کد خبر : 9078 تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹

ساخت فانوس خورشیدی + عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ فانوس انرژی خورشیدی که تحت عنوان ” لوسی” (Luci) عرضه شده شبیه یک بالش استوانه ای است و زمانی که در آن را باز کرده و داخل آن هوا می دمید این بالش پر شده و باد می شود. داخل این فانوس آرایه …

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ فانوس انرژی خورشیدی که تحت عنوان ” لوسی” (Luci) عرضه شده شبیه یک بالش استوانه ای است و زمانی که در آن را باز کرده و داخل آن هوا می دمید این بالش پر شده و باد می شود.

ساخت فانوس خورشیدی + عکس

داخل این فانوس آرایه هایی از دیودهای جذب نور وجود دارد که نور روشن سفید- آبی از آن تابیده می شود.
یک دکمه فشاری برای کنترل پایه که به کاربر این امکان را می دهد که بین نور روشن و نور کم یکی را انتخاب کند نیز در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین این فانوس دارای تنظیماتی است که می توان نور آن را به صورت ریتمیک تنظیم و یا این تنظیمات را لغو کرد.

لوسی به قدری روشن است که می تواند یک اتاق کوچک را درخشان جلوه دهد و یک چراغ مطالعه عالی قلمداد شود.

اما آنچه که این محصول را خاص جلوه می دهد آرایه ای از سلولهای خورشیدی در قسمت تحتانی آن است و دستگاه به سادگی با قرار گرفتن معکوس در مقابل آفتاب شارژ می شود.

ساخت فانوس خورشیدی + عکس

یک روز شارژ کامل می تواند انرژی کافی را برای فراهم کردن شش ساعت نور شب تأمین کند.

لوسی یک فانوس کاربردی برای کوهنوردان و افرادی است که شب هنگام اردو برپا می کنند. اما خالقان آن هدف بزرگتری در ذهن دارند و آنها امیدوارند که بتوانند این فانوس را وارد کشورهای درحال توسعه ای کنند که انرژی برق در آن وجود ندارد و یا مردم این مناطق در برخی ساعات بدون الکتریسیته در تاریکی به سر می برند.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانستنی ها ، سرگرمی بازدید 433 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php