کد خبر : 19015 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

قهرمانی دقیقه 90 چلسی در لیگ اروپا

تیم فوتبال چلسی با گلزنی در دقیقه‌ آخر عنوان قهرمانی لیگ اروپا را به خود اختصاص داد. فینال رقابت‌های این فصل لیگ اروپا بین تیم‌های چلسی و بنفیکا از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه آمستردام آره‌نا آغاز شد. چلسی با ترکیب پتر چک، برانیسلاو ایوانوویچ، اشلی کول، داوید …

تیم فوتبال چلسی با گلزنی در دقیقه‌ آخر عنوان قهرمانی لیگ اروپا را به خود اختصاص داد.

قهرمانی دقیقه 90 چلسی در لیگ اروپا

فینال رقابت‌های این فصل لیگ اروپا بین تیم‌های چلسی و بنفیکا از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه آمستردام آره‌نا آغاز شد.

چلسی با ترکیب پتر چک، برانیسلاو ایوانوویچ، اشلی کول، داوید لوییز، تیم کیهیل، سزار آزپیلیکوئتا، رامیرس، فرانک لمپارد، اسکار، فرناندو تورس و خوان ماتا پا به میدان گذاشت در حالی که بنفیکا با ترکیب آرتور، لوییزائو، گارای، آندره آلمیدا، گایتان، ماتیچ، پرز، اسکار کاردوزو، سالویو، رودریگو و مالگارخو وارد میدان شده بود.

نیمه نخست این دیدار با برتری محسوس بنفیکا آغاز شد. این تیم چندین موقعیت گلزنی را به سادگی از دست داد تا چلسی تیمی خوش شانس لقب بگیرد.

در دقیقه 14، اسکار به دلیل خطایی که روی بازیکن بنفیکا انجام داد از داور کارت زرد گرفت. پس از آن بازی به تعادل رسید و تیم‌ها حمله‌هایی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند. دقیقه 38 فرانک لمپارد که بازوبند کاپیتانی را در غیاب جان تری آسیب دیده به بازو بسته بود، با شوتی زیبا دروازه بنفیکا را تهدید کرد که دروازه‌‌بان این تیم با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 1+45 هم ازکوئل گارای، مدافع آرژانتینی بنفیکا با دریافت کارت زرد از سوی داور جریمه شد. اسکار کاردوزو در دقیقه 51 توپ را با ضربه سر وارد دروازه چلسی کرد ولی داور آن را به دلیل قرار گرفتن وی در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 60 و روی شروع مجدد پتر چک و اشتباه مدافعان بنفیکا، فرناندو تورس پس از پشت سر گذاشتن 2 مدافع و دروازه‌بان توپ را وارد دروازه بنفیکا کرد تا نتیجه یک بر صفر به سود چلسی شود.

3 دقیقه بعد، لوییزائو از بنفیکا نیز با کارت زردی که از داور گرفت، تعداد بازیکنان کارت گرفته تیمش را به 2 رساند.

دقیقه 66، خورخه خسوس با انجام 2 تعویض همزمان، دست به تغییر ترکیب تیمش زد. لیما به جای رودریگو وارد زمین شد و جان نیز جای ملگارخو را گرفت.

خطای هندی که سزار آزپیلیکوئتا در محوطه جریمه چلسی انجام داد موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. کاردوزو دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی دروازه چلسی را باز کرد تا دیدار به تساوی یک بر یک برسد.

دقیقه 78 و با آسیب دیدگی ازکوئل گارای، خسوس مجبور شد تا دست به تعویضی اجباری بزند و یاردل را به جای او وارد زمین کند.

دقیقه 88 فرانک لمپارد با شوتی بسیار زیبا تیر دروازه بنفیکا را به لرزه درآورد تا این تیم بسیار خوش شانس باشد که در این دقیقه‌ها گلی دریافت نکرده باشد.

در دقیقه 93 و روی کرنر ارسالی از سمت راست دروازه بنفیکا، برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع صرب چلسی با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا تیمش را پیروز میدان کند.

این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود چلسی به پایان رسید تا این تیم پس از فتح لیگ قهرمانان اروپادر سال 2012، در سال 2013 نیز جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار ورزشی ، مجله خبری بازدید 280 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php