کد خبر : 1466 تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۰

توضیحاتی کامل پیرامون سریال فرار از زندان و خلاصه سریال

فرار از زندان – Prison Break نام سریال : فرار از زندان ( Prison Break ) – سال تولید : ۲۰۰۵ تعداد فصل : ۴ – تعداد قسمت : ۸۱ – کشور : آمریکا – ژانر : درام ، جنایی بازیگران نقش اصلی :Wentworth Miller – Dominic Purcell – Amaury …

توضیحاتی کامل پیرامون سریال فرار از زندان و خلاصه سریال

فرار از زندان – Prison Break

نام سریال : فرار از زندان ( Prison Break ) – سال تولید : ۲۰۰۵

تعداد فصل : ۴ – تعداد قسمت : ۸۱ – کشور : آمریکا – ژانر : درام ، جنایی

بازیگران نقش اصلی :Wentworth Miller – Dominic Purcell – Amaury Nolasco

شناسنامه فیلم:

ژانر: اکشن، قتل، هیجان
فرمت: سریال و فیلم سینمایی
سازنده: Paul Scheuring
کشور سازنده:‌ United States
زبان: انگلیسی – اسپانیایی
تعداد فصل ها: ۴
تعداد قسمت ها: ۸۱
مدت زمان: هر قسمت ۴۲ دقیقه
تاریخ شروع تا انتشار: August 29, 2005 (2005-08-29) – May 15, 2009

مقدمه:

سریال فرار از زندان (Prison Break) محصول ایالات متحده آمریکا بود و حق انحصار پخش آن در اختیار کمپانی شبکه رسانه‌ای فاکس بود. کمپانی فاکس این سریال را به شبکه‌های بسیاری در سراسر دنیا فروخت و همچنین تمامی قسمت‌های این سریال را بر روی DVD نیز عرضه کرد. این سریال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ پخش می‌شد.

در سال ۲۰۰۱ شبکه رسانه‌ای فاکس، با توجه به این که مجموعه های ۲۴ (مجموعه تلویزیونی) و لاست(گمشدگان) را تا این حد موفق دید که در صدد رقابت با آن ها درآید، در سال ۲۰۰۴ با پیشنهاد پائول شیورینگ موافقت کرد و شیورینگ هم سناریوی قسمت هایی از آن را نوشت و کمپانی شروع به جمع کردن گروه فیلمبرداری، تجهیزات و انتخاب بازیگران کرد. شیکاگو به عنوان محل فیلم برداری انتخاب شد و زندان جولیت به عنوان زندان خود داستان (فاکس ریور) قرار داده شد.

داستان:

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در مورد دو برادر است که یکی از آنها برای قتلی که انجام نداده به اعدام محکوم شده و برادرش خود را به زندان می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای او را از حکم اعدام فراری دهد. برادر قاتل ؛ مایکل اسکافیلد نام دارد که در کالج مدرک مهندسی سازه گرفته و دارای هوش فوق العاده‌ای است. تمامی داستان اصلی سریال به فرار این دو برادر مربوط است که با اتفاقاتی که رخ می‌دهد جذاب تر می‌شود. البته فرار کردن تم اصلی این سریال، در تمام قسمت‌های آن است و حتی بعد از گریختن از زندان نیز آنها به عنوان مجرمین تحت تعقیب باز هم فرار می‌کنند. به همین سبب مشهورترین دایالوگ این سریال Lets get hell out of here شده‌است.

موسیقی:

رامین جوادی آهنگساز سریال پریزن بریک است. در آگوست سال ۲۰۰۷، این ساندترک منتشر شد. به علاوه جوادی با همکاری فری کورستن Ferry Corsten، نسخه میکس شده‌ای از موسیقی متن پریزن بریک را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده‌اند. اما در مورد سریال پریزن بریک، جالب است بدانید که شبکه تلویزیونی M۶ فرانسه به جای تم آغازین اصلی سریال پریزن بریک، ترانه‌ای از یک خواننده رپ به نام Faf Larage را پخش می‌کند، نام این ترانه Pas le temps است.

در آلمان و بلژیک هم ترانه‌ای شاخته شده به وسیله آزاد Azad و عادل تعویل Adel Tawil و همچنین ترانه‌ای با اجرای Leki به نام Over the Rainbow پخش می‌شود.

——————————————————————————–
بازیگران:

Michael Scofield (با بازی Wentworth Miller) نقش اصلی فیلم
* ونتورت میلر در نقش مایکل اسکوفیلد قهرمان باهوش و البته مهربان داستان!

* دامینیک پرسل در نقش لینکلن باروز (برادر مایکل) که فردی خلافکار خورد است که گرفتار توطئه می شود. اما قلبی مهربان دارد.

* پائول ادلستین در نقش پل کلرمن بازیگر ۳۹ ساله ، قاتل بی وجدان وابسته به سازمان که بسیاری از شخصیت های اصلی خوب داستان به دست او کشته می شوند.

* رابرت نپر در نقش تئودور بگ ول (تی بگ، یک منحرف جنسی و هم زندانی مایکل و لینک). در طول داستان افراد زیادی به دست او به قتل می رسند.

* آمائوری نولاسکو در نقش فرناندو سوکره (هم سلولی مایک و بهترین دوست او در تمام مدت سریال). او متهم به سرقت مسلحانه است و به خاطر معشوق (ماری کوروز) خود چنین کاری کرده است . در آستانه ازدواج معشوقه خود ، مجبور به فرار از زندان می شود.

* سارا وین کالایز در نقش دکتر سارا تانکردی دکتر بهداری زندان، معشوقه مایکل و دختر فرماندار . در فرار از زندان به مایکل کمک می کند ولی خیلی زود متوجه می شود خودش و پدرش هم هدف سازمان هستند.

* وید ویلیامز در نقش براد بلیک (افسر ارشد زندان)در ابتدا زندانیان را آزار می دهد. در فصل دوم او که از زندان اخراج شده به دنبال فراریان می افتد و با یک پاپوش خودش به زندان می افتد.

* ویلیام فیچنر در نقش آلکس ماهون (افسر FBI)یک پلیس بی رحم که زندانیان را به جای دستگیری به قتل می رساند.

* پیتر استورمر در نقش جان آبروزی زندانی ارشد و یکی از هشت فراری و عضو یک گروه مافیایی که سر انجام توسط آلکس ماهون کشته می شود.

* راکموند دانبار در نقش بنجمین فرانکلین (هم زندانی مایکل و لینک)

* مارشال آل من در نقش ال جی باروز (پسر لینکلن باروز)

* جف تری در نقش ترنس استیدمن، برادر معاون رییس جمهور

* رابین تونی در نقش ورونسیا تون وان، وکیل لینکن باروز که در قسمت ابتدایی فصل ۲ وقتی پی می برد جف تری زنده است ، توسط عوامل سازمان کشته می شود.

* سیلاس وایر میشلدر نقش های وایر، هم اتاقی دوم مایل اسکوفیلد که یک بیمار روانی است . اما حافظه فوق العاده ای دارد. او یکی از هشت فراری زندان فکس ریور است که هنگام بازداشت توسط آلکس ماهون تحریک می شود و خودکشی می کند.

* فرانک گریلو در نقش نیک ساورین، وکیل لینکن باروز که با تهدید دوستان جان آبروزی به او کمک می کند ولی بعدا پشیمان می شود و همراه پدرش توسط افراد او به قتل می رسند.

* چارلز وستورلند در نقش موسا واتسون، مردی که متهم به سرقت یک و نیم میلیون دلار پول بوده و به خاطر بیماری دخترش تصمیم به فرار می گیرد اما توسط بلیک هنگام فرار زخمی می شود و به قتل می رسد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 1,107 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php