مقادیر لازم به سمت کلیه‌ها فشار وارد کنند، اضافاتشان به سمت روده‌ها سرازیر شود تا عامل اصلی یعنی کبد و معده نیز تخلیه و تنقیه و تصفیه شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 394 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php