کد خبر : 60460 تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

جزئیات 2سبد کالایی رایگان دولت

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه دولت برای توزیع سبد کالایی در بهمن و اسفندماه امسال را برای اجرا ابلاغ کرد که براساس آن، 1500 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش بینی شده است، ضمن اینکه این سبد کالایی به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد. …

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه دولت برای توزیع سبد کالایی در بهمن و اسفندماه امسال را برای اجرا ابلاغ کرد که براساس آن، 1500 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش بینی شده است، ضمن اینکه این سبد کالایی به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.

جزئیات 2سبد کالایی رایگان دولت

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه سبد کالایی در دو نوبت تا پایان سال‌جاری را به وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: هیات وزیران در جلسه مورخ 1392/9/20 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امروز اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1- در راستای سیاست های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه سبد کالا شامل (1.8) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج، (4) کیلوگرم گوشت مرغ، (800) گرم پنیر بسته بنده (uf) و (1.8) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می شود.

2- افراد زیر مشمول این تصویب نامه می باشند:

الف- کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی.

ب- روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متاهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریتی حوزه های علمیه)

ج- سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره- قضات و اعضای هیات عملی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از شمول این تصویب نامه مستثنی می باشند.

3- سبد کالای موضوع این تصویب ناه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.

4- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می باشد.

5- وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند 2 را از دستگاه های اجرایی ذیربط دریافت و پس از راستی آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

6- دستگاه های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می گردد موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

7- دستگاه های اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن ها با وزرات مذکور اقدام نمایند.

8- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب نامه را تا سقف مبلغ 15 هزار میلیارد ریال از محل ردیف های متفرقه تامین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

9- وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تامین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تامین اقدام نماید.

10- انتخاب مباشرین تامین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

11- دستگاه های مباشر تامین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسب به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

12- وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب نامه نظارت نماید.

براساس گفته مسئولان، این سبد کالایی به 15 میلیون سرپرست خانوار تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفته است: دولت قصد دارد در سال آینده هر فصل یک سبد کالایی به سرپرستان خانوار بدهد.

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، مجله خبری بازدید 408 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php