کد خبر : 8085 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

بعد از صحبت های افتتاحیه مراسم سونی که مدیر عامل کمپانی آقای «کازوئو هیرایی» انجام داد، نوبت به «فیل مولینکس» مدیر ارشد عملیاتی کمپانی رسید تا برای معرفی اکسپریا Z و سایر محصولات جدید سونی بر روی صحنه بیاید. او این تلفن را با این کلمات توصیف کرد: «بهترین تکنولوژی، …

بعد از صحبت های افتتاحیه مراسم سونی که مدیر عامل کمپانی آقای «کازوئو هیرایی» انجام داد، نوبت به «فیل مولینکس» مدیر ارشد عملیاتی کمپانی رسید تا برای معرفی اکسپریا Z و سایر محصولات جدید سونی بر روی صحنه بیاید. او این تلفن را با این کلمات توصیف کرد: «بهترین تکنولوژی، امکانات ارتباطی و محتواهای سونی.»

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

این تلفن هوشمند از تکنولوژی Mobile Bravia Engine 2 برای بهینه سازی رنگ ها و تنظیمات استفاده می کند و دارای بهترین صفحه نمایشی است که تاکنون سونی بر روی یک تلفن عرضه کرده. دوربین دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی و برخوردار از سنسور Exmor R است که می تواند ویدیوهای HDR  ضبط کند. در زیر دریچه دوربین، فلاش نیز قرار دارد. یک تلفن ضد آب و ضد گرد و غبار. شما می توانید این تلفن را با خود به حمام ببرید یا زیر باران با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اکسپریا Z  

سونی به سنت هر سال تلفن های هوشمند جدیدش را در CES معرفی کرد و امسال نوبت به اکسپریا Z رسید، تلفنی که در کنار دیگر مدل بسیار شبیه به خود، یعنی اکسپریا ZL به عنوان پرچمدار تلفن های سونی معرفی شده. اکسپریا Z یکی از اولین تلفن هایی است که از نمایشگر ۵ اینچی ۱۰۸۰p برخوردار است و در کنار آن نمی توان از طراحی فوق العاده و پردازنده ۴ هسته ای قدرتمندش به سادگی عبور کرد.

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

در نگاه اول اکسپریا Z یک تلفن لمسی مشابه سایر تلفن ها به نظر می رسد ولی زمانی که آن را در دست بگیرید خواهید فهمید که چقدر مربع-مستطیلی است. به جای دارا بودن لبه های گرد، یک طراحی تیز و قالب دار را شاهد هستیم ولی این به هیچ عنوان یک تلفن کوچک نیست.

اکسپریا Z وزنی معادل ۱۴۰ گرم و ضخامتی در حد ۷٫۹ میلیمتر دارد. درست شبیه نکسوس ۴، پشت و روی تلفن از شیشه مقاوم ساخته شده که آن را بسیار جذاب کرده ولی هنوز تست مقاومت آن در حوادثی مثل سقوط صورت نگرفته تا از میزان استحکام آن اطلاع دقیق داشته باشیم.

دکمه روشن/خاموش در میانه لبه سمت راست است و زیر آن دکمه تنظیم شدت صدا قرار دارد. لبه های دستگاه غیر تجملاتی هستند و بدون تردید در اینجا با یک طراحی اصیل سونی روبرو هستیم که یادآور روز های اوج کمپانی است.

اکسپریا Z دارای پورت های میکرو USB، میکرو SD و سیم کارت است که زیر پنل های باز شونده لبه های دستگاه قرار دارند. این تلفن دارای استانداردهای ضد آب و ضد گرد و غبار است و چنانچه تا نیم ساعت آن را در عمق ۱ متری آب نگه دارید، مشکلی بروز نخواهد کرد.

اکسپریا Z از پردازنده ۴ هسته کوالکوم Snapdragon S4 Pro با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز برخوردار است یعنی چیپی مشابه اپتیموس G، نکسوس ۴ و Droid DNA ساخت HTC. گرافیک آن Adreno 320، رم معادل ۲ گیگابایت، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت (با امکان افزودن حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت) است. دوربین جلو نیز ۲٫۲ مگاپیکسل است.

باتری دستگاه ۲۳۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و تلفن از اندروید ۴٫۱ برخوردار است که بلافاصله بعد از عرضه به بازار، به اندروید ۴٫۲ به روز رسانی خواهد شد.

اکسپریا ZL  

اکسپریا ZL هم که تا حدودی شبیه Z است، ارتفاع کمتری دارد و با نمایشگر ۱۰۸۰p  با قطر ۵ اینچ آراسته شده. در ضمن وزن آن کمی بیشتر و معادل ۱۵۱ گرم، و ضخامتش هم معادل ۹٫۸ میلیمتر است. در قسمت پشت آن نیز به جای شیشه از یک جنس بافت دار استفاده شده.

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

هر دو تلفن از چیپ پردازشی، دوربین، و نرم افزارهای مشابه برخوردارند ولی مدل ZL قابلیت ضد آب را دارا نیست. هر دو تلفن در سه ماه اول ۲۰۱۳ به بازار عرضه خواهند شد ولی سونی هنوز قیمت آنها را تعیین نکرده. اگر مایل هستید بدانید در چه رنگ هایی عرضه خواهند شد، سونی این ۳ رنگ را در نظر دارد: مشکی، سپید و ارغوانی.

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

سونی اکسپریا Z و اکسپریا ZL رسماً معرفی کرد + عکس

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار تکنولوژی ، مجله خبری بازدید 525 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php