کد خبر : 266018 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

طرز تهیه مربا هویج

طرز تهیه مربا هویج مواد لازم برای تهیه مربا هویج :  هویج ریز رنده شده  1 کیلو گرم  شکر 1 کیلو گرم گلاب 100 میلى گرم ( به میزان لازم ) هل درسته  10 عدد زعفران 1/8 قاشق چای خوری ( به صورت خشک استفاده کنید ) * وانیل کمی ( …

طرز تهیه مربا هویج

طرز تهیه مربا هویج

مواد لازم برای تهیه مربا هویج :

 هویج ریز رنده شده  1 کیلو گرم
 شکر 1 کیلو گرم
گلاب 100 میلى گرم ( به میزان لازم )
هل درسته  10 عدد
زعفران 1/8 قاشق چای خوری ( به صورت خشک استفاده کنید )
* وانیل کمی ( به میزان لازم )
چوب دارچین 1 عدد
* جوز هندی 1 پنسه ( به میزان لازم )
* آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
پودر فلفل کمی ( در صورت تمایل )

* وانیل ( اگرنوع شکرى آن باشد یک قاشق چایخوری / واگر وانیل خالص باشد 1/8 قاشق چایخوری )
* جوز هندی ( و یا موقع رنده کردن تا شماره پنج بشمارید کافیست )
* آبلیمو یا کمى جوهرلیمو 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای هویج :

در این بخش از میهن فال با طرز تهیه مریای هویج همراهتونیم:برای طرز تهیه ی مربای هویج، هویج را از شب قبل رنده کنید و در یک قابلمه ی لعابى بریزید و داخل آن هل را بریزید و روى آن شکر ریخته و بدون اینکه آن را هم بزنید درب آن را بگذارید و آهسته قابلمه را کنار بگذارید تا زمانی که بخواهید مربا هویج را بپزید.

بعد از حدود 12 ساعت بعد درب قابلمه را بگذارید و آن را روى حرارت خیلی ملایم بگذارید و اجازه دهید شکر آرام آرام ذوب شود و هویج از زیر آرام آرام بپزد که حدوداً یک ساعت زمان لازم دارد، می توانید از شعله پخش کن استفاده کنید (شکر را هم نزنید) در این روش پخت مربا هویج آب احتیاجى نیست و مربا خودش آب می اندازد.

در آخر که مربا قل هاى ریز زد آب لیمو و یا جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از ده دقیقه چوب دارچین، زعفران، گلاب، جوز هندى و وانیل ( 1/4 قاشق چاىخورى فلفل قرمز در صورت تمایل، نگران نباشید مرباى شما تند نخواهد شد) را بریزید و از روى حرارت بردارید و بهتر است تا 24 ساعت در همان قابلمه بماند اما درب آن را نگذارید و روى قابلمه یک دستمال بزرگ و سنگین مانند حوله بیاندازید تا زمان خنک شدن عرق نکند،

بعد از اینکه خنک شد و مطمئن شدید که مربا شکرک نزده آن را داخل شیشه هاى تمیز و کوچک بریزید و در یخچال قرار بدهید، توجه داشته باشید که هل و چوب دارچین را از مربا جدا نکنید.

طرز تهیه مربا هویج

مواد لازم برای تهیه مربا هویج :

 هویج رنده شده  1 کیلو
شکر 1 کیلو
 هل ساییده شده 1 قاشق غذاخوری
پوست پرتقال 1 استکان
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
 آب 2 لیوان بزرگ

طرز تهیه مربا هویج :

برای طرز تهیه مربا هویج، ابتداهویج رنده شده را با آب شکر مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار بدهید و اجازه بدهید به قوام بیاید، سپس پوست پرتقال و هل را اضافه کنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه دیگر بپزد تقریبا زمان پخت 2 ساعت طول می کشد زمانی که مربای هویج شما غلظت پیدا کرد نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد، اگر زیاد سفت شود مربا شکرک می زند و اگر شل باشد کپک می زند، پس حواستان باشد به غلظت متعادل رسید خاموش کنید.

و در آخر یک قاشق آبلیمو بریزید و زمانی که خنک شد آن را درون شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربا هویج

نکته برای “تهیه مربای هویج“:
می توانید از خلال هاى تازه پوست پرتقال هم در مرباى هویج استفاده کنید (به اندازه ی 1/2 پیمانه ) و یا دو قاشق غذاخوری خشک آن، که البته باید بعد از کمى جوشاندن و قرار دادن در آب سرد براى چند ساعت و تعویض مرتب آب آن استفاده کنید.

پوست پرتقال را 3 بار داخل آب بجوشانید تا تلخی آن ها از بین برود.
خلال بادام و پسته هم در مرباى هویج عالی می شود و مربا را زیبا می کند، در صورت تمایل اواخر پخت از هر کدام یک قاشق غذاخوری به مربا به صورت خشک اضافه کنید.

در صورتى که مرباى هویج با حرات کم و یکنواخت پخته شود شکرک نخواهد زد.
و اگر شکرک زد مربا را دوباره روى حرارت قرار دهید با 100 میلى گرم آب معمولى براى مدت پنج دقیقه جوشانده و از روى حرارت بردارید. و بعد از اینکه خنک شد در ظرف ریخته و کنار بگذارید.

*** بهتر است مرباها را در ظرف لعابى درست کنید و از قاشق چوبى استفاده کنید تا خوش رنگ تر شود.

*** بهتر است مرباى هویج را بعد از پخت براى مدت 24 ساعت در همان قابلمه نگهدارید تا اگر شکرک زد، دوباره آن را با کمى آب یا گلاب بجوشانید.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : انواع مربا و ترشیجات بازدید 1,338 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php