کد خبر : 3531 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳

اخبار جدید زلزله در شیراز

  به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: درپی وقوع زلزله در ساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه امشب چهارشنبه بلافاصله پس از اعلام سازمان لرزه نگاری و تعیین اعلام کانون زلزله نزدیکترین آمبولانس به کانون زلزله برای بررسی حوادث احتمالی …

اخبار جدید زلزله در شیراز

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: درپی وقوع زلزله در ساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه امشب چهارشنبه بلافاصله پس از اعلام سازمان لرزه نگاری و تعیین اعلام کانون زلزله نزدیکترین آمبولانس به کانون زلزله برای بررسی حوادث احتمالی به محل اعزام شد.

 

مهناز ده بزرگی ادامه داد: خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد و در این فاصله اقدامات اولیه توسط اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت از جمله آماده باش بیمارستان سروستان،بیمارستان سیار و …. است.

وی تصریح کرد: تعداد تماسهای تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در یک ساعت اول پس از حادثه دو برابر شده و ۱۲۰ تماس در یک ساعت اول با این مرکز صورت پذیرفته و ۴۵ ماموریت نیز انجام شده و خوشبختانه تنها چهار مورد حادثه مربوط به زلزله گزارش شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: از این چهار مورد سه مورد بر اثر سقوط از پله و ضربه به پا بود که دو مورد آن به بیمارستان شهید دکتر چمران و شهید رجایی منتقل و یک مورد دیگر در محل درمان شد و مورد دیگر به علت ترس از زلزله دچار استرس شده و در محل مورد مداوا قرار گرفت.

=============================================== انتهای خبر اول

به گزارش خبرآنلاین؛ هنوز گزارشی از خسارت های مالی و جانی از این زلزله مخابره نشده است، اما منابع محلی از ترس و وحشت مردم از زلزله خبر داده اند.

زلزله در فاصله ۴۳ کیلومتری شیراز به وقوع پیوسته است و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده. این زممین لرزه تاکنون ۳ پس لرزه داشته که بزرگترین آنها ۳٫۳ ریشتر قدرت و در عمق ۴ کیلومتری سطح زمین بوده است. پس لرزه ۳٫۲ ریشتری هم در عمق ۲ کیلومتری سطح زمین ثبت شده است. همین عمق کم باعث احساس بیشتر زلزله در شیراز و شهرهای اطراف شده است.

بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله با مختصات جغرافیایی ۲۹.۲۴ شمالی و ۵۲.۵۴ شرقی در فاصله ۴۳ کیلومتری شیراز، ۴۴ کیلومتری فیروز آباد و ۷۲۵ کیلومتری تهران به وقوع پیوسته است.

درباره خسازت های زلزله، محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به فارس گفت: ۳ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در این زمینه به مناطق زلزله زده برای بررسی خسارات اولیه مالی و جانی اعزام شدند. خوشبختانه تاکنون خسارات جانی در پی زلزله ۴٫۸ ریشتری در شیراز گزارش نشده است.

همچنین خبرگزاری مهر از چهار حادثه پزشکی در شیراز خبر داده است. مهناز ده بزرگی، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: درپی وقوع زلزله در ساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه امشب چهارشنبه بلافاصله پس از اعلام سازمان لرزه نگاری و تعیین اعلام کانون زلزله نزدیکترین آمبولانس به کانون زلزله برای بررسی حوادث احتمالی به محل اعزام شد. خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد و در این فاصله اقدامات اولیه توسط اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت از جمله آماده باش بیمارستان سروستان،بیمارستان سیار و …. است.

به گفته او تعداد تماسهای تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در یک ساعت اول پس از حادثه دو برابر شده و ۱۲۰ تماس در یک ساعت اول با این مرکز صورت پذیرفته و ۴۵ ماموریت نیز انجام شده و خوشبختانه تنها چهار مورد حادثه مربوط به زلزله گزارش شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: از این چهار مورد سه مورد بر اثر سقوط از پله و ضربه به پا بود که دو مورد آن به بیمارستان شهید دکتر چمران و شهید رجایی منتقل و یک مورد دیگر در محل درمان شد و مورد دیگر به علت ترس از زلزله دچار استرس شده و در محل مورد مداوا قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار حوادث ، اخبار روز بازدید 628 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php