کد خبر : 11503 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲:۰۷

زرده و سفیده تخم مرغ رو با هم بخورید!

  افراد بسیاری از مصرف تخم مرغ به صورت کامل، پرهیز می کنند. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ بزرگترین عامل پرهیز غذایی افراد در مصرف آن است. اما عدم مصرف کامل تخم مرغ و حذف آن از وعده های غذایی خصوصاً صبحانه، الزاماً امر صحیحی نیست. در این مطلب، …

زرده و سفیده تخم مرغ رو با هم بخورید!

 

افراد بسیاری از مصرف تخم مرغ به صورت کامل، پرهیز می کنند. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ بزرگترین عامل پرهیز غذایی افراد در مصرف آن است. اما عدم مصرف کامل تخم مرغ و حذف آن از وعده های غذایی خصوصاً صبحانه، الزاماً امر صحیحی نیست. در این مطلب، به دلایلی که مصرف کامل تخم مرغ (سفیده و زرده) را توجیه می کند، پرداخته شده است.
۱ – میزان کلسترول موجود در تخم مرغ
همانطور که می دانید میزان کلسترول موجود در یک تخم مرغ با اندازه متوسط، حدود ۱۸۶ میلی گرم است. ( سفیده تخم مرغ فاقد کلسترول است. ) همچنین بد نیست بدانید، میزان کلسترول مورد نیاز بدن در هر روز نزدیک به ۳۰۰ میلی گرم است. اما افرادی که سطح کلسترول شان در حد نرمال قرار دارد، نباید نگرانی ای از بابت مصرف زرده تخم مرغ داشته باشند. البته لازم است میزان مصرف موادی مانند گوشت و فرآورده های لبنی که حاوی کلسترول هستند نیز تحت کنترل قرار گیرد.
۲ – مواد تشکیل دهنده زرده و سفیده زرده و سفیده
بیشتر حجم سفیده تخم مرغ از پروتئین تشکیل شده است و در مقابل زرده از مواد مغذی بیشتری برخوردار است. یک زرده تخم مرغ حدود ۲۱٫۹ میلی گرم کلسیم، ۲۴۵ واحد ویتامین آ، ۱۸ واحد ویتامین د، ۶۶٫۳ میلی گرم فسفر و ۲۴٫۸ میکروگرم فولات در خود دارد که تقریباً همه آنها مورد نیاز بدن هستند.
۳ – فواید مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه
بر خلاف تصور، مصرف تخم مرغ کامل به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک می کند. هر تخم مرغ ۸۲ تا ۹۲ کالری انرژی دارد. همچنین میزان پروتئین موجود در تخم مرغ، می تواند پایداری بدن شما را افزایش دهد و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی را در فاصله صبحانه و نهار کاهش می دهد.
۴ – چربی های موجود در تخم مرغ
چربی های سالمی هستند که بدن ما به آنها نیازمند است. با مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسیدهای چرب امگا ۳ ، می توانید به راحتی نیاز بدن به این چربی های مفید را تامین کنید.
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 387 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php