کد خبر : 264740 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده به جای استفاده از این محصولات، می توانید به راحتی با استفاده از موادی مانند سرکه، مالیدن الکل و روغن های ضروری  ضد عفونی کننده طبیعی در خانه تهیه کنید. نحوه درست کردن مایع ضدعفونی کننده بسیاری از محصولات تمیزکننده تجاری با مواد …

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

به جای استفاده از این محصولات، می توانید به راحتی با استفاده از موادی مانند سرکه، مالیدن الکل و روغن های ضروری  ضد عفونی کننده طبیعی در خانه تهیه کنید.

نحوه درست کردن مایع ضدعفونی کننده

بسیاری از محصولات تمیزکننده تجاری با مواد شیمیایی خطرناک ایجاد می شوند که می توانند باعث مشکلات تنفسی، سوزش پوستی شوند و حتی می توانند هوا را در خانه شما آلوده کنند.

به جای استفاده از این محصولات، می توانید به راحتی با استفاده از موادی مانند سرکه، مالیدن الکل و روغن های ضروری  ضد عفونی کننده طبیعی در خانه تهیه کنید،

که به شما کمک می کند تا ضمن تمیز نگه داشتن خانه خود به عنوان مواد ضد عفونی کننده خریداری شده در منزل، میزان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را کاهش دهید.

ساخت مواد ضد عفونی کننده با سرکه

یک اسپری اصلی مبتنی بر سرکه درست کنید. در یک بطری اسپری شیشه ای به اندازه استاندارد، 1 قسمت آب، 1 قسمت سرکه و 5-15 قطره 100٪ روغن اصلی را اضافه کنید.

شما می توانید از هر روغن اصلی که رایحه آن را ترجیح می دهید استفاده کنید یا عطر را با توجه به اتاق مورد نظر در خانه خود تنظیم کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

روغن اصلی لیمو به طور سنتی برای تمیز کردن آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا رایحه لیمو می تواند بوی قوی آشپزخانه را خنثی کند.

روغن اکالیپتوس و درخت چای برای خنثی کردن بوهای حمام عالی هستند.

ممکن است ترجیح دهید در قسمت هایی از منازل خود از روغن های اساسی با بوی ملایم مانند بابونه یا وانیل استفاده کنید که نگرانی در مورد از بین بردن بوها ندارید.روغن های اصلی بعضی اوقات می توانند با پلاستیک واکنش نشان دهند، به همین دلیل باید از بطری اسپری شیشه ای استفاده کنید.

می توانید از آن روی سطوح اسپری کنید و ضدعفونی کنید، اگر بخواهید از دستمال مرطوب استفاده کنید پارچه هایی تمیز را به صورت مربع هایی 20-25 سانتیمتری برش بدهید  و داخل ضدعفونی ساخته شده قرار بدهید ضدعفونی را داخل شیشه بریزید و دستمال را داخل آن غوطه ور کنید و فشار بدهید، سپس درب شیشه را ببندید. و داخل کابینت یا کمد نگهداری کنید.

برای استفاده از دستمال مرطوب، دستمال را بیرون آورده و آنرا تا زده تا تمیز کننده اضافی از آن خارج شود، سپس از آن برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

یک تمیز کننده با سرکه و جوش شیرین درست کنید. در یک کاسه یا سطل تمیز ، 4 فنجان آب داغ ، ¼ فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. مخلوط کنید تا جوش شیرین حل شود،

سپس یک لیمو را از وسط برش دهید و هر دو نیمه لیمو را با پوست درون محلول قرار بدهید. و صبر کنید تا خنک شود.پس از خنک شدن، 4 قطره روغن اصلی لیمو یا روغن مورد نظر خود را اضافه کنید.

سپس لیموها را بیرون بیاورید و درون آن فشار بدهید سپس مخلوط را از طریق یک الک ریز عبور بدهید تا هرچیز از لیمو درون آن است جدا شود، سپس مخلوط را درون یک بطری اسپری بریزید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

چگونه یک اسپری ضدعفونی کننده با الکل تهیه کنیم؟

یک قسمت آب و یک قسمت را با الکل در یک بطری اسپری ترکیب کنید و تکان بدهید تا این دو ماده مخلوط شوند. الکل یک ضد عفونی کننده بسیار مؤثر است و اغلب در دستگاه های پزشکی استفاده می شود.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

یک اسپری حاوی الکل با عطر گیاهان تهیه کنید. 10 تا 30 قطره روغن اصلی آویشن یا هر روغن دیگر مورد نظر خود را درون یک بطری اسپری شیشه ای 8- اونسی بریزید.

1 اونس الکل را به آن اضافه کنید، سپس بطری اسپری را با آب پر کنید تا به بالای آن برسد. سپس آن را تکان بدهید تا مخلوط شود و در یک کابینت نگهداری کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

درست کردن ضدعفونی کننده با سرکه و پراکسید هیدروژن

از ترکیب سرکه و پراکسید هیدروژن استفاده کنید. سرکه و پراکسید هیدروژن به خوبی برای ضدعفونی کردن کار می کنند، اما آنها نباید در یک ظرف واحد ترکیب شوند زیرا یک اسید پراستیک درست می کنند که می تواند خطرناک باشد. در عوض، سرکه سفید بدون آب را به یک بطری اسپری و 3٪ پراکسید هیدروژن درون بطری دیگری بریزید.

برای استفاده، یک سطح را تمیز کنید، سپس با یکی اسپری ها کنید، بگذارید حدود 5 دقیقه بماند، سپس با یک دستمال تمیز پاک کنید و بعد با اسپری دیگر اسپری کنید.

بگذارید 5 دقیقه بماند و بعد با یک پارچه تمیز دیگر پاک کنید. فرقی نمی کند ابتدا کدام را اسپری کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

نحوه ی استفاده از اسپری ضد عفونی کننده

سطح را تمیز کنید. ضد عفونی کننده سطح را تمیز نمی کند و خاک یا هرگونه مواد دیگر آن را از بین نمی برد ، بنابراین مهم است که قبل از ضد عفونی کردن، سطح را کاملاً تمیز کنید.اگر به دنبال جلوگیری از مواد شیمیایی خشن هستید، با یک پاک کننده طبیعی یا ارگانیک تمیز کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

اسپری را کاملاً تکان دهید تا مطمئن شوید که همه ترکیبات اسپری مخلوط شده و اسپری مؤثر است.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

بطری اسپری مواد ضد عفونی کننده را به طول بازو از سطح مورد نیاز نگه دارید. با اسپری ضد عفونی کننده سطح را کاملاً اسپری کنید. در صورت ضد عفونی کننده چندین سطح، تمام سطوح ضد عفونی کننده را اسپری کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

بگذارید اسپری به مدت 10 دقیقه بماند. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مواد ضد عفونی کننده نشسته و به طور موثرتری میکروب ها را به آن وصل کرده و از بین ببرید.

نکته مهم

از آنجا که پاک کننده های طبیعی ملایم هستند، شما باید اجازه بدهید چند دقیقه محلول روی سطح بماند و سریع آن را پاک نکنید و گرنه ضدعفونی نمی شود.

بعد از 10 دقیقه سطح ضد عفونی شده را با پارچه میکرو فیبر پاک کنید. اگر چندین سطح را در آشپزخانه یا حمام تمیز کرده اید، برای جلوگیری از آلودگی از یک پارچه جداگانه برای هر سطح استفاده کنید.

درست کردن 3 نوع مایع ضدعفونی کننده

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، جالب و خواندنی ، دانستنی ها بازدید 1,360 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php