کد خبر : 4051 تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷

ستاره های هتل چه معنی می دهد؟

حتما در سفرهایتان دیده اید که هتلهای مختلف ستاره های مختلفی بر در و دیوار خود می کوبند و متناسب با آن از وزن جیبهای شما هم می کاهند. شاید دیده باشید که بعضا هتلهایی با امکانات بهتر، ستاره های کمتری دارند و شاید فکر کرده باشید که چرا؟ سیستم …

ستاره های هتل چه معنی می دهد؟

حتما در سفرهایتان دیده اید که هتلهای مختلف ستاره های مختلفی بر در و دیوار خود می کوبند و متناسب با آن از وزن جیبهای شما هم می کاهند.

شاید دیده باشید که بعضا هتلهایی با امکانات بهتر، ستاره های کمتری دارند و شاید فکر کرده باشید که چرا؟

ستاره های هتل چه معنی می دهد؟

سیستم درجه بندی هتل در ایران (مثل خیلی کارهای دیگرمان) حساب و کتاب درستی ندارد. حداقل تا جایی که بنده جستجو کردم، چارت کامل و تعیین کننده ای از نظر کیفیت برای تعیین ستاره های هتل وجود ندارد. البته این قضیه منحصر به ایران نیست و در بسیاری کشورهای دنیا هم سیستم کلاسیفیکیشن (طبقه بندی) هتلها یکسان نیست.حتی در خود آمریکا مثلا هتل ها و رستورانهای وابسته به «انجمن اتومبیلرانی آمریکا» اصلا از الماس به جای ستاره استفاده می کنند (مثلا هتل سه الماسه!)

به هر حال به صورت کلی میتوان معیارهای عمومی زیر را برای هتل ها قائل شد:

۱-سیستم طبقه بندی هتل در ایران از ۱ تا ۵ ستاره است و هر ستاره به ۴ زیر طبقه (تاپ و A و B و C ) تقسیم میشود.

۲-ستاره ۱ یعنی حداقل امکانات و حداقل اتاقها…احتما وجود سرویس بهداشتی مجزا تقریبا صفر است. تعدا اتاقها هم کم خواهد بود.

۳- هرچه تعداد اتاق بیشتر باشد میتواند ستاره را بالاتر ببرد.یعنی یک هتل با مثلا ۱۰۰ اتاق احتمالا ستاره بیشتری نسبت به هتل ۲۰ اتاقه با همان سطح کیفیت خواهد داشت.

۴- در بین رده های ۱-۳ ستاره ترکیبی از وجود رستوران در داخل هتل، سرویس های بهداشتی و حمام اختصاصی، سطح بهداشتی، سطح خدماتی،وجود بوفه، وجود یخچال،تلوزیون وسیستم تهویه مطبوع می تواند ستاره هتل را تعیین کند. یک هتل سه ستاره تقریبا تمام موارد فوق را دارد و حتما باید آسانسور هم داشته باشد.

۵-در هتلهای ۴ و ۵ ستاره هم امکاناتی نظیر سالن ورزش،پارکینگ،خشکشویی و فروشگاه و نیز آرایشگاه و استخر و آژانس به خدمات هتل اضافه می شود. در هتل ۵ ستاره تمام این امکانات موجود است و تقزیبا هر وقت که اراده کردید باید به ارائه خدمات بپدازند.

هتلهای ۶ ستاره:

بعضی هتلها خود را ۶ ستاره می نامند (چون امکاناتی بیشتر از ۵ ستاره ها دارند) چند هتل معدود در جهان چنین حالتی دارند. مثل هتل تاج ماکائو (در منطقه چینی نزدیک ماکائو پرتغال) و هتل سنت رجیس شانگهای و یا هتل پلازو ورساجی در استرالیا (در حالی که چنین سیستم ارزیابی در استرالیا نداریم!)

هتل ۷ ستاره:

هرچند برج العرب امارات خود را تنها هتل هفت ستاره دنیا میداند، اما هتلهای ۷ ستاره زیادی در دنیا در دست ساخت هستند.

مثلا مورگان پلازا در پکن (که به زودی به بهره برداری خواهد رسید) هتل قنطورس در اسلام آباد پاکستان پنتومینیوم در چنای هند و مترومانیلا در فیلیپین و گویا هتل گل شرق در جزیره کیش نیز قرار است ۷ ستاره باشد!

طرحی از هتل و مجموعه دریایی گل شرق که با سرمایه گذاری آلمان در جزیره کیش ساخته خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانستنی ها بازدید 467 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php