کد خبر : 12252 تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹

با این ترفندها موبایل های تقلبی را بشناسید

برای اینکه بتوانید موبایل های اصل را از موبایل های تقلبی تشخیص دهید بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید. گوشی‌های موبایلی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و رجیستر نمی‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهند بود؛ هنگ می‌کنند، به‌روز نمی‌شوند، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل …

 با این ترفندها موبایل های تقلبی را بشناسید

برای اینکه بتوانید موبایل های اصل را از موبایل های تقلبی تشخیص دهید بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید.

گوشی‌های موبایلی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و رجیستر نمی‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهند بود؛ هنگ می‌کنند، به‌روز نمی‌شوند، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل دارند و سایر مشکلاتی که کاربر را کلافه می‎کند.
برای اطمینان از  اصل بودن گوشی موبایل، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

۱-کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#۰۶#*) را شماره‌گیری کنید. سریال مادربرد گوشی  یا imei روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً  گوشی  مورد نظر  اصل  است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می‌چسبانند. این  گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت  گوشی  دانست).

۲-مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #۰۶#* روی نمایشگر  گوشی  ظاهر شده، در قسمت imei number analysis وارد کنید. مشخصات  گوشی  از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و… برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با  گوشی  مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک  گوشی   اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ترفند بازدید 430 بار
دیدگاهتان را بنویسید

mehdi در تاریخ 11 فروردین 1392 گفته : پاسخ دهید

tooooooooop

css.php