کد خبر : 208276 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

جالب است بدانید انسان چگونه به خواب میرود

میهن فال:شاید برای شما هم همواره سوال بوده که وقتی دراز می‌کشید یا در حالت نشسته قرار دارید چگونه ناگهان به خوابی عمیقی فرو می‌روید. در واقع چرخه خوابیدن دارای ۵ مرحله اصلی است که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. مرحله اول: این مرحله شامل ۴ تا ۵ درصد …

میهن فال:شاید برای شما هم همواره سوال بوده که وقتی دراز می‌کشید یا در حالت نشسته قرار دارید چگونه ناگهان به خوابی عمیقی فرو می‌روید. در واقع چرخه خوابیدن دارای ۵ مرحله اصلی است که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جالب است بدانید انسان چگونه به خواب میرود

مرحله اول: این مرحله شامل ۴ تا ۵ درصد از چرخه خواب است که فرد به خوابی سبک می‌رود به طوری که فعالیت ماهیچه‌ها کند شده و گاهی فرد دچار کشش عضلات می‌شود.

مرحله دوم: این مرحله شامل ۴۵ تا ۵۵ درصد از چرخه خواب است که تنفس، ضربان قلب و دمای بدن کمی کاهش می‌یابد.

مرحله سوم: این مرحله شامل ۴ تا ۶ درصد از چرخه خواب است. در واقع، خواب عمیقی شروع شده و مغز شروع به تولید امواجی به طور آهسته می‌کند.

مرحله چهارم: این مرحله شامل ۱۲ تا ۱۵ درصد از چرخه خواب است. در واقع در این مرحله فرد به خوابی بسیار عمیق فرو رفته و نفس‌های وی ریتم خاصی را دنبال می‌کند. در این مرحله حرکت بسیار جزئی برخی ماهیچه‌ها و تولید امواجی از طریق مغز قابل مشاهده است.

مرحله پنجم: این مرحله شامل ۲۰ تا ۲۵ درصد از چرخه خواب است که فرد دارای حرکت‌های سریع چشم، افزایش سرعت تولید امواج از طریق مغز، آرامش ماهیچه‌ها، رویاپردازی، افزایش ضربان قلب و افزایش سرعت تنفس می‌شود.

خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 990 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php