کد خبر : 1890 تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱

راه‌های ساده برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی

تحقیقات روی هزار و 500 نفر نشان داد فعال نگاه داشتن مغز، پیشگیری از افسرده شدن و داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مغزی است. دانشمندان معتقدند اگر افراد جوان این راهنمایی‌ها را رعایت کنند در آینده میلیون‌ها نفر …

تحقیقات روی هزار و 500 نفر نشان داد فعال نگاه داشتن مغز، پیشگیری از افسرده شدن و داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مغزی است.

دانشمندان معتقدند اگر افراد جوان این راهنمایی‌ها را رعایت کنند در آینده میلیون‌ها نفر از ابتلا به این بیماری‌های مخرب در امان خواهند بود و یا حداقل آن را تا چند سال به تعویق خواهند انداخت.

دکتر کارن ریچی عصب‌شناس در موسسه ملی تحقیقات پزشکی در فرانسه تحقیقاتی را روی هزار و 433 نفر و در طول مدت 7 سال انجام داد.

از این افراد سوالات مختلفی مانند شیوه زندگی، سابقه پزشکی و پیش‌زمینه تحصیلاتی پرسیده شد. این بررسی‌ها نشان داد میزان فعالیت مغزی که یک فرد دارد می‌تواند به طور قابل توجهی از ابتلای او به بیماری‌های مغزی پیشگیری کند.

افرادی که کم‌تر مطالعه می‌کنند با احتمال 18 درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به ناهنجاری‌های ادراکی متوسط و ابتلا به بیماری‌های مغزی قرار دارند.

افراد مبتلا به افسردگی با احتمال 10 درصد بیش‌تر ممکن است در خطر ابتلا قرار داشته باشند و مصرف کم‌تر میوه و سبزی نیز خطر ابتلا به این بیماری‌ها را تا 6.5 درصد افزایش می‌دهد.

داشتن بیماری دیابت نیز به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار می‌تواند خطر ابتلا را تا 5 درصد افزایش ‌دهد.

در حال حاضر 820 هزار نفر در کشور انگلستان با بیماری‌های مغزی زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد تا سال 2050 نزدیک به دو برابر شود. دانشمندان متوجه شدند با انجام اقدامات پیشگیری ساده‌ای می‌توان از ابتلای بسیاری دیگر به این بیماری پیشگیری کرده و حداقل آن را برای مدت طولانی‌تری به تعویق انداخت.

پروفسور کلیو بالارد مدیر تحقیقات در جامعه آلزایمر در این باره گفت: پیشگیری موثر از ابتلا به دیابت، افسردگی و بیماری‌های قلبی می‌تواند زندگی میلیون‌ها مبتلا به بیماری‌های مغزی را بهبود ببخشد و سالانه از صرف میلیاردها دلار هزینه نگهداری این بیماران بکاهد.

در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های مغزی به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل برای مقابله با این معضل باید راه‌حل‌های موثری اندیشیده شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 382 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php