کد خبر : 257046 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

ترامپ منتظر دیدار با سران ایران هستم

میهن فال به نقل از خبرگزاری فارس : «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد جمهوری اسلامی ایران یا باید رفتار خود را تغییر دهد یا منتظر اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن باشد. ترامپ در بیانیه‌ای مرتبط با تحریم‌های اعلامی شب‌گذشته علیه صادرات فلزات ایران، مدعی شد: «من چشم‌انتظار روزی هستم …

ترامپ منتظر دیدار با سران ایران هستم

میهن فال به نقل از خبرگزاری فارس : «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد جمهوری اسلامی ایران یا باید رفتار خود را تغییر دهد یا منتظر اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن باشد.

ترامپ در بیانیه‌ای مرتبط با تحریم‌های اعلامی شب‌گذشته علیه صادرات فلزات ایران، مدعی شد: «من چشم‌انتظار روزی هستم که بالاخره با سران ایران برای تدوین توافقی دیدار کنم و گام‌هایی بسیار مهم برداریم برای ارائه آینده‌ای که ایران شایسته‌اش است».

وی در عین حال هشدار داد: «تهران باید انتظار اقدامات بیشتری را داشته باشد مگر آنکه رفتار خود را به‌صورت بنیادین تغییر دهد».

به نوشته روزنامه «نیو استریت تایمز» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی سخنرانی در جمع مردم ایالت فلوریدا، ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به «توافقی عادلانه» با ایران در آینده نزدیک، گفت: «ما نمی‌خواهیم به کسی آسیب بزنیم. ما فقط می‌خواهیم که آنها تسلیحات اتمی نداشته باشند. همین».

وی در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمدهای ایران از جمله درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «تحت توافق هسته‌ای، ایران برای حمایت و فعالیت در شبکه‌های تروریستی، توسعه توان موشکی خود، برانگیختن درگیری‌های منطقه‌ای و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی آزاد بود. به دلیل اقدام ما، اقتصاد ایران به سوی رکود بی سابقه پیش رفته و درآمدهای دولت کاهش یافته و تورم از کنترل خارج شده است».

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سیاسی ، مجله خبری بازدید 514 بار
برچسب ها : ، ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php