کد خبر : 8889 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸

زن و شوهرهای پینوکیو!

شاید دروغ گفتن عادت بسیاری از ما شده باشد اما باید بدانید در مورد زندگی مشترک دروغ گفتن سم است و هیچ صحبت و کلامی مانند دروغ، شما را در نظر همسرتان بدبین نمی کند.     در زندگی زناشویی اعتماد جوهره ی زندگی است و اگر دروغ باعث شود …

شاید دروغ گفتن عادت بسیاری از ما شده باشد اما باید بدانید در مورد زندگی مشترک دروغ گفتن سم است و هیچ صحبت و کلامی مانند دروغ، شما را در نظر همسرتان بدبین نمی کند.

 

 

زن و شوهرهای پینوکیو!

در زندگی زناشویی اعتماد جوهره ی زندگی است و اگر دروغ باعث شود که این اعتماد از طرفین سلب شود در آن صورت زندگی با همسر دروغگو اصلا خوشایند نیست. ممکن است شما بارهای اول که دروغ می‌گوید چندان عکس‌العمل خاصی نشان ندهید اما بعد از مدتی، کم‌کم نسبت به او بی‌اعتماد می‌شوید یا گاهی با او به تندی و با عصبانیت برخورد کنید. بسیاری نمی‌توانند متوجه شوند چرا همسرشان به آن‌ها دروغ می‌گوید درحالی‌که آن‌ها با او با صداقت و درستی تمام رفتار می‌کنند و تمام زندگی‌شان را وقف او کرده‌اند. آن‌ها انتظار دارند که همسرشان فرد قابل اعتماد زندگی‌شان باشد. شاید بسیاری از ما زمانی به دروغ متوسل می شویم که بخواهیم نزد شریک زندگی مان دوست داشتنی و خواستنی تر شویم اما استفاده از آن برای پایداری روابط زناشویی باعث ایجاد شکاف عمیقی می شود تا جایی که ممکن است حتی باعث از هم پاشیده شدن زندگی شود. این را باید دانست که شرط بقای یک رابطه دوستانه میان زن و شوهر صداقت است.

زوج ها به 10 دلیل دروغ می گویند

عدم شناخت مناسب همسر: این مورد به آشنایی دوران قبل از ازدواج بازمی گردد. زمانی که شما همسر آینده تان را در موقعیت و شرایط مختلف نسنجیده اید، در واقع از واکنش و عکس العمل های وی با خبر نیستید و بعد از ازدواج گاه به دروغگویی متوسل می شوید.

اعتماد به نفس پایین: زمانی که زن یا مردی دچار خودکم بینی هستند در واقع آنچه را که نیستند و می خواهند باشند را با توسل به دروغ انجام می دهند.

رضایت نداشتن از خود: زن یا شوهری که از وضعیت و شرایط خود در زندگی مشترکش راضی نیست برای آنکه همسرش را نرنجاند از ابزار دروغ استفاده می کند.

فرار از سرزنش: کسانی که از مورد سرزنش قرار گرفتن بدشان می آید و نمی خواهند در این شرایط قرار بگیرند گاه متوسل به دروغ می شوند.

عدم مسئولیت پذیری و قبول اشتباه های خود: برای برخی از زوج ها جمله «اشتباه از من بود» بسیار سنگین است و برای آنکه در این وضعیت قرار نگیرند و این عبارت را به کار نبرند، دروغ می گویند.

آموزش اشتباه از دوران کودکی: هنگامی که زن و شوهری در خانواده ای که والدین شان متوسل به دروغ می شوند، رشد کنند ناخودآگاه به سمت و سوی دروغگویی پیش می روند. این افراد این عبارت «دروغ گفتم تا از درگیری و دعوا جلوگیری کنم» را بارها از والدین شان شنیده اند و حالا آن را در زندگی خود تکرار می کنند.

رسیدن به اهداف: . برخی از زوج ها برای آنکه به آنچه می خواهند ولی رفتارشان مخالف میل همسرشان جلوه نکند، دروغ می گویند

عادت: متاسفانه دروغ گفتن در مورد بسیاری بیش از آنکه ناشی از قصد و نیتی باشد، ناشی از عادت است.

ترس: برخی افراد به دلیل ترس از تنهایی، ترس از طرد شدن، ترس از آینده و اینکه دوست داشتنی و خواستنی باشند متوسل به دروغ می شوند.

خجالت کشیدن:  زمانی که زن و شوهر از موقعیتی که در آن قرار دارند، شرمنده و ناراحت باشند از دروغ برای پوشش ضعف های خود استفاده می کنند.

از آنجا که این دروغ های از روی عادت در روابط زناشویی باعث عدم اطمینان همسران به یکدیگر می شود، برای ترک این عادت ناپسند ابتدا باید فهرستی از دروغ های عادتی که به افراد گوناگون گفته می شود تهیه شده و نسبت به دروغ ها شناخت پیدا کرد

دروغ های عادتی را کنار بگذاریم

دروغ هایی که در میان زوج ها دیده می شود بیش از آنکه تعمدی و از روی نیت و قصد باشد از روی عادت است، مانند اینکه شوهر صدای زنگ تلفن همراهش را نمی شنود و وقتی همسرش از او می پرسد چرا جواب ندادی، پاسخ می دهد تلفن را در اتومبیلم جا گذاشته بودم و… در واقع ما از زمان کودکی که از زبان استفاده می کنیم برای رسیدن به خواسته هایمان متوسل به دروغ هایی از روی عادت می شویم. از آنجا که این نوع دروغها در روابط زناشویی باعث عدم اطمینان همسران به یکدیگر می شود، برای ترک این عادت ناپسند ابتدا باید فهرستی از دروغ های عادتی که به افراد گوناگون گفته می شود تهیه شده و نسبت به دروغ ها شناخت پیدا کرد و مراحل زیر را گام به گام رعایت کنید:

تغییر طرز فکر: در این مرحله شما باید درصدد تغییر خود باشید و با این دلیل که با گفتن دروغ های عادتی، باعث شک و بدگمانی همسرم نسبت به خود می شوم این بینش را عوض کنید.

مسئولیت پذیری و روبرویی با حقیقت:  

در این قدم فرد باید روی اعتمادبه نفس خود کار کند و به جای رفتن زیر نقاب دروغ با حقیقت مواجه شود.

حل مسئله به جای فرار از آن

 مبارزه و مقابله با ترس های فردی

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده بازدید 324 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php