کد خبر : 64795 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

برنج خورها این ادویه را حتما همراه با برنج بخورند

برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان است. نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند. برنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف نمود. برنج منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده و …

برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان است. نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.

برنج خورها این ادویه را حتما همراه با برنج بخورند

برنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف نمود. برنج منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده و فاقد سدیم و کلسترول می باشد که دارای طبع سرد و خشکی است، و معروف است که ما ایرانی ها به دلیل انکه در بیشتر وعده های هفتگی مان از برنج استفاده می کنیم در غالب موارد طبعی سرد داریم.

برنج از جمله مواد غذایی است که طبعی سرد دارد به همین دلیل است که بسیاری از خانواده های قدیمی به ویژه در مناطق جنوب ایران و عشایر عرب زبان هنگام تهیه برنج از زیره، گل میخک، فلفل هندی یا هر سه این ادویه ها استفاده می کنند.

مصرف این ادویه ها هم طعم و عطر خوبی به برنج می دهد و هم سردی آن را خنثی می کند. اضافه کردن این ادویه ها به برنج افرادی که مزاج سرد و تر دارند توصیه می شود، چرا که ما در بیشتر وعده های غذایی مان علاوه بر برنج از سالاد، ماست، گوشت مرغ و گاو استفاده می کنیم که همگی آنها طبعی سرد دارند و کمتر به این موضوع توجه داریم که باید مصلح هر یک از این خوراکی ها را در کنارش مصرف کنیم.

اگر این موضوع را مدیریت نکنیم با مصرف این خوراکی های سرد مزاج دچار عوارضی مانند درد مفاصل، کاهش میزان انرژی بدن، نفخ، سوءهاضمه و خستگی مفرط می شویم.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تغذیه بازدید 447 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php