کد خبر : 5330 تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴

ارتباط گرسنگی زیاد و چاقی

وی اظهار داشت: وقتی فرد خیلی گرسنه بماند و مقدار کمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار کم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می کند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده کند. وی افزود: اگر بدن گرسنه نگه داشته …

وی اظهار داشت: وقتی فرد خیلی گرسنه بماند و مقدار کمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار کم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می کند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده کند.

ارتباط گرسنگی زیاد و چاقی

وی افزود: اگر بدن گرسنه نگه داشته شود برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می کند که منجر به چاقی شده، همچنین علاوه بر گرسنگی باعث می شود تا قدرت یادگیری کم شود.

وی تصریح کرد: چاقی با بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند. پس اگر افراد چاق باشند نه تنها ظاهرشان زیبا نیست، بلکه از درون هم بیمار خواهند بود و این بیماری ها سبب می شوند زندگی افراد مبتلا از روند طبیعی خارج شده و مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان کرد: به دلیل این که علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد است، اگر افراد بتوانند انرژیی که بیش از حد بدست آورده اند را از دست بدهند، باعث می شود که چاق نباشند و در واقع ورزش از همین طریق، سبب کم شدن وزن و جلوگیری از چاقی می شود.

به گفته وی، انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، سبب می شود افراد همیشه سالم و تندرست بمانند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 320 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php