کد خبر : 269372 تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

با معروف ترین سوغات مشهد آشنا شوید

حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد واقع شده است و به‌همین دلیل این شهر یکی از شهرهای مذهبی ایران محسوب می‌شود؛ در طول سال افراد زیادی به این منظور به آن سفر می‌کنند. از روزگاران قدیم بین ایرانی‌ها رسم خرید سوغات وجود داشته و شرکت‌ کنندگان در تور مشهد …

حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد واقع شده است و به‌همین دلیل این شهر یکی از شهرهای مذهبی ایران محسوب می‌شود؛ در طول سال افراد زیادی به این منظور به آن سفر می‌کنند. از روزگاران قدیم بین ایرانی‌ها رسم خرید سوغات وجود داشته و شرکت‌ کنندگان در تور مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیستند! ما قصد معرفی برخی از سوغات این شهر و روشی برای رزرو تور مشهد هوایی را داریم؛ پس این مطلب را تا پایان مطالعه کنید و با معروف‌ترین سوغات مشهد آشنا شوید.

خشکبار

برخی از فروشگاه‌های مشهد انواع خشکبار، میوه‌های خشک‌شده، آجیل، نخود، کشمش، گردو و… را به فروش می‌رسانند. افرادی‌که در تور مشهد شرکت می‌کنند از انواع خشکبار موجود در این شهر خریداری کرده و آن را به‌عنوان سوغات به شهر خود می‌برند. بهترین نوع خشکبار نخود و کشمش است؛ زیرا علاوه‌بر قیمتی مناسب و طعم عالی، فواید زیادی نیز دارد و یک میان‌وعده کامل محسوب می‌شود. اگر به مشهد سفر کردید، حتما از خشکبار بخرید.

زعفران

این گیاه به طلای سرخ معروف است و از ارزشمندترین گیاهان جهان محسوب می‌شود. زعفران مشهد نه‌تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا بسیار مشهور بوده و علاقه‌مندان زیادی دارد. خراسان یکی از بزرگ‌ترین پرورش دهندگان زعفران ایران محسوب شده و به‌همین دلیل در مغازه‌های شهر مشهد می‎‌توان این گیاه گران قیمت را به‌صورت خشک شده یافت. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای زعفران استفاده از آن در آشپزی و صنایع غذایی است. زعفران‌های اصل موقع قرارگرفتن در آب دیرتر از حالت عادی به آب رنگ می‌دهند. کشوری مانند اسپانیا که از بزرگ‌ترین صادرکنندگان این گیاه محسوب می‌شود، درواقع زعفران ایران را به همه نقاط دنیا صادر می‌کند.

ادویه هفت‌قلم

ادویه هفت‌قلم یکی‌دیگر از سوغات‌های پرطرفدار شهر مشهد محسوب می‌شود. این ادویه طعمی خاص دارد و می‌توان از آن در طبخ همه غذاها استفاده کرد. از ترکیب میزان مشخصی دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز، گلپر، فلفل سیاه و سماق این ادویه تهیه می‌شود. ادویه‌های هفت‌قلم پس از مخلوط شدن رنگی زیبا و طعمی خاص پیدا می‌کنند، پس در خرید آن شک نکنید. می‌توانید پس از شرکت در تور مشهد به مراکز خرید این شهر رفته و ادویه هفت‌قلم را به‌صورت فله یا بسته‌بندی بخرید.

با معروف ترین سوغات مشهد آشنا شوید

زرشک

معروف‌ترین سوغات مشهد زرشک است. استان خراسان رتبه اول کشور در حوزه کشت گیاه زرشک را دارد و منطقه قائن که در فاصله 100 کیلومتری از مشهد واقع شده است، قطب اصلی کشت زرشک این استان محسوب می‌شود. در بسیاری از مغازه‌های سطح شهر می‌توانید زرشک ناب را خریداری کنید. همان‌طورکه می‌دانید این گیاه یکی از ارکان اصلی در طبخ غذاهای ایرانی به‌حساب می‌آید؛ پس می‌توانید آن را به‌عنوان سوغات خریده و به آشنایان خود هدیه دهید. در مشهد انواع گوناگونی زرشک با قیمت‌های مختلف به فروش می‌‎رسد. بهتر است در فروشگاه‌های معتبر دنبال این گیاه مقوی باشید؛ زیرا ممکن است زرشک‌هایی نامرغوب به شما فروخته شود.

زیورآلات

اگر هنگام سفر به مشهد دنبال خرید سوغاتی منحصربه‌فرد برای فردی مهم بودید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید زیورآلات است. ساخت زیورآلات با نگین‌هایی از جنس فیروزه و عقیق در مشهد قدمتی دیرینه دارد و افراد زیادی معتقد هستند که بهترین نوع این وسایل را می‌توان در خراسان یافت. همان‌طورکه می‌دانید فیروزه نیشابور یکی از معروف‌ترین انواع فیروزه در کل دنیا محسوب می‌شود و همین دلیلی بر کیفیت زیورآلات ساخت این منطقه است. مطمئنا خرید انگشتری از جنس فیروزه و عقیق می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند برای هر شخص باشد. پس اگر هنگام شرکت در تور مشهد از تهران قصد خرید هدیه‌ای ارزشمند برای شخصی خاص را داشتید، بهترین گزینه، خرید زیورآلات است.

جیلی‌بیلی

از گذشته تاکنون هنگام بازگشت زائران امام هشتم (ع) افراد برای ادای احترام به دیدن این اشخاص می‌روند و زواران نیز از خوراکی‌های متنوع برای پذیرایی از آن‌ها استفاده می‌کنند و یکی از این خوراکی‌ها جیلی‌بیلی است. این شکلات‌های رنگارنگ به‌تازگی به لیست سوغات مشهد اضافه شده‌اند و افراد‌ هنگام بازگشت از این شهر مقداری جیلی‌بیلی می‌خرند. این شکلات‌ها نوعی پاستیل با طرح و رنگ‌های گوناگون بوده و طعم‌های مختلفی دارند. این شکلات علاوه‌بر خوراکی خوشمزه هدیه‌ای خوب برای کودکان است که می‌تواند آن‌ها را بسیار خوشحال کند؛ به‌همین دلیل بسیاری از مادربزرگ و پدربزرگ‌ها برای نوه‌های خود جیلی‌بیلی می‌خرند.

با معروف ترین سوغات مشهد آشنا شوید

ساده‌ترین روش برای اطلاع از قیمت و رزرو تور مشهد هوایی

سفر با هواپیما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و افراد بسیاری آن را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند که مسافران تور مشهد علی بابا از تهران نیز جز این دسته محسوب می‌شوند. روش‌های متفاوتی برای رزرو بلیط هواپیما مشهد از تهران وجود دارد که یکی از مطمئن‌ترین آن‌ها مراجعه به سایت علی بابا است. درحال‌حاضر این شرکت بزرگ‌ترین شرکت ارائه خدمات گردشگری به‌صورت آنلاین در ایران محسوب می‌شود و با مراجعه به آن علاوه‌بر استرداد بلیط می‌توانید نسبت به رزرو تور و هتل نیز اقدام کنید.

ما در این مطلب به معرفی روشی برای رزرو تور مشهد هوایی و برخی از معروف‌ترین سوغات این شهر پرداختیم. امیدواریم که این مطلب بتواند به شما در خرید سوغات هنگام شرکت در تور مشهد از تهران کمک کند و هدیه‌ای مناسب برای دوستان خود هنگام بازگشت از این سفر تهیه کنید. اگر تجربه خرید سوغات از مش،هد را داشتید نظرات خود را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 543 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php