کد خبر : 264828 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد پروفیل ، انواع آن و موارد استفاده آن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پروفیل (Profile) در لغت به معنای ثابت بودن مقطع در طول معین می‌باشد. این نوع قطعات در صنعت …

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد پروفیل ، انواع آن و موارد استفاده آن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پروفیل (Profile) در لغت به معنای ثابت بودن مقطع در طول معین می‌باشد. این نوع قطعات در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. پروفیل ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

به طور کلی پروفیل ها به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه قصد داریم در مورد پروفیل های ذکر شده اطلاعاتی در اختیار شما کاربران قرار دهیم.

انواع پروفیل

پروفیل ساختمانی

این نوع پروفیل ها به پروفیل هایی اطلاق می‌شود که در صنعت ساختمان سازی اعم از درب و پنجره های آلومینیومی کاربرد فراوانی دارد این محصولات به لحاظ تولید چند نوع مختلف دارند که در زیر به آنها اشاره کردیم.

نوع اول آن پروفیل نورد گرم است که از طریق نورد گرم شمش فولادی تولید می‌شود و شکل ظاهری آن قوطی شکل است.

نوع دوم آن پروفیل های نورد سرد است که از خم کردن و پرس کردن ورق های فولادی تولید می‌شود. از نظر شکل ظاهری ناودانی می‌باشد. این نوع پروفیل ها برای کارهای ساختمانی  اعم از ناودانی ، تیرهای تکیه گاه سقف کاذب و چارچوب درب ها استفاده می‌شوند.

نوع سوم آن پروفیل مرکب است که از متصل شدن پروفیل سرد و گرم تولید می‌شود.

پروفیل های ساختمانی به چند دسته تقسیم میشوند که در زیر به صورت جداگانه در مورد آنها توضیح داده شده است.

پروفیل کامپوزیتی

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

پروفیل های کامپوزیتی نوعی پروفیل هستند که از آنها می‌توان برای صنعت ساختمان سازی به خصوص در مکانهایی که آب و هوای مرطوب دارند ،استفاده نمود چراکه احتمال خوردگی و پوسیدگی در این مکانها بیشتر از مکانهای دیگر می‌باشد و خاصیت اصلی این پروفیل ها مقاومت در برابر خوردگی  و پوسیدگی می‌باشد. همچنین این نوع پروفیل ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار می‌باشد و به کاهش وزن سازه کمک فراوانی می‌کند.

 

 

 

پروفیل های آلومینیومی

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

پروفیل آلومینویم یکی از پروفیل هایی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و آنها را می‌توان به عنوان در و پنجره مورد استفاده قرار داد. یکی از مزایای این نوع پروفیل در مقایسه با پنجره های آهنی این است که مانع از به هدر رفتن انرژی و گرما می‌شود و به دلیل اینکه رنگ این نوع پروفیل ها سفید است میتواند نظر مشتریان را بهتر جلب نماید.

 

 

 

 

پروفیل های گالوانیزه

معرفی پروفیل ها و انوع مختلف آنها

پروفیل های گالوانیزه نوعی پروفیل هستند که از آنها صرفا به منظور مقاوم سازی و تقویت درب و پنجره های تولیدی استفاده می‌شود. این نوع پروفیل ها زمانی که در داخل پروفیل اصلی UPVC استفاده شوند ، در عین حال که از هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازوهای پنجره  جلوگیری می‌نماید مقاومت درب و پنجره را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پروفیل صنعتی

به آن دسته از محصولاتی که در صنایع مختلف اعم از خودرو سازی ،نظامی و به عنوان متعلقات صنعتی استفاده می‌شود پروفیل صنعتی اطلاق می‌شود . پروفیل صنعتی در دو نوع نورد سرد و نورد گرم قابل تولید می‌باشد. این نوع پروفیل ها دارای اشکال و اندازه های مختلفی می‌باشند که هز کدام  از آنها برای تولید قطعه ای خاص استفاده می‌شود. پروفیل صنعتی دارای مزایای زیادی میباشد که از میان آنها به وزن کم ، دوام بالا و عدم خوردگی و پوسیدگی در برابر آب میتوان اشاره نمود. همچنین این پروفیل با گذر زمان دچار آسیب دیدگی نمیشوند و این مزیت بسیار مهمی به شمار می‌رود.

انواع پروفیل از نظر شکل و ابعاد

پروفیل های باز:

این نوع پروفیل ها در ابعاد و ضخامت های مختلف قابل تولید است و از انواع مختلف آنها می‌توان به مقطع Z,U,HAT,I اشاره نمود. پروفیل های باز معمولا برای چارچوب درب هایی از جنس چوب ، ام دی اف و قاب اطراف پنجره روی نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل های بسته:

قوطی و لوله و پروفیل درب و پنجره و پروفیل یو پی وی سی و پروفیل درب های کرکره برقی و HSS پروفیل هایی هستند که از آنها به عنوان پروفیل های بسته یاد می‌شود.

موارد استفاده پروفیل

  1. پروفیل ها در ساختمان سازی ،صنعت و راه سازی کاربرد فراوانی دارد. اما در بیشتر اوقات از پروفیل ها برای ساخت درب و پنجره های آهنی استفاده می‌نمایند.
  2. به طور کلی پروفیل ها به شکل مربع و مستطیل قابل تولید می‌باشند. پروفیل هایی که مقاطع آنها کوچکتر می‌باشد ، از آنها برای راه پله ها ،نرده کشی پیاده روها ، خیابانها ،کارخانه ها و زمین های محصور شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. پروفیل هایی که دارای مقاطع بزرگتر می‌باشند و به اصطلاح به ستونی معروف میباشند برای ساخت ستون و اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر آن این پروفیل ها برای تولید شاسی تریلرها و نفت کش ها کاربرد فراوانی دارند.
  4. پروفیل هایی با مقطع Z برای پوشش دهی سقف سوله ها کاربرد کسترده ای دارند.
  5. همچنین از پروفیل های قوطی مربع شکل برای ساختن پایه میز و صندلی نیز استفاده می‌شود.

وب سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل یکی از وب سایت های شناخته شده ای است که از سال 1390 در زمینه فروش انواع مختلف ساندویچ پانل ها فعالیت خود را اغاز نوده است و در طی سالهای فعالیت خود توانسته است در زمینه صنعت ساختمان سازی موفقیت های زیادی کسب نماید. لازم به ذکر است که در این وب سایت در مورد انواع مختلف پانل های ساندویچی و متعلقات آن اطلاعاتی در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است و مشتریان عزیز می‌تواند با استفاده از این اطلاعات خریدی مطمئن داتشه باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت می‌توانید از کارشناسان ما در این خصوص مشاوره رایگان دریافت نمایید

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، ریپوتاژ ، مجله خبری بازدید 644 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php