کد خبر : 50647 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

احساس مشترک مجردها

گاهی انسان در جمع است اما خود را تنها می‌یابد. آنهایی که دوران تجردشان طولانی شده طعم این تنهایی را زیاد چشیده اند. تنهایی تلخی که شاید با کمی توجه بتوانید آن را به کام خودتان شیرین کنید. گرچه بسیاری آزادی و حق انتخاب را بهترین فایده تجرد دانسته اند، …

گاهی انسان در جمع است اما خود را تنها می‌یابد. آنهایی که دوران تجردشان طولانی شده طعم این تنهایی را زیاد چشیده اند. تنهایی تلخی که شاید با کمی توجه بتوانید آن را به کام خودتان شیرین کنید.


احساس مشترک مجردها

گرچه بسیاری آزادی و حق انتخاب را بهترین فایده تجرد دانسته اند، اما احساس تنهایی و انزوا بدترین ضرر تجرد از نظر بسیاری از افراد محسوب می شود. به عبارت دیگر، حق انتخاب و آزادی و تمام فواید خودخواهی سالم جزو عواقب خوب تجرد هستند (البته اگر افراد مجرد بتوانند از آنها بخوبی بهره ببرند) اما تجرد مثل هر چیز دیگری هزینه ای دارد که برای بسیاری همان احساس تنهایی است. به همین دلیل شناخت این احساسات و نحوه غلبه بر آنها حائز اهمیت است. وقتی افراد مجرد، خود را آماده کردند که چطور از فواید مجردبودنشان حداکثر بهره و استفاده مفید را ببرند، آن گاه فردی می شوند که می توانند از سبک زندگی مجردی خود و از تنها بودنش بهره ببرند.

برای رفع احساس تنهایی اولین شرط، داشتن یک شبکه عاطفی و اجتماعی قوی است. سعی کنید این شبکه را با پیدا کردن دوستان زیاد، عضویت در گروه های ورزشی، آموزشی و نیکوکارانه، ارتباط برقرار کردن با خانواده و… ایجاد کنید. شما باید احساس مطلوب بودن، تایید شدن و دوست داشته شدن داشته باشید تا کمتر احساس تنهایی کنید.

حضور در جمع خانواده، صله‌ارحام، دیدار دوستان غایب، همکاران، همسایگان و حضور در مجامع علمی و هنری و بالاتر از همه حضور داشتن در مجامع دینی که علاوه بر پیوستگی با جمع، باعث پیوستگی با نیروی لایزال خداوند می‌شود، مفید است.

با تمام اینها، تنهایی سرچشمه مشکلات زیادی است. افرادی که تنها زندگی می‌کنند بیشتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. مردانی که همسر محبوب خود را از دست دهند در طول یکسال دوبرابر بیشتر از مردان همسن که با همسران خود زندگی می‌کنند در معرض مرگ قرار می‌گیرند. بنابراین ضمن آگاهی از اینکه انسان با وجود خداوند هیچگاه تنها نمی‌ماند اما دوری از جامعه انسانی برای هر کس سخت است. به همین دلیل یکی از مجازات‌ها را در بندکردن قرار داده‌اند.

اما زمانی که انسان از نظر عاطفی تنهاست، تحمل تنهایی بسیار دشوارتر می شود. در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می توانید در عین تنهایی، کنترل زندگی خود را به دست بگیرید؟ می‌توانید با صحبت با دوستان، دیدار خویشان، خواندن اشعار نغز، تعمق در آیات قرآن، نماز و دعا بر احساس تنهایی غلبه کنید. روی آوردن به کار، مطالعه و ورزش هم از راهکارهای دیگر برای تسلط بر احساس تنهایی است.

یادتان باشد، از برقرار کردن روابط ناموفق و غیرعملی اجتناب کنید و مراقب گزینه های نامناسبی که به شما پیشنهاد می شود یا شما به دیگران پیشنهاد می کنید، باشید. در این میان (گزینه ها) افرادی می توانند اهل بدرفتاری باشند یا جزو کسانی باشند که نمی توانند یا نمی خواهند دنبال تعهد واقعی باشند. انتخاب با شماست.

هنگام مجردی هرگز این باور دردآور را که «راه حلی ندارید» دنبال نکنید. وقتی به این باور غلط پناه می برید نه تنها اوضاع بهتر نخواهد شد، بلکه رنج زیادی را به خود تحمیل می کنید، بخش عاقل وجود شما می گوید شما بدون وجود دیگری نیز زنده خواهید ماند و به زندگی ادامه خواهید داد و اگر باورهای غلط خود را درباره تجرد کنار بگذارید؛ حتی خوشحال تر، قوی تر و کامرواتر نیز خواهید شد!

شما هم حق دارید خوشبخت باشید! برای لذت بردن از زندگی اجباری نیست که 2نفر باشید. می‌توان به تنهایی از زیبایی منظره‌ای، لذت برد و نیازی نیست که برای رفتن به سینما و یا خوردن غذایی خوشمزه 2نفر باشید و به بهانه اینکه تنها هستید خود را از لذت‌های کوچک روزانه محروم کنید. از همه چیز گذشته، جنبه‌های خوب زندگی فقط مختص زوج‌ها نیست!

به‌خودتان فکر کنید. اهدافتان چیست؟ چه آرزوهایی دارید؟ آیا مدت‌هاست در آرزوی آن هستید که دور دنیا سفر کنید؟ بجنبید! تنها کافی است یک نفر را راضی کنید و آن‌هم خود شما هستید. این زمان فرصتی است که با آگاهی از خواسته‌های واقعی‌تان خودتان را بهتر بشناسید. فکر کنید و روی خودتان تمرکز کنید. هیچ‌چیز نباید جلوی تصمیمات مهم شما را بگیرد، و مانع شود تا موقعیت شغلی و یا حتی مکان زندگی‌تان را تغییر دهید. به اولویت‌هایتان بپردازید. خلاصه آنکه، قبل از هر چیز دیگری به فکر خوشحال کردن خودتان باشید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی بازدید 353 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php