کد خبر : 268217 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر بسیاری از مردم کشور در کنار دریافت وام مسکن، ممکن است به دنبال دریافت وام خرید خودرو نیز باشند. تا به این طریق نیازهای اولیه یک زندگی معمولی را به دست آورند. اما آیا بانک های مختلف وام خودرو نیز …

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر

بسیاری از مردم کشور در کنار دریافت وام مسکن، ممکن است به دنبال دریافت وام خرید خودرو نیز باشند. تا به این طریق نیازهای اولیه یک زندگی معمولی را به دست آورند. اما آیا بانک های مختلف وام خودرو نیز به متقاضیان عرضه می کنند؟ دریافت این وام چه شرایطی دارد؟

وام خرید خودرو را باید در اصل نوعی وام حمایتی به شمار اوریم، که به کسانی تعلق می گیرد که قصد دارند خودرو داخلی خرید کنند. تمامی افرادی که شاغل دولتی یا غیر دولتی باشند، می توانند مدارک لازم را برای دریافت وام اماده کرده و اقدام به دریافت آن نمایند.

اما برخی از افراد از پروسه اداری دریافت وام کلافه هستند. یا این که شرایط دریافت وام در بانک های مختلف را ندارند. این دسته از افراد باید چه کنند؟ بهترین راهکار برای این افراد، مراجعه به سایت وام چی است. می توانند از طریق این سایت به سرعت و در کمترین زمان ممکن وام خرید خودرو خود را دریافت نمایند.

البته باید بگوییم برای دریافت وام خودرو تنها راهکار مراجعه به بانک و دریافت وام نیست. زیرا برخی از شرکت های خودرو سازی، وقتی با کمبود مشتری مواجه می شوند، به سراغ ترفند هایی می روند که به آنها کمک کند تا مشتری جذب کنند.

از این رو تسهیلاتی را در اختیار این دسته از افراد قرار می دهند، تا بدون نیاز به وام خرید خودرو، خودرو از شرکت خرید کنند. اما آیا میدانید بانک ها چه شرایطی برای اعطای وام دارند؟ با ما همراه باشید.

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر

شرایط و مدارک دریافت وام خرید خودرو

بدون شک هر بانک یا موسسه خصوصی برای این که اقدام به اعطای وام نماید، شرایط خاصی را در نظر دارد. برخی از این موسسات وام بدون سپرده اعطا می کنند، اما برخی دیگر نیاز به سپرده گذاری در مدت مشخصی دارند. اما علاوه بر این شرایط دیگری نیز در نظر دارند که از جمله مهمترین آنها باید موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل سن 18 سال تمام
  • بیمه بدنه کردن خودرو به نفع بانک توسط فرد متقاضی وام خرید خودرو
  • نداشتن تسهیلات معوقه و چک برگشتی در سایر بانک های کشور
  • میزان حقوق ضامن باید گواهی این باشد که در هر شرایطی ضامن می تواند وام را بازپرداخت نماید.
  • گواهی کسر از حقوق ضامن معتبر با چک کارمندی

در کنار این شرایط برای دریافت وام خرید خودرو لازم است متقاضی برخی مدارک را نیز با خود به همراه داشته باشد. تنها در صورتی که پرونده تمامی مدارک را دارا باشد، شخص می تواند اقدام به دریافت وام از بانک های مختلف نماید.

البته دریافت وام از هر بانکی مدارک خاص خود را دارد. اما به طور کلی می توانیم مدارک مورد نیاز دریافت وام بانک تجارت را به عنوان نمونه برای اخذ وام خرید خودرو چنین بیان کنیم:

  • پیش فاکتور خرید خودرو
  • اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه، و صفحه اول شناسنامه ضامن
  • یک قطعه عکس از متقاضی وام خرید خودرو
  • سه عدد تمبر مالیاتی
  • اصل و کپی کارت ملی متقاضی و ضامن
  • مدارک مربوط به خودرو از جمله کارت و بیمه ماشین، امضای نمایندگی فروش خودرو و …
  • پیش فاکتور خرید خودرو
  • یک برگ از قبض های آب، گاز، تلفن، برق

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر

آیا شرایط اعطای وام خودرو در بانک های مختلف یکسان است؟

بسیاری از متقاضیان دریافت وام بر این باور هستند که تمامی بانک ها شرایط یکسانی را برای اخذ وام خرید خودرو دارند. اما باید بگوییم برخی از بانک ها در برخی موارد جزئی، شرایط متفاوتی برای اخذ وام دارند. از جمله این شرایط باید به میزان مبلغ وام، سود بانکی و حداکثر زمان بازپرداخت آن اشاره نماییم.

از میان بانک های دولتی باید به بانک ملی اشاره نماییم، که این بانک برای افراد متقاضی دریافت وام خودرو شرط ایجاد سپرده تعیین نکرده است. اما سقف اعطای وام توسط این بانک 15 میلیون بوده و مدت بازپرداخت آن 5 ساله می باشد. علاوه بر این نیز نرخ سود بانکی بانک ملی، طبق تعرفه عقود مبادله ای تعیین می شود.

در حالی که بانک صادرات وام خرید خودرو را به مبلغ 20 میلیون به متقاضی می پردازد. این وام حداکثر در مدت زمان 5 ساله بازپرداخت داشته و نرخ سود آن نیز 18 درصد می باشد. برخی دیگر از بانک ها با سود کم و مدت بازپرداخت بالا، وام خودرو به افراد متقاضی اعطا میکنند.

از جمله این بانک ها باید به بانک انصار اشاره نماییم. در این بانک میزان سقف دریافت وام خرید خودرو، 15 میلیون تومان است. اما برخلاف بانک ملی، بانک انصار مدت بازپرداختی معادل 24 ماه به متقاضی میدهد. تا در این مدت با نرخ سودی برابر با 18 درصد، اقساط وام خود را بپردازد.

در حالی که بانک سرمایه یک وام 10 میلیون تومانی خرید خودرو به متقاضی اعطا میکند، و در عوض مدت بازپرداخت آن را به 36 ماه افزایش می دهد. نرخ سود بانکی این بانک نسبت به بانک های دیگر کمتر بوده و به میزان 13 درصد محاسبه می شود.

وام خرید خودرو بدون سپرده گذاری در بانک های معتبر

تسهیلات خرید خودرو در بانک های معتبر کشور 

همانطور که دریافت وام مسکن در بانک های مختلف دارای سقف تسهیلات می باشد، دریافت وام خرید خودرو نیز سقف دارد. در حال حاضر هر شبکه بانکی تنها بین 15 تا 50 میلیون تومان می تواند وام خودرو به متقاضی اعطا کند. که این وام ها باید سودی معادل 18 تا 24 درصد داشته باشند.

البته برخی از بانک ها نیز وجود دارند که مبلغ بیشتری وام خرید خودرو به متقاضی اعطا می کنند، اما بسته به شرایط خاصی. همانطور که می دانیم اولین شرط برای دریافت وام از بانک، افتتاح یک حساب جاری یا پس انداز در بانک است. اما برخی از بانک ها هستد که بدون سپرده گذاری نیز وام به متقاضی می دهند.

با تمامی این تفاسیر می توان به روش دیگری نیز به وام خرید اتومبیل دست یافت. یکی از بهترین راه های دریافت وام برای خرید خودرو، مراجعه به سایت وام چی است. در این سایت شما دیگر نیازی به افتتاح حساب نداشته و می توانید به راحتی وام مورد نظر خود را با سود مناسب دریافت کنید.

پس از آن نیز اقساط وام بانکی خود را پرداخت نموده و بدون این که طرف قرارداد شما بانک باشد، مشکل تان رفع شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، اخبار خودرو ، مجله خبری بازدید 937 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php