کد خبر : 10034 تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹

عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش

نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. نیوشا ضیغمی با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فراگرفت وبلافاصله بعداز فارغ‌التحصیلی ازاین کلاس‌ها در مجموعهٔ تاریخی در چشم باد نقش یک …

نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. نیوشا ضیغمی با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فراگرفت وبلافاصله بعداز فارغ‌التحصیلی ازاین کلاس‌ها در مجموعهٔ تاریخی در چشم باد نقش یک دختر روستایی را ایفا کرد.

عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش

سال ۸۵ سال نسبتا خوبی برای ضیغمی که تا آن زمان هیچ کدام از فیلم‌هایش اکران نشده بودند بود. با اکران فیلمهای پارک وی و مخصوصا اخراجی‌ها بالاخره طلسم اکران نشدن فیلم‌های وی شکست و نقش نرگس در فیلم اخراجی‌ها با بازی ضیغمی برای مردم ماندگار شد. همچنین وی برای فیلم حس پنهان در بیست ششمین جشنواره فیلم فجر به طور مجمدد نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره شد. ضیغمی بعد از اکران اخراجی‌ها پله‌های طرقی را به سرعت پی نمود و در سال‌های ۸۶ و ۸۷ با فیلم‌های قرنطینه، تلافی و توفیق اجباری جای خود را در سینما به عنوان یک ستاره و سوپرستار تثبیت کرد.

عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش

عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش

عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش

ضیغمی سپس درفیلم‌هایی همچون اخراجی‌ها ۲، زمهریر، دموکراسی تو روز روشن، پرستوهای عاشق، پرتقال خونی، دختر شاه پریون، سرخابی، چارسو ایفای نقش کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بیوگرافی ، سینما بازدید 551 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نیلوفر در تاریخ 1 اسفند 1391 گفته : پاسخ دهید

وب سایت خوبیه؛ممنون

mahsa در تاریخ 18 بهمن 1391 گفته : پاسخ دهید

عالی بود ممنون درباره خواننده ها هم مطلب بذارید لطفا مث علیرضا روزگار محسن یگانه امید جهان و بقیه ممنون سایت بسیاذ خوبی دارید خسته نباشید

css.php