کد خبر : 267219 تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رقابت تمام عیار جک S5 و هایما S7

خودروی جک s5 و هایما s7 از خودروهای پرطرفدار بازار خودروی ایران هستند. از آنجا که این دو خودرو هر دو جزو خودروهای شاسی‌بلند هستند نیز در قشر جوان طرفداران بسیار زیادی را از آن خود کرده‌اند. شاید اگر تا یکی دو سال گذشته حرفی از خودروهای چینی به میان …

خودروی جک s5 و هایما s7 از خودروهای پرطرفدار بازار خودروی ایران هستند. از آنجا که این دو خودرو هر دو جزو خودروهای شاسی‌بلند هستند نیز در قشر جوان طرفداران بسیار زیادی را از آن خود کرده‌اند. شاید اگر تا یکی دو سال گذشته حرفی از خودروهای چینی به میان می‌آمد، یک خودروی بی‌کیفیت و یک‌بارمصرف در ذهن تداعی می‌شد اما واقعیت اینجاست که کیفیت و همچنین نحوه طراحی خودروهای چینی روز به روز در حال ارتقا و بهبود است و می‌توان آن‌ها را در آینده‌ای نه‌چندان دور رقیبی برای خودروهای کره‌ای  و حتی اروپایی دانست. قبلا در مقاله جک s5 زیر ذره بین به معرفی کامل این خودروی جذاب پرداخته بودیم و در این مقاله قصد داریم این خودرو را به صورت کامل با هایما S7 مقایسه کنیم.

رقابت تمام عیار جک S5 و هایما S7

مقایسه فنی جک s5 و هایما s7

در مقایسه فنی دو خودروی جک s5 و هایما s7 توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که در مرحله اول قدرت‌نمایی خودروی جک اس 5  با پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر خطی مجهز به ۱۶ سوپاپ نسبت به رقیب خود یعنی هایما به‌خوبی به چشم خواهد آمد، چرا که خودروی هایما از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم ١٨٠٠ سی‌سی بهره می‌برد که نسبت به رقیب خود دارای اندکی ضعف خواهد بود. البته شایان ذکر است که ایران‌خودرو سعی کرده است در مدل‌های جدیدتر این خودرو را با یک پیشرانه مجهز به توربوشارژ ارائه نماید که اندکی ضعف شتاب و قدرت خود را برطرف نموده است. البته همچنان خودروی جک s5 با ۴ اسب بخار نسبت به رقیب خود در مرحله جلوتر و همچنین با مصرف سوخت کمتر معادل ٧.٧ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر شرایط بهتری را از نظر پیشرانه دارد. این در حالی یک است که خودروی هایما اس 7 با مصرف سوخت 9.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اندکی پرمصرف‌تر بوده و در عوض شتاب بیشتری را ارائه می‌کند. در هر دو خودرو شما می‌توانید جعبه‌دنده دستی و یا اتوماتیک داشته باشید و از آن‌ها لذت ببرید .

رقابت تمام عیار جک S5 و هایما S7

مقایسه طراحی جک s5 و هایما s7

در مقایسه طراحی دو خودروی جک s5 و خودروی هایما s7 بایستی بگوییم که هر دو خودرو از خودروهای جذاب و پرطرفدار به بازار ایران هستند ولی جالب اینجاست که هر کدام از رقبای خود کپی‌برداری قابل توجهی کرده‌اند. در خودروی هایما اس 7 در قسمت جلو پرادو تویوتا را به وضوح خواهید دید و در قسمت پشت خودرو، شباهت زیاد آن با خودروهای بی ام و به‌شدت به چشم می‌خورد. در خودروی جک اس ۵ شباهت جلو و عقب این خودرو به رقیب کره‌ای خود یعنی هیوندای توسان و تا حدودی به خودروی آئودیq5 غیرقابل‌انکار است.

این شباهت‌ها در قسمت‌های مختلف هر دو خودرو به وضوح دیده می‌شود. در صورتی که بخواهیم طراحی داخلی دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توان گفت که خودروی جک اس ۵ طراحی داخلی زیباتر و جوان‌پسند تری را ارائه می‌دهد. همچنین فاصله‌ی میان صندلی‌های این خودرو فضای بیشتری را برای پای سرنشینان در اختیار خواهد گذاشت. نکته قابل توجه این است که در خودروی هایما s7  فضای پا اندکی کمتر از جک s5 است که در عوض صندوق عقب بزرگ‌تری را برای مسافرت‌ها در اختیار شما خواهد گذاشت.

در تصویر زیر می‌توانید طراحی داخلی خودرو هایما S7 را ببینید.

رقابت تمام عیار جک S5 و هایما S7

مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی

در مقایسه آپشن ها بین دو خودروی هایما s7  و جک s5 می‌توان دید که هر دو خودرو ویژگی‌های چینی خود را به‌خوبی حفظ کرده‌اند و با آپشن های زیاد به شما عرضه می‌گردد. هر دو خودرو دارای امکانات و آپشن هایی مانند چراغ روز، چراغ راهنما به صورت ال ای دی، بلوتوث در سیستم صوتی، بلندگوهای با کیفیت، صفحه‌نمایش بزرگ، پخش‌کننده DVD، دارای آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، تهویه اتوماتیک، کنسول میانی و سیستم ضد سرقت هستند. در این بخش عملاً نمی‌توان تفاوت چندانی را بین این دو خودرو مشاهده کرد.

مقایسه ایمنی جک s5 و هایما s7

اگرچه در صحبت در مورد خودرو ها ممکن است ایمنی در رده‌های دوم، سوم و یا آخر قرار گیرد، ولی واقعیت اینجاست که اهمیت آن برای همه آن‌چنان مهم است که در اولویت اول تمامی افراد قرار خواهد گرفت؛ به‌خصوص اگر قرار باشد با خودروی خود به سفرهای برون‌شهری و جاده‌ها بروید حتماً علاقه‌مند نیستید که خطر زیادی را با یک خودروی بدون ایمنی به جان بخرید. در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم که خوشبختانه هر دو خودروی جک اس ۵ و هایما اس ۷ از ایمنی قابل قبولی برخوردار هستند و تجهیزات ایمنی و آپشن های مختلف آن‌ها در این بخش تقریباً با یکدیگر مشابه است به‌استثنای سیستم ترمز کمکی هیدرولیک که در خودروی جک اس ۵ وجود دارد ولی در خودروی هایما s۷ صحبتی از آن به میان نیامده است. همین یک امکان در خودروی جک s5 باعث شده است تا ایمنی ترمز در شتاب معکوس خودرو به‌شدت با رقیب خود یعنی هایما S7 متفاوت باشد.

رقابت تمام عیار جک S5 و هایما S7

تجربه رانندگی

در تجربه رانندگی بین دو خودروی جک s5 و هایما s7 ، خودروی جک s5 یک سر و گردن از رقیب خود بالاتر خواهد بود چرا که در خودروی هایما اس ۷ نقاط کور بیشتری نسبت به خودروی جک s۵ وجود دارد. همچنین سیستم ترمزها و فرمان پذیری خودرو نیز به‌شدت ضعیف‌تر از جک s۵ عمل می‌کند. این مسئله به‌خصوص در سرعت‌های بالا خیلی می‌تواند خود را نشان دهد. در صورتی که علاقه‌مند به شتاب و سرعت‌های بالا باشید نیز خودروی جک s۵ با توجه به پیشرانه مناسب‌تر می‌تواند شرایط بهتر و جوان پسند تری را برای شما ایجاد نماید. همچنین سواری خودروی جک s5 نسبت به هایما s7 بسیار نرم تر و برای مسیرهای طولانی مناسب تر است. این مساله به همراه فضای اتاق بیشتر در جک s5 همه چیز را در تجربه سواری و رانندگی تمام می کند.

بلاخره هایما s7 بهتر است یا جک s5 ؟

خودروی هایما s7 و جک s5 اگر چه هر دو توسط تولیدکنندگان ایرانی به بازار عرضه می‌شوند اما تجربه ثابت کرده که شرکت کرمان موتور نسبت به ایران‌خودرو نسبت به تعهدات و خدمات پس از فروش خود خیلی بهتر عمل خواهد کرد. این مسئله می‌تواند شما را در مسئله نگهداری و تأمین قطعات خودرو در مراحل بعدی با شرایط بهتری روبرو کند. این تفاوت تا حد بسیار زیادی نیز در تقاضای این دو خودرو در بازار دست‌دوم قابل مشاهده است و خودروی جک s5 طرفداران بیشتری دارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار خودرو ، ریپوتاژ ، مجله خبری بازدید 668 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php