کد خبر : 269655 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی با خودآموز زبان آلمانی

چکیده : یادگیری یک زبان جدید علی الخصوص زبان آلمانی حتی برای بزرگسالان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا ما اغلب انتظار داریم که مغزمان در اولین باری که زبانی جدید را می‌شنویم یا می‌بینیم، فوراً اطلاعات جدید را ثبت و ذخیره کند. تعداد زیادی آموزش آنلاین، راهنمای گرامری، فرهنگ لغت و …

چکیده :
یادگیری یک زبان جدید علی الخصوص زبان آلمانی حتی برای بزرگسالان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا ما اغلب انتظار داریم که مغزمان در اولین باری که زبانی جدید را می‌شنویم یا می‌بینیم، فوراً اطلاعات جدید را ثبت و ذخیره کند.

تعداد زیادی آموزش آنلاین، راهنمای گرامری، فرهنگ لغت و منابع دیگر وجود دارد که می‌توانند در بهبود زبان آلمانی به‌عنوان یک زبان‌آموز مبتدی یا متوسط به شما ​​کمک کند. اگر علاقه‌مند به یادگیری آلمانی و آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی هستید، می‌توانید تا انتهای مقاله خودآموز زبان آلمانی، همراه ما باشید.

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی با خودآموز زبان آلمانی

احتمالاً در یادگیری آلمانی با شیوۀ خودآموز زبان آلمانی، در سطح ابتدایی هستید و قصد دارید بنابر دلایل شخصی، این زبان را یاد بگیرید. شاید با خود فکر می‌کنید یادگیری و تعلیم زبان آلمانی به‌صورت خودآموز، فرآیند بسیار پیچیده و دشواری است، اما بد نیست بدانید که فرآیند یادگیری زبان المانی سخت نیست و شما قطعا از پس انجام این کار برمی‌آیید.

قبل از شروع یادگیری زبان آلمانی، بهتر است به‌طور کامل با فرصت‌های موجود برای یادگیری سیستماتیک آشنا شوید، درنتیجه آنچه را که بیشتر دوست دارید و واقعاً برای یادگیری منظم، سیستماتیک و جامع زبان آلمانی مفید است انتخاب کنید.

یادگیری زبان آلمانی از کتاب‌های درسی سنتی، کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند، عضو شدن در گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی آلمانی یا مطالعه کتاب‌هایی مثل Teach Yourself German و German language of 128 Million از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان آلمانی به‌صورت خودآموز و در سطح ابتدایی محسوب می‌شوند.

همان‌طور که به استفاده از این ابزارها ادامه می‌دهید، متوجه خواهید شد که کلمات و عبارات در زبان آلمانی چگونه ساختار یافته‌اند و از چه قواعد گرامری‌ای برخوردار هستند. در همین حال، هر کلمه یا عبارتی را که ترجمه می‌کنید، یک قدم به تسلط در یادگیری آلمانی نزدیک می‌شوید.

هدف از یادگیری زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی با خودآموز زبان آلمانی

با وجود تعداد زیادی از دانشمندان برنده جایزه از کشور خود، ممکن است تعجب‌آور نباشد که زبان آلمانی در جامعۀ دانشگاهی بسیار مهم است. درواقع این زبان در رتبۀ دوم رایج‌ترین زبان‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین حال، برلین، پایتخت آلمان، در حال تبدیل شدن به مرکزی برای استارت‌آپ‌های نوآور است. برخی از افراد، حتی به آن لقب «سیلیکون ولی اروپا» می‌دهند. درنتیجه، دانستن آلمانی این پتانسیل را دارد که فرصت‌های شغلی شما را بسیار افزایش دهد.

مهم‌ترین دلایل برای یادگیری زبان آلمانی

اگر در بخواهیم در چند نکته مهم‌ترین دلایل یادگیری آلمانی را برای شما شرح دهیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که عبارت‌اند از:

  • زبان آلمانی رایج‌ترین زبان مادری در قارۀ اروپا است؛
  • شرکت‌های آلمانی، بزرگ‌ترین رهبران بازار جهانی و بین‌المللی هستند؛
  • زبان آلمانی دروازۀ ورود به یک آموزش عالی در سطح جهانی است؛
  • آلمانی، زبان مهمی در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک در آلمان است؛
  • فرهنگ کشور آلمان بخشی از میراث جهانی محسوب می‌شود.

یادگیری آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

آنچه که در یادگیری خودآموز زبان آلمانی بیشتر از هر چیزی اهممیت دارد، ثبات است. قرار نیست یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که آلمانی را به‌صورت روان صحبت می‌کنید. می‌توان گفت این یک خیال است که فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. اگر هر بار فقط یک قدم بردارید، خواهید دید که نتیجۀ دلخواهتان در یادگیری زبان آلمانی به‌سرعت اتفاق می‌افتد.

یادگیری یک زبان جدید بسته به عوامل بسیاری مانند تجربۀ قبلی در مواجهه با زبان، میزان انگیزه، انعطاف‌پذیری شما، میزان کاری که برای فرآیند یادگیری انجام می‌دهید و … ممکن است زمان متفاوتی را از شما بگیرد، اما اگر به‌طور روزانه همانند یک دورۀ سه تا شش‌ماهه به تمرین بپردازید، احتمالاً می‌توانید مثل یک فرد آلمانی مکالمه کنید.

برخی از افراد بیشتر از دیگران تلاش می‌کنند و برای رسیدن به آن سطح از زبان به زمان بیشتری نیاز دارند، اما می‌توان دلیل انجام این کار را عدم تمرین روزانه و متداوم دانست.

از زمان دوران کرونا، برخی از سایت های اینترنتی زبان آلمانی را به صورت آنلاین آموزش میدهند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه بیشتر عبارت “آموزش آنلاین زبان آلمانی” را در گوگل سرچ کنید.

الفبا و گرامر زبان آلمانی

آواشناسی آلمانی کمی چالش‌برانگیز است، زیرا شامل واج‌های مختلف و مصوت‌های خاصی است که بر تلفظ تأثیر می‌گذارد و در بسیاری از زبان‌های اروپایی دیگر نشان داده نمی‌شود. آلمانی مانند الفبای انگلیسی 26 حرف استاندارد دارد. با این حال، الفبای آلمانی شامل یک کاراکتر اضافی و اشکال umlauted از سه مصوت است.

سه مورد از مصوت‌های آلمانی (a, o, u) را می‌توان با (ä, ö, ü) برای نمایش صداهای مختلف نوشت. قواعد دستور زبان آلمانی چندان سخت نیستند و می‌توان به کمک ترکیبی از یادگیری و تمرینِ صحبت کردن بر آن‌ها تسلط یافت.

برخلاف انگلیسی، به همۀ اسم‌های آلمانی یکی از سه جنسیت داده می‌شود. اسم‌ها می‌توانند مذکر، مؤنث یا خنثی باشند. جنسیت دادن به اسم‌ها روشی برای طبقه‌بندی اسامی است که در مکالمه به‌صورت واضح‌تر به آن‌ها اشاره می‌شود.

زبان آلمانی دارای 6 زمان است که به ترتیب عبارت‌اند از:

  • Präsens به زمان حال حاضر در آلمانی مربوط می‌شود؛
  • Präteritum مربوط به زمان‌های کامل (زمان گذشته ساده) است؛
  • Plusquamperfekt به Past Perfect (گذشته کامل) مربوط می‌شود؛
  • Futur I مربوط به زمان آینده ساده است؛
  • Futur II مربوط به Future کامل به اضافه “اراده” و “داشتن” است.

ابزارهای یادگیری خودآموز زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی با خودآموز زبان آلمانی

امروز تکنولوژی‌های بسیاری برای فراگیری انواع زبان به ویژه یادگیری آلمانی و آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانید در بستر وب آن‌ها را تهیه کنید. این برنامه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند که می‌توانید به‌عنوان ابزاری عالی برای تقویت مهارت‌های زبانی شما در جهت یادگیری خودآموز زبان آلمانی استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم، شما می‌توانید به‌صورت رایگان به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید و تنها با چند کلیک، در جهت یادگیری آلمانی در سیستم خود نصب کنید. در اینجا به بررسی برخی از این برنامه‌ها پرداختیم که به ترتیب عبارت‌اند از:

آنکی

آنکی برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند دایرۀ لغات خود را از طریق فلش کارت‌ها گسترش دهید. شما می‌توانید فلش کارت‌ها را به‌صورت با متن، تصویر یا صدا بسازید، همچنین دانلود موارد از پیش ساخته‌شده هم در این برنامه وجود دارد.

Memrise

با Memrise می‌توانید همزمان زبان آلمانی را یاد بگیرید و مکالمه کنید. این برنامه آپشن‌های دیگری هم در اختیارتان قرار می‌دهد که پس از نصب برنامه، به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دویچه وله فارسی

برای آموزش زبان آلمانی از سطح مبتدی پیشنهاد می کنیم به سراغ مجموعه Deutsch warum nicht این رسانه بروید.

آلمانی زبان

دوره زبان آلمانی آلمانی زبان به شما کمک می‌کند تا در آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی، مهارت های زبان آلمانی را در تمامی سطح A1 تا B2 به شما آموزش می دهد. همچنین با تدریس دوره اشتارتن ویا میتوانید در نتایج آزمون های گوگل بدرخشید.

بابل

در برنامۀ Babbel، سوالاتی با چند گزینۀ پاسخ طراحی شده‌است که خود برنامه، سوالات را با صدای بلند برای شما می‌خواند تا بتوانید تلفظ کلمات و حروف را همراه با او یاد بگیرید.

Wie geht’s

این برنامه طیف وسیعی از موضوعات مربوط به زبان آلمانی را پوشش می‌دهد و تمرکز اصلی آن روی واژگان است. ناگفته نماند که می‌توانید از این برنامه به‌صورت آفلاین هم استفاده کنید.

دولینگو

Duolingo یکی از محبوب‌ترین برنامه ها برای یادگیری آلمانی و زبان‌های دیگر است. این برنامۀ پرطرفدار، یک دورۀ آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن می‌توانید پروفایل خود را ایجاد کرده و اهداف روزانۀ خود را در جهت یادگیری به‌صورت خودآموز زبان آلمانی تعیین کنید.

کلام‌آخر

در این مقاله به‌خوبی به موضوعاتی پیرامون خودآموز زبان آلمانی، یادگیری آلمانی، آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی، ابزارهای یادگیری زبان آلمانی و … پرداخته شد. چنانچه در رابطه با نحوۀ یادگیری زبان آلمانی به‌صورت خودآموز سوالی دارید، می‌توانید با متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنیدو برای این منظور به نشانی almanizaban.com مراجعه کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)
دسته بندی : ریپوتاژ بازدید 1,661 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php