کد خبر : 31727 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱:۴۲

تعطیلات عید فطر امسال چند روزه خواهد بود؟

با موافقت مجلس با مصوبه دولت مبنی بر “افزایش تعطیلی عید سعیدفطر ” تعطیلی عید فطر از یک روز به دو روز افزایش یافت اما با توجه به تلاقی اول شوال با پنج‌شنبه و یا جمعه در سال جاری، باید دید تعطیلات چند روزه خواهد بود؟ عید فطر در کشورهای …

با موافقت مجلس با مصوبه دولت مبنی بر “افزایش تعطیلی عید سعیدفطر ” تعطیلی عید فطر از یک روز به دو روز افزایش یافت اما با توجه به تلاقی اول شوال با پنج‌شنبه و یا جمعه در سال جاری، باید دید تعطیلات چند روزه خواهد بود؟

تعطیلات عید فطر امسال چند روزه خواهد بود؟

عید فطر در کشورهای اسلامی جزء بزرگترین اعیاد مسلمان به شمار می‌رود و منطقی به نظر می‌رسد که این عید مذهبی را در کشور پررنگ‌تر کنیم این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس و تصمیم‌سازان کشور بر این اعتقاد بودند که باید تعطیلات عید فطر همچون سایر کشورهای اسلامی از تعداد روزهای بیش‌تری برخوردار باشد اما به دلیل شرایط فعلی کشور در داشتن تعطیلات قریب 31 روز در سال، طرح افزایش تعطیلات عید فطر بی‌دفاع باقی ماند.

“دکتر محمود احمدی‌نژاد” رییس‌جمهور دولت دهم “لایحه افزایش تعطیلی عید سعیدفطر ” را که در جلسه یکشنبه مورخ ‌٩/ ‌۵/ ‌١٣٩٠با قید یک فوریت به تصویب هیات وزیران رسیده بود را طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.

بر اساس این لایحه که به منظور بهره‌گیری بیشتر از برکات و فیوضات معنوی بزرگترین عید مسلمانان و بزرگداشت این عید اسلامی به تصویب هیات دولت رسیده است؛ تعطیلی عید سعید فطر به ‌٢ روز افزایش می‌یابد و در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بودو

لایحه یک ماده‌ای افزایش تعطیلی عید فطر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در شهریورماه 1390 با ۱۴۳ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید.

به موجب این قانون که توسط “علی لاریجانی” رئیس مجلس برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ شد، تعطیلی عید فطر از یک روز به دو روز افزایش یافت.

قانون افزایش تعطیلی عید سعید فطر

ماده واحده ـ عبارت «عید فطر» در ماده (1) لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب 8/4/1359 شورای انقلاب به عبارت «عید سعید فطر دو روز (اول و دوم شوال)» اصلاح می‌شود.

این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء است.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 6 شهریور ماه یک‌هزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 7/6/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید.

بر اساس این گزارش و با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی؛ در صورت تقارن عید سعید فطر با روز پنج‌شنبه (17 مردادماه) تعطیلات عید با پنج‌شنبه و جمعه تقارن دارد اما در صورت رویت ماه شوال در پنج‌شنبه شب روزهای جمعه و شنبه (18 و 19 مردادماه) تعطیل خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 415 بار
دیدگاهتان را بنویسید

zahra در تاریخ 14 مرداد 1392 گفته : پاسخ دهید

matalebe khili khobi bod .moteshakeram

css.php