کد خبر : 2873 تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

دو موفقیت بی نظیر موشکی ایران

فردا: مانور موشکی سپاه که در روزهای گذشته برگزار شد ،اثرات راهبردی مورد انتظار را محقق کرد تا در عرصه رسانه ها کمتر شاهد لفاظی هایی مبنی بر تهاجم به ایران باشیم . در عین حال بی شک جدا از دستاوردهای سیاسی این رزمایش از حیث نظامی نیز توان ایران …

فردا: مانور موشکی سپاه که در روزهای گذشته برگزار شد ،اثرات راهبردی مورد انتظار را محقق کرد تا در عرصه رسانه ها کمتر شاهد لفاظی هایی مبنی بر تهاجم به ایران باشیم . در عین حال بی شک جدا از دستاوردهای سیاسی این رزمایش از حیث نظامی نیز توان ایران را به نمایش گذاشت

و موفقیت های ویژه کشورمان را به نمایش گذشت . در همین خصوص منابع نظامی می گویند مانور موشکی اخیر انجام شده از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک موفقیت منحصر بفرد بوده است.

بنا بر گزارشی که پایگاه مطالعاتی«ایران هسته ای»منتشر کرده است، در رزمایش اخیر که از روز دو دستارود نظامی مهم حاصل شده است.

1- نیروی هوافضای سپاه که مسئول برنامه موشکی ایران است توانست در این رزمایش در زمانی بسیار کوتاه –حدود 10 دقیقه- تعداد قابل توجهی موشک به یک هدف واحد شلیک کند. در اصطلاح نظامی، توان شلیک این تعداد موشک در زمان بسیار کوتاه، «چگالی شلیک بالا» نامیده می شود. دستاورد این نوع عملیات پرتاب موشک این است که عملا هیچ نیروی پدافندی یا سامانه ضد موکشی قادر به مقابله موثر با آن و منهدم کردن همه موشک های شلیک شده نخواهد بود و در نتیجه هدف مورد نظر حتما مورد اصابت قرار می گیرد. ضمن اینکه روی آوردن به تاکیتک «چگالی شلیک بالا» نشان دهنده آن است که ایران در ذخیره موشکی خود محدودیت کمی ندارد.

2- موفقیت دوم این رزمایش این بوده است که بیش از 90 درصد موشک های شلیک شده بدون خطا مستقیما به هدف اصابت کرده است. اگر این موضوع را در نظر بگیریم که در این رزمایش از سراسر کشور موشک هایی به سمت یک هدف واحد در سمنان شلیک شده است، اهمیت این موضوع آشکارتر می شود. کارشناسان نظامی می گویند این حقیقت که بدون تردید از چشم ابزارهای جاسوسی دشمن پنهان نمانده، علامتی مهم است که نشان می دهد ایران علاوه بر برد، در زمینه دقت موشک های خود هم به پیشرفت های چشمگیر دست یافته است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 377 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php