کد خبر : 180776 تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

راهنمای انتخاب لباس برای خانم‌های کوتاه قد

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]اگر لباس رنگ متفاوتی با دامن یا شلوارتان داشته باشد، بدن شما از لحاظ بصری به دو نیم تقسیم می‌شود. در نتیجه اندام شما کوتاه تر به نظر می‌رسد.[/box] هر چند گاه خانم‌های بلند قد گزینه‌های بیشتری هنگام خرید لباس دارند، اما این بدین معنا نیست …

راهنمای انتخاب لباس برای خانم‌های کوتاه قد

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]اگر لباس رنگ متفاوتی با دامن یا شلوارتان داشته باشد، بدن شما از لحاظ بصری به دو نیم تقسیم می‌شود. در نتیجه اندام شما کوتاه تر به نظر می‌رسد.[/box]

هر چند گاه خانم‌های بلند قد گزینه‌های بیشتری هنگام خرید لباس دارند، اما این بدین معنا نیست که برای خوش‌تیپ بودن باید حتما بلند قد بود. اتفاقا در دنیای مد، خانم‌های کوتاه قد نسبت به سایرین از مزیت‌های ویژه‌ای برخوردارند. در کل چه خانم‌های کوتاه قد و چه خانم‌های بلند قد باید تلاش کنند در اندام خود نوعی تعادل ایجاد کنند. به همین دلیل هم خانم‌های کوتاه قد باید به گونه‌ای لباس بپوشند که اندام آنها بلندتر به نظر برسد. برای رسیدن به این هدف باید از تکنیک‌های خاص دنیای مد استفاده کرد. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

از کمربندهای باریک استفاده کنید

به طور کلی به خانم‌های کوتاه قد پیشنهاد می‌کنیم از کمربند استفاده نکنند زیرا همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، این دسته از خانم‌ها باید از هر اقدامی که موجب نصف شدن اندام آنها از لحاظ بصری می‌شود پرهیز کنند. اما اگر دوست داشتید از کمربند برای تکمیل پوشش خود استفاده کنید، بهتر است کمربندتان باریک باشد.

در انتخاب کفــــش دقت کنید

شاید جالب باشد بدانید که کفش‌هایی که قسمت رویی و جلویی آنها کوتاه‌تر است، قد را بلندتر و پاها را باریک‌تر نشان می‌دهند. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود خانم‌های کوتاه قد کفش‌های پاشنه بلندی را انتخاب کنند که قسمت رویی آنها تنها انگشت‌های پا را بپوشاند. اگر رنگ کفش نیز همرنگ پوست بدن باشد، پاها باز هم بلندتر دیده خواهند شد.

پرهیز از شلوارهای کوتاه

اگر بلندی شلوار شما به گونه‌ای باشد که روی کفشتان را بپوشاند، قد شما بلندتر به نظر خواهد رسید. شلوارهای کوتاه، حتی اگر تا قوزک پا باشد، قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. همچنین هر چه شلوار راسته‌تر باشد، اندام کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

استفاده از لباس‌های یک رنگ

اگر لباس رنگ متفاوتی با دامن یا شلوارتان داشته باشد، بدن شما از لحاظ بصری به دو نیم تقسیم می‌شود. در نتیجه اندام شما کوتاه تر به نظر می‌رسد. این حالت زمانی شدیدتر می‌شود که یک رنگ تیره و دیگری روشن باشد. در عوض، سعی کنید لباس‌های یک رنگ را انتخاب کنید. بدین ترتیب، بدن شما کشیده‌تر به نظر خواهد رسید.

استفاده از لباس‌های تـــیره

لباس‌های تیره، خصوصا اگر یک رنگ باشند، قد را بلندتر و اندام را لاغرتر نشان می‌دهد. یک بلوز مشکی به همراه شلوار مشکی که با زیورآلات مناسب و کفش پاشنه بلند مشکی کامل شود ظاهری زیبا به شما می‌دهد که برای انواع مناسبت‌ها، اعم از رسمی و صمیمی مناسب است.

کیف‌های بزرگ را فراموش کنید

خانم‌های کوتاه قد معمولا اندامی ریز و ظریف دارند. به همین دلیل هم لباس‌ها و مکمل‌هایی که برای پوشش خود انتخاب می‌کنند باید با اندازه اندامشان هماهنگ باشد. استفاده از کیف‌ها بزرگ برای خانم‌های کوتاه قد مناسب نیست زیرا آنها را ریز و کوتاه تر نشان می‌دهد. سعی کنید از کیف‌ها کوچک استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، مد و پوشاک بازدید 271 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php